tilj 75
tack, det är väldigt skönt att komma iväg på en sådan resa hela familjen, behöver inte städa, inte laga mat, bara umgås och ha roligt hela familjen och bada och njuta av fint väder och fina lekplatser och strand.
Och sen är det skönt att komma hem igen känner sig piggare nu
Det ända jobbiga är ju flygresan, på flygplatsen och bussresan, men det går ju det med...
låter roligt barnen har fått en ny studsmatta
ja det är inte lätt det där om man ska ha fler barn eller inte....jag har också en längtan efter kanske 1 -2 barn till om några år, men just nu så orkar vi inte fler barn, har ibland en känsla av att inte räcka till...
Jag har fått problem med mage och tarm som kan vara ganska jobbigt ibland, och så är jag rädd att bli sämre av en till graviditet och förlossning.
Man ska ha tid till alla sina barn och tid för varandra känner man att man har det och mer än det då kan man nog skaffa fler barn tror jag.
Ronjas mamma
tack ja det var jätteskönt!
tänkte på det du skrev om sgi, och även om du blir arbetslös, så kan du väl få samma sgi, bara du är med i arbetsförmedlingen och söker jobb på heltid?
så har jag tänkt om jag vill skaffa barn efter 3-5 år, att även om jag är arbetslös vilket jag även var innan jag fick barn, så behåller jag mig sgi på detta sätt.
jag har mycket bra sgi, som motsvarar heltidsjobb, då jag hade vikariat på heltid och vikariat på 50 -. 75 % och var anmäld på arbetsförmedlingen hela tiden och sökte jobb upp till 100 %.
(efter barnet fyllt 1 år måste du ta ut 5 förädrapenning dagar / vecka. för behålla sgi.)
Zirup
tack, det går bra med sömnen. Våra barn sover bra hemma och sover bra borta också. De sover hela natten, så det är skönt. Jag sover med Filip 11 månader och min man sover ihop med Tobias 2 år. Och Oliver 5 år och Nathalie 4 år sover ihop och har bra trygghet av varandra.
Här målar barnen också på väggarna och bordet och har även hänt på golvet, vi har målarfärg på några väggar som vi kan måla över det med, det blir nog ett nytt bord sen när barnen är större.
Linapina
tack.
håller med dig, det finns både roliga och jobbiga stunder och det är så skönt att kunna skriva av sig och dela detta med andra i samma situation.
låter som ni hade roligt på museet.
Filip 11 månader äter mindre bra och sen bra i olika perioder här, vi har börjat ge lite mer av vår mat då han är nyfiken på den.
Han gick 8 steg igår, sötis.
Oliver 5 år är orolig inför skolstarten till hösten, var svårt få han till dagis i två dagar, men idag gick det bättre, han är också orolig över många saker, och har kommit in i en period där han vill testa våra och dagisets gränser. Men det börjar nog gå på rätt håll nu hoppas jag.
Ha en bra dag!
kram