• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ronjas mamma

Nej Loncelot med en och högravid var det helt ok, med två och högravid med nr 3 dess hårdare..

• Loncelot
    Ronjas mamma skrev 2012-05-05 11:27:00 följande:
    Nej Loncelot med en och högravid var det helt ok, med två och högravid med nr 3 dess hårdare..

Det kan jag tänka mig jobbigt att ha 2små kan inte ens tänka mig hur det skulle bli med 3 pfff:P hehe
  • Ronjas mamma

Jae alene tid..
    sådan nästan i varje fall minsta sover och maken och de två stora är kört i simhallen sitter och överväger om jag ska göra en massa eller om jag sa lägga mig och sova

• TomMon

Jag har 15 månader mellan mina kids, men än så länge har vi bara Skypat med varandra! ;) Men efter att våra älskade barn blivit våra rent juridiskt och vi alla är hemma i Sverige igen så kommer jag nog att behöva lite tips, därför favoritar jag! :)

• tilj75

Hej alla, hoppas ni har en trevlig helg allihopa. Idag är maken på benen så vi ska ut snart och försöka börja med altanen. Bara jag får hjälp med stommen så kan jag skruva resten själv sen. Nu sitter jag med en tallrik ägg och bacon. Mums!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Grrretchen

Loncelot: tack för tips! Det låter som att vi har det rätt så likt.

Min stora tjej är dumt nog också väldigt osjälvständig. Vi sover också i samma rum men i olika sängar. Har lyckats få henne sluts somna på mig, men jag måste läsa böcker för henne när hon ska sova, ibland 15 st, annars blir det skrik och gnäll.

Och ibland börjar bebisen gnälla och då börjar hon också gnälla och snart har vi ett inferno av skrik och gråt. På natten väcker de också varann. Hon sov hela nätterna innan lillebror kom.

Funderar på eget rum till henne, men det är nog svårt när bebisen än så länge är så ny. Hon har ett större mamma-behov än någonsin tror jag. Det är helt klart bebisen som måste bli mer självständig med en gång, men problemet är att han har svårt att sova så långa stunder i taget för att han har så mycket slem i halsen (är något med omogna luftrör sa BVC) och vaknar och rosslar och måste lyftas upp. Gah!

Just nu känns det som att man bara får stå ut några månader tills det blir bättre av sig självt. Som tur är så är det ju fint väder vilket underlättar när man ska gå ut! :)

Ha en fin dag i solen allihopa!

• tilj75

hehe, satt i godan ro och surfade runt lite, barnen var faktiskt tysta i säkert fem minuter, vilket resulterade i att jag höll på att glömma mjölken på spisen, 8 liter höll på att koka över men jag hann i sista sekund. ska nog lägga bort datorn nu =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Loncelot
    Grrretchen skrev 2012-05-06 10:56:56 följande:
    Loncelot: tack för tips! Det låter som att vi har det rätt så likt.

Underbar uppfinning för förskyld bebis kostar runt 800-1100:- men helt klart värt det elektronisk gunga med eller utan musik beroende på pris. 
    Olika hastigheter hade inte klarat mig utan den!

Jag har dock tagit bort den vita delen på stolen.   
  • Ronjas mamma

gretchen har du provat att låta stora tjejen ligga mot din rygg och somna medan du ammar lilla? så hon kan märka mamma fortfarnade men att du ändå kan ta dig av baby?
    Ska ärligt erkänna att jag nog inte varit den bästa på att vara hård på kvällarna vill mina barn vara hoss oss ska de få lov att vara det därför är vår säng också 2.7 meter bred och barnens sovrum används inte

• Loncelot

Bebisen sov 20min på den tiden hann jag lägga hennes storebror så nu är det full rulle igen....
    Jag fick slumra till i ca 2min Thank you.... suck... haha orka 

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)