Inlägg från: Loncelot |Visa alla inlägg
  • Loncelot

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Här är en till, min son är 1år 2mån och har en dotter på 3månader kämpigt men jag lever fortfarande;)

• Loncelot
    Grrretchen skrev 2012-05-04 21:11:31 följande:
    Hej, skriver snabbt från telefonen så jag får in tråden på mina favoriter och återkommer senare en piggare och gladare kväll!

Har just klarat av en helvetesläggning ensam eftersom mannen är på konferens med jobbet och fått min 19-mån flicka att somna med 1-mån bebisen i samma rum! :/

Tips för att förenkla vardagen med två små är något jag verkligen behöver :) Försöker dela med mig också förstås i den mån jag nu har något vettigt att komma med ;)

Jag har samma problem en 1åring och en 3månaders, jag försöker få den lilla att somna före den stora, min man jobbar ofta kvällar så ensam ganska mycket och det är väldigt jobbigt.

Bästa är att försöka få den lilla så självständig som möjligt tex sova själv i sin egna säng osv. annars blir det väldigt hektiskt, iallafall för mig då jag varit dum nog att haft den stora så nära hela tiden tex han somnar ALDRIG själv utan jag får ha han i min famn liggandes.

Funderar även på eget rum till lilltjejen då hon vaknar till mycket på natten då storebror vaknar mycketså dom väcker varandra, sen min man snarkar ibland så kankse dom vaknar av det också..

Just nu sover vi i samma rum men i egna sängar.

Även att ha regelbudna ättider osv, lite svårt med bebis men viktigt med stora iallafall enligt mig.  
  • Loncelot

Jag kan inte påstå att jag tyckte det var jobbigt med att vara gravid och ha en liten det jobbiga blev när hon kom ut haha.... jobbigt värre... ;)

• Loncelot
    Ronjas mamma skrev 2012-05-05 11:27:00 följande:
    Nej Loncelot med en och högravid var det helt ok, med två och högravid med nr 3 dess hårdare..

Det kan jag tänka mig jobbigt att ha 2små kan inte ens tänka mig hur det skulle bli med 3 pfff:P hehe
  • Loncelot
    Grrretchen skrev 2012-05-06 10:56:56 följande:
    Loncelot: tack för tips! Det låter som att vi har det rätt så likt.

Underbar uppfinning för förskyld bebis kostar runt 800-1100:- men helt klart värt det elektronisk gunga med eller utan musik beroende på pris. 
    Olika hastigheter hade inte klarat mig utan den!

Jag har dock tagit bort den vita delen på stolen.   
  • Loncelot

Bebisen sov 20min på den tiden hann jag lägga hennes storebror så nu är det full rulle igen....
    Jag fick slumra till i ca 2min Thank you.... suck... haha orka 

• Loncelot
    Zirup skrev 2012-05-06 20:39:12 följande:
    Första året med bebis och lite större bebis...ujujuj... som en dimma! 11 uppvak med amning under nätterna och storasyster som ville upp vid halv fem -fem. Haha, vilket skämt! Inget av de motgångar som kommit hittills har ens varit i närheten av den prövningen vill jag säga.

Mina barn har varit otroligt olika, min son ammade vaknade minst varannan timme på natten medans min dotter vaknar en gång per natt och vill ha mat och ny blöja men hon går på ersättning, så otroligt skönt att det går bra nattetid annars hade jag blivit tokig.

• Loncelot
    tilj75 skrev 2012-05-30 11:30:22 följande:
    Aanja: Han har diskbråck. Har haft ont i drygt fem år. Är opererad med två proteser i ryggen. Blir inte bättre och får tyvärr ingen hjälp i den svenska underbara sjukvården. Lever på värktabletter. Han opererades tre dagar innan tvillingarna kom  men blev aldrig bra efter operationen. Jag är ganska van. Han har blivit utförsäkrad förut och gått tillbaka till jobbet som han inte klarar av och jobbat med värktabletter och lyckats göra illa sig mer. Kommer antagligen bli utförsäkrad igen snart.
    Jag har diskbråck jag kan strongt rekommendera säng helt i Tempur min rygg är mycket bättre och jag är opererad 1gång. Kostar en hacka men är värt det vår gick på 23.000:- men som sagt skulle inte byta bort sängen för nått.
  • Loncelot
    tilj75 skrev 2012-05-30 20:40:56 följande:
    Tack för tipset, vi köpte nya sängar för ett år sen(ej tempur), gjorde varken till eller ifrån. Det tråkiga är att vårt sovrum ligger på övervåningen och har han ont kan han inte gå i trappor. Ska föreslå tempur för honom.
    Gör det, den är hård men herregud vilken härlig säng och då har jag köpt 2st 7000kr:s sängar på 2år som jag vart tvungen att byta ut vilken skit så i längden är ju det inte dyrt om man måste byta ut skitsängarna varje år, tempur är det 25års garanti och helt underbar!

Vi har inte sänggaveln vi har även denna kudde nedan, då jag har problem med nacken och den är helt underbar och när man har armen under kudden som jag har så får man inte kramp i armen heller som jag får med vanlig kudde, jag kan inte leva utan denna kudde eller säng, mina diskar sitter i kläm så värktabletter hjälper inte så för mig är kudde och säng jätteviktigt! Cool

• Loncelot

Måste lära mig sätta kommatecken och punkter när jag skriver hehe sry röran:P

• Loncelot
    LNE skrev 2012-05-31 11:32:14 följande:
    Råd tjejer! är så ledsen på alla!
    Jag vill så gärna ha en 3:a! men är kluven om jag vill ha en nu eller vänta! Känns som det är likabra att köra nu när man ändå är inne i det! dvs vakna nätter, blöjor osv osv

Gick ut med igår på skoj att om Mirka (familjen annorlunda) nu ska få en 12:e så vill jag ha 3:e! och många gick emot mig! svärmor och många vänner.
    Dem ansåg att det inte var smart ide för att jag har fick en gravidtetsdepression som gick över till förlossningsdepression och för att vi har haft det så tufft nu med alla sjukdomar, astma osv... så dem anser att det är själviskt att skaffa en 3 och att jag inte kommer klara det.
    Känner mig jätteosäker nu i min roll som mamma, tycker folk att jag är en dålig mamma för att jag hade förlossningsdepression och gick ut ärligt med hur jag mådde...

Jag ser det som att en trea i vår inte kommer bli lika jobbigt för barnen ska börja dagis till hösten nästa år, nu har jag båda hemma så tro fan att det är tufft! Barnen är 2 år och 10 månader 

Vad tycker ni? vänta eller köra? 
    Förstår precis vad du menar dock har jag en på 1år och 3månader och en på snart 4månader men det är jävligt tufft sen känner jag att den tuffa delen känns jobbig och när det är bra så känns det underbart och man kan tänka sig att skaffa en till, det skulle iallafall min svärmor älska! haha, ja tycker man ska skita i vad andra tycker så länge en själv och ens man inte har nått emot det.

Om vi skulle skaffa en till skulle iallafall min man kunna vara hemma i 1år tillsammans då jag har väldigt mycket semester att ta ut men samtidigt så tänker man även på den tuffa tiden med barnen men ändå som ja sa när det är toppen så skulle man kunna ha hur många som helst.  
  • Loncelot

Min lillasyster har årecis fått sin 4:e och är ensamstående och hon klarar det galant måste säga att jag är sjukt avundsjuk att hon klarar det så bra och då är hon ändå ensamstående med en 3veckors, 2åring, 3åring och en 9åring HON e grymt duktig!

• Loncelot

Här har man på 2 dagar blivit ensamstående då min man fått för sig o dra och bestämt sig för att absolut inte ge sig o komma tillbaka så nu väntar skilsmässa...

Just nu känns allt skit...

• Loncelot
    Zirup skrev 2012-06-28 20:53:58 följande:

Loncelot: bara sådär?! For real?!

Har varit utan dator nu i två veckor, råkade ut för ett elakt virus. Var nog lite bra att bli data-avgiftad tror jag. Idag ringde dom från dagis om att Tilde hade blött näsblod två gånger så de ville att jag skulle hämta henne. Jag tyckte det var skumt men vi har haft lite hemma-häng här istället, badat i poolen och jag tror bestämt vi har fått lite färg också. Hoppas ni haft en toppendag!

Mmm bara så där ja går under hade det inte varit för att man har barn hade man ju dött...
  • Loncelot
    Ronjas mamma skrev 2012-06-30 18:44:21 följande:
    Loncelot har det hänt något som utlöst eller står du på bar botten och har du någon att prata med som kan vara lite hos dig?

VI har varit ute och cyklat i dag och besökt en av mina kompisar ungarna fick hår diadem av henne och hennes styvdotter så de blev helt vilt lyckliga..

Alla förhållanden har sina upp o nergångar aldrig dock som skulle göra slut förhållandet har min mamma, har typ inga vänner kvar, ja hoppas på han ska ta sitt förnuft tillfånga o att han ska komma tillbaka:( allt känns så jobbigt nu.
  • Loncelot
    Ronjas mamma skrev 2012-07-01 08:27:42 följande:
    Loncelot du skriver bara till oss om det är du har behov för det, kan föreställa mig hur jobbigt det måste vara.
    Man vill ju gärna vara stark och vara där för barnen samtidigt som allt rasar.

Jo känner till det med upp och nedgångar vi har heller inte haft det så lätt efter flytten men jag har den typ make som kämpar till han är grön i ansiktet tyvärr käms jag över att säga att jag nog alltid varit den i vårt förhållande som haft lätast vid att tänka så skiter vi i det..
    Men lite annorlund har jag dok blivit efter barnen kommit.
    Jo men han har alltid kämpat och vi har alltid haft samma tankesätt när det gäller förhållande med barn så förstår inte hur det kunde gå så här snett håller fortfarande tummarna han ska komma tillbaka vill inte ens tänka i andra banor känns så hemskt jobbigt:(
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)