• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Grrretchen

Loncelot: Oj vilken häftig grej! En av alla de sakerna som man tror är onödig innan man får barn men sedan visar sig vara oumbärlig :) Får kolla in sådana!

Ronjas mamma: ungefär så som du beskriver gör jag! Det hade funkat bra om läggningen tog 20 min istället för 1 tim! Bra grej med jättesängen! Det är mysigt att sova med barn, men ibland vill man bara få ligga lite ifred också :)

Idag sköter pappan läggningen och jag softar med bebisen i soffan. Skönt!

• Zirup

Första året med bebis och lite större bebis...ujujuj... som en dimma! 11 uppvak med amning under nätterna och storasyster som ville upp vid halv fem -fem. Haha, vilket skämt! Inget av de motgångar som kommit hittills har ens varit i närheten av den prövningen vill jag säga.

• Loncelot
    Zirup skrev 2012-05-06 20:39:12 följande:
    Första året med bebis och lite större bebis...ujujuj... som en dimma! 11 uppvak med amning under nätterna och storasyster som ville upp vid halv fem -fem. Haha, vilket skämt! Inget av de motgångar som kommit hittills har ens varit i närheten av den prövningen vill jag säga.

Mina barn har varit otroligt olika, min son ammade vaknade minst varannan timme på natten medans min dotter vaknar en gång per natt och vill ha mat och ny blöja men hon går på ersättning, så otroligt skönt att det går bra nattetid annars hade jag blivit tokig.

• Grrretchen

Zirup: Haha, instämmer helt! Galna nätter, vilken prövning, tänk att man klarar det!?!

• FruMadde4barnTätt

zirup
    underbar bildGlad 

här är vi förkylda, bära liten mycket hela tiden, ögongeggan nästan borta.

ha det bra! 

• Wanja6

Stor prövning i dag! Jag är ensam med båda barnen för första gången då äldsta sonen har öroninflammation och har fått kåvepenin. När jag skulle ge första dosen så kaskadspydde han ner i princip hela vardagsrummet medan den minsta gallskrek och ville ammas. Kaoset är ett faktum! Efter att ha torkat spya, ammat och ringt vårdcentralen fick jag ett nytt penicillin utskrivet. I väg till Apoteket och sedan hem för att prova. Detta penicillinet svalde han utan att kräkas. Phu! Nu sover den äldsta middag och jag tar en kaffe och pustar ut. Trots feber och öroninflammation så är han inte trött och hängig, snarare tvärtom så det blir fullt ös här hela dagen misstänker jag.

Ha en bra måndag allihopa!

• Ronjas mamma

Wanja hoppas hela dagen går bra.
    Känner mig så låg för tillfälligt i och för sig så är jag mega förkyld också men kanner mig lätt irriterad och trött och lite leddsen, tyckte det började gå uppåtm med väderet men ack nej  fortfarande hängig ändå.
    Tänkte se om jag hinner med en liten middagslus om jag snart kan få minsta till att sova ammar sammtidigtsom jag skriver i håb om att hon somnar mellan tjejen gik ommkull 12.30 så nu hoppas jag på vaggan ska göra det sista här om en liten stund och jag kan gå och lägga mig

• tilj75

Ronjas mamma, hoppas du fick sova. Tänk vad sömn är underskattat.

Wanja, oj vilken prövning, det gäller att sortera och ta saker i tur och ordning. Som mamma mår man dåligt när bebis skriker men det är ju inte farligt för bebis att vänta några minuter. Stressa inte!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • MiniMillan2011

Ja sömn är verkligen underskattat!!! Det har man förstått nu :)

Men mina goa ungar firade mej med sovmorgon till kl 6 idag inte fyskam :)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)