• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • tilj75

Grattis cocos!!!!!!!

Hur mår du? Har allt gått bra?

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • cocos87

Tack :)
    Jag mår otroligt bra trots att jag blev sydd! Men själva förlossningen var underbar, den tog endast 4 timmar så jag kunde inte ha önskat en bättre förlossning

• tilj75
    cocos87 skrev 2012-05-20 21:53:37 följande:
    Tack :)
    Jag mår otroligt bra trots att jag blev sydd! Men själva förlossningen var underbar, den tog endast 4 timmar så jag kunde inte ha önskat en bättre förlossning
    Vad skönt att det gick fort och att allt gått bra =)
  • Ronjas mamma

Grattis.
    Cocos det var samma här när 3:an kom stora tjejen tyckte det var fantastiskt och hon som var 20 månader tyckte det var hemskt och hade hon kunnat hade hon nog lämnat bort henne.
    Det har pendlat upp och ner men känns som om det är nu det börjar bli bättre och hon visar tydligt att hon är stolt över sin lillasyster.

Vi har haft en hektiskt helg maken hade långfri men började i torsdags med att gå till fotboll och koncert det slutade med en halsfluss så jag har haft ungarna själv ändå.
    Men vi har hunnit med kusinens 6 års kalas en heldag med 4 timmars resa som gik så bra och jag var så stolt över barnen.
    En tur förbi molo lagersalg som slutade med 13 nya blusar och 2 klänningar til 1100 Så nu ska jag vist bara ha lite baströjor som jag har set ett ställe som har fina ekologiksa til 50 kr stk så dem ska jag ha handlat några av så klarar vi oss ett tag till med kläder.

Hur gör ni andra med fläckar på kläderna jag har tjejer som älskar blåbär det ger några hemska fläckar desutom så torkar de både mun och näsa i tröjorna hur mycket jag än säger att de ska låta bli så alla tröjor har stora miss färgningar på armarna.

• nya mamman

Tror jag hoppar in här... om det är ok. Fick veta igår att jag är gravid, för fjärde gången. Har två äldre barn, födda 2004 och 2006, med en annan man. Jag och sambon fick vårt första gemensamma i januari i år, hon är alltså 4,5 månad bara. Så det blir ganska exakt 1 år emellan dessa om detta går vägen.
    Just nu är jag inne i fasen "vad ska alla andra säga och tycka?" Men det går nog över, det är vårt liv och vårt val. Vi är ju vuxna människor!
    Men det känns som det kommer att bli en prövning, då vår dotter kanske inte ens ha börjat gå då! Själva grejen med 2 blöjbarn är annars det minsta problemet.. det är väl mest hur man ska hinna med?? 

• tilj75
    nya mamman skrev 2012-05-22 10:36:33 följande:
    Tror jag hoppar in här... om det är ok. Fick veta igår att jag är gravid, för fjärde gången. Har två äldre barn, födda 2004 och 2006, med en annan man. Jag och sambon fick vårt första gemensamma i januari i år, hon är alltså 4,5 månad bara. Så det blir ganska exakt 1 år emellan dessa om detta går vägen.
    Just nu är jag inne i fasen "vad ska alla andra säga och tycka?" Men det går nog över, det är vårt liv och vårt val. Vi är ju vuxna människor!
    Men det känns som det kommer att bli en prövning, då vår dotter kanske inte ens ha börjat gå då! Själva grejen med 2 blöjbarn är annars det minsta problemet.. det är väl mest hur man ska hinna med?? 
    Välkommen =)
    Det kommer nog att bli en prövning men det kommer att gå bra! Jag hade fyra blöjbarn ett tag, man blir ganska snabb =)

Usch, vad mina är gnälliga idag, två är på dagis och två går i hälarna på mig och gnäller. Har sått fröer i landet idag på fm, kul att få det gjort. Ska försöka gräva ner några solrosskott oxå, har typ hundra, det var lite fler som tog sig än jag räknat med =)
  • nya mamman

tack!
    Mina 2 stora barn är här varannan vecka så då blir det full fart. Men dom är ju stora nu så dom förstår ju. Hoppas dom kommer tycka om nya småsyskonet som dom gör med denna =) 

• FruMadde4barnTätt

Hej
    cocos87
    Grattis till flickan, skönt att det gick bra!Glad 
    det blir nog snart bra mellan syskonen, ge det lite tålamod och tid bara.

Här fyllde vår Filip 1 år den 20 maj, och han går hela tiden nu, börjar bli stora killenGlad
    klättrar upp i sängen osv. gör han med och kräver en hel del passning.

Härligt väder , barnen badade ute i trädgården i pool igår, ca 26-27 grader varmt igårGlad

ska snart ansöka om vårdnadsbidraget!
    Filip sover i vagnen, men ska snart hämta barnen på dagis, tiden går så fort när de är där.
    Har hunnit städa, äta , duscha, gå en runda och plocka gräs till kaninen.

Är alla barnen hemma, så är det stressigt, laga mat när barnen kivar och vill ha uppmärksamhet att göra olika saker eller bäras hela tiden, snoriga, behöver torkas, tar av blöjor och kissar på golvet, spiller ut det ena och det andra, klättrar upp på saker de inte får,, osv . osv. ....ofta får jag stå upp och äta, ge alla vad de vill ha att äta och dricka, när de har ätit klart så är inte jag klar och då vill de ut UT NU, och de ska ha solkräm, hjälp med olika saker.
    bara ett barn går ut, så är det betydligt lugnare inne, än ha alla kivande och skrikandes inne. 
    De två största 4 år och 5 år klara bra av att vara ute själva, det är skönt!
    Barnen förstår verkligen inte ordet vänta, tålamod osv....det är NU som gäller och det med allt , om de ska ha hjälp med något eller är hungriga osv.....
    det var lite av det jobbiga , ville bara skriva av mig....men det är ju ändå mest positivt med barnenGlad får tänka på det när det är jobbigt!

ha en bra dag!kram

• FruMadde4barnTätt

prata i telefonen är också mycket jobbigt...........aldrig tyst eller lugnt ju....

• Zirup

Haha, ja jösses när man skall ringa ett viktigt samtal till Försäkringskassan eller banken eller vårdcentralen eller nått... det är precis som att dom känner på sig! Alla slänger sig i brallorna på en och tjattrar "Får jag prata, mamma, får jag prata?" Det är som någon sorts fars!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)