• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • FruMadde4barnTätt

tilj75
    starkt att försöker få fler barn, imponeradGlad
    själv så har jag fullt upp här med alla små barn som kräver sitt, jobbigt när de är sjuka så mycket, har precis varit sjuka här alla, och nu har Filip feber och Tobias spräckt trumhinnan 

• tilj75

Just nu känns det rätt, vi får väl se vad jag säger om ett år eller så =)
    Skämt åsido, jag känner mig inte riktigt "färdig" ännu, kan inte beskriva... Vill inte vänta för länge heller, blir ju inte yngre precis. Det är klart att det är jobbigt ibland, men allt går i perioder, det goda överväger det onda med råge. Så nu är det bara att hålla tummarna att det tar sig och att allt går bra!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • FruMadde4barnTätt

tilj75
    skönt att höra dig så positiv.Glad håller tummarna för er.
    Nathalie 4 år frågade - mamma varför vill du inte ha fler barn? jag vill att du ska ha 5 barn till i magen- bebis flickor. Så Nathalie vill ha 5 syskon till ♥♥♥♥....ja vi orkar inte fler barn just nu svarade jag...man ska inte säga aldrig, kanske om några årGlad 

• tilj75
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-05-17 14:45:17 följande:
    tilj75
    skönt att höra dig så positiv.Glad håller tummarna för er.
    Nathalie 4 år frågade - mamma varför vill du inte ha fler barn? jag vill att du ska ha 5 barn till i magen- bebis flickor. Så Nathalie vill ha 5 syskon till ♥♥♥♥....ja vi orkar inte fler barn just nu svarade jag...man ska inte säga aldrig, kanske om några årGlad 

tack =)

Mina föräldrar har varit på besök idag, ungarna har varit galna och jag har funderat på om jag verkligen är riktigt klok som vill ha en bebis till. Kanske ska ge bort några av de jag har istället.... Men sen åkte de hem och allt blev som vanligt. =)
    Vill ha en till Skrattande (men inte fem
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Ronjas mamma

tja 5 är kanske lite mycket..
    En tant på bussen igår berömde mig för hon tyckte jag hade så fantastiskt tålamod med barnen
    Skönt när det är den vägen.
    I adg ska vi i zoo..

• cocos87

Hej tjejer
    Var otroligt länge sedan jag var in och skrev här, men läser gör jag ofta
    Jag fick i tisdags mitt tredje barn och idag ska vi åka hem från sjukhuset, ska bli otroligt spännande att se hur livet ska bli med tre små barn!!

• FruMadde4barnTätt

cocos87
    Grattis! Glad blev det flicka eller pojke? gick allt bra?

• LNE

Hej tjejer!
    Fullt upp här hemma därför har hag varit dålig på att skriva

Min äldsta fyller 2 på söndag :) vilket menas att det bara är 2 månader kvar till lillen blir 1 år!
    Min son på nu snart 10 månader har redan börjat släppa taget och ta några steg så han är väldigt framåt... har både för och nackdelar hehe Han har inte riktigt balansen som han tror han har så det blir några dejter med golvet....
    Plus att det är ett evig spring här hemma nu efter barnen då lillebror har sin storasyster som idol och är efter henne som en igel! Hon skriker i höga  skyn när han kommer i närheten eftersom han alltid tar hennes mat eller nyper henne...

Så ja fullt upp :D 

• cocos87

Tack! Det blev en liten flicka min "stora" tjej är så otroligt stolt över lillasyster och vill att hon ska vara med och äta tårta på hennes 3 års kalas som är nu i början sv. Juni. Min son gillar däremot inte alls lillasyster, hon duger mest till att agera slagpåse, jag hoppas att det blir mkt bättre snart!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)