• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Zargenta

Hejsan, tänkte titta in och kolla läget här. 

Har en son på 7månader och är i v8 (7+0) idag (tror vi, svårt att veta exakt eftersom jag nyligen fick mensen tillbaka efter amningen osv) med BF i december... Vi hade tänkt börja försöka i aug/sept men tydligen så ville knodden bli till nu istället hehe 

110928 Vår lilla Perryn <3
  • Loncelot

Här är en till, min son är 1år 2mån och har en dotter på 3månader kämpigt men jag lever fortfarande;)

• tilj75

Wanja, ikeas barnfåtöljer kostar väl 200-250? de är ju himla fina tycker jag. Önskar att jag hade såna till ungarna. (varsin). Men då skulle jag ha fåtöljer i hela vardagsrummet =)
    Det kommer att gå bra när mannen börjar jobba. Du kommer att fixa det. Allt kanske inte blir som man tänkt sig men det brukar bli bra iaf.

Zargenta, grattis till plusset.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Zargenta
    tilj75 skrev 2012-05-01 09:51:41 följande:
    Wanja, ikeas barnfåtöljer kostar väl 200-250? de är ju himla fina tycker jag. Önskar att jag hade såna till ungarna. (varsin). Men då skulle jag ha fåtöljer i hela vardagsrummet =)
    Det kommer att gå bra när mannen börjar jobba. Du kommer att fixa det. Allt kanske inte blir som man tänkt sig men det brukar bli bra iaf.

Zargenta, grattis till plusset.
    Tack så mycket :)
    110928 Vår lilla Perryn <3
  • Wanja6

Just det! Ikea har ju jättefina och prisvärda fåtöljer :) Tack!

• Ronjas mamma

Wanja jag övade med en stor nalle till att börja med det kan vara lite triksigt att få till det i början försök rora dig runt med en gång du fått baby i, många ger upp och tänker det tycker inte mitt barn om för att de spänner sig och gråter lite oftast är det bara för att mamma/pappa precis börjat och själv är lite stela rädda och ovana.
    Skulle det inte lyckas så menar jag det också finns ett forum i Sverige på nätet som gärna hjälper nya sjalbärare vi har ett här i Danmark.

Zargenta grattis ja ibland går det snabbare än man räknat med

Har varit i zoo med  hela familjen i dag S kalllar det chokologiskhave

• FruMadde4barnTätt

Hej
    underbart väder 21 grader och sol, gått med Filip i barnvagnen

Filip har jobbig ögongegga , har fått salva nu så börjar bli bättre, annars mycket tvättande av ögat och han gillar inte det, tvätta sängkläder och kläder och handdukar och handhygien osv....
    Filip vill bäras ganska mycket , men börjar bli tung, snart 1 år är han den 20:e maj

raketer och eld över vattnet här igår, grillning och fika var barnen på igårkväll här

denna bilden är härlig, snart kan man bada här också, snart är det sommar.

• FruMadde4barnTätt

Ikea är bra, 140 kr för 5 middagar, med glass och dricka. och fint lekhus de har man kan lämna barnen där en timme Glad

Zargenta
    grattis till plussetGlad 

ha en bra dag!
    kram 

• Ronjas mamma

minimillan oj det beror helt på hvad den ska användas tll och hur gammalt barnet är.. När mina varit riktigt små har jag använt strech och ring sjal mest strech för den kan man ha bunden och lyfta i och ur baby, ringsjal för den klart är enklast att amma i.
    För tillfälligt är min favorit mai tai men också onbu men men mai tai är ba¨st sydd av de två tror jag därför föredrar den, har ofta barn på ryggen då vi bor på 2 våningen utan hiss. Då är den snabb att binda på och av.
    Men annars om man ska bära långt så är där inget som slår en vävd sjal(fast sjal) men den tar längre tid att binda på och av och är också svårare att lära jag har aldrig fått till det med vävd sjal på ryggen till min stora sorg

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)