• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • MiniMillan2011

Här hemma är det också jag som drar lasset med barnen då vi också vill ha dem hemma länge å det funkar inte att mannen är hemma.
    Å visst måste man få tycka att det är jobbigt å gnälla lite även att det är självvalt...

• tilj75

Jag har många gånger tyckt att det verkar ok att gnälla om man bara har ett barn, då får man förståelse från omgivningen och hur mår den lilla och hur mår föräldrarna och får ni sova... MEN har man flera så har man själv försatt sig i situationen och borde inte gnälla. Jag sa till min egen mamma på skarpen förra sommaren för jag höll på att bli galen. Jag berättade för henne hur det var med barnen och att alla sov dåligt så jag var trött, jag klagade inte utan berättade bara hur det var och fick till svar: Ja, vad skulle du te för! (vad skulle du till för). Jag sa till henne att sluta säga så, även om de är jobbiga ibland så vill jag ha mina barn och skulle inte byta bort dem för allt i världen. Hon slutade faktiskt efter det, det var säkert bara sagt på skoj, men det blev jobbigt att höra det varenda gång jag sa nåt som kunde tolkas som at barnen var jobbiga.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • MiniMillan2011

Där håller jag gärna med...om att har man bara ett litet barn är det ok å gnälla...
    Som när mina tjejer va dåliga i magen...sa jag typ jag gör inte annat än byter blöjor känns det som...å en kompis sa typ du har bara dej själv å skylla det är därför man väntar med tvåan...
    Å nu e trean påväg å ettan har fortfarande blöjor.
    Hon blir 2,5 i sommar så ingen stress men det vore skönt om hon blev torr på dagarna till trean kommer...

• Ronjas mamma

Oh känner igen det där från min mamma hon gemför alltid med att hon minsan var ensam med tre barn jaaa?
    mina föräldrar skilde sig när min lilebror var 1 jag  var 11 syrran 14,
    vi stora hjälpte till jättemycket hemma med städning och tvättning och när vi var små hade hon två barn??
    Plus vår morfar som alltid stälde upp för oss/ henne.
    Aldrig 3 som ska ha hjälp att komma i kläderna alla tre eller som millan säger 3 man ska byta blöja på
    Som tur är är min mormor dö go, hon har själv lika tätt mellan sina tre och har varit jätte orolig på hur jag skulle klara det.
    Hon fick själv en födsels depperition vid sista barnet.

• tilj75

Min mamma har fem barn så hon borde ju känna igen sig, tre av mina syskon är nära i ålder. Men jag tror hon har glömt allt som var jobbigt, förträngt det. Hon har själv sagt att vi bråkade aldrig! Tja, jag som är elva år äldre än yngsta kommer mycket väl ihåg krigena mellan mina bröder, sju och nio år yngre än mig.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • FruMadde4barnTätt

Hej igen!
    vi kom hem söndag 22 april 03.00 på natten.
    Vi har varit i Turkiet Alanya och haft en härlig vecka där, med 22 grader och sol och varit på vackra Kleopatra stranden och badat nästan varje dag då det var lite kallt i poolerna, jättefina lekplatser och strandpromenad, bra mat.
    Kl.5 varje morgon utropp Alanyaaaa allah var det en timmes tid och sen även på dagen och kvällen
    trevlig och barnvänlig personal på hotellet.
    läs mer eller se bilder på madeleine82.blogg.se
    hoppas allt är bra med er! Jag ska läsa ikapp lite sidor snart...

• FruMadde4barnTätt

Tänkte lägga in en bild här, men det fungerar inte.

• Ronjas mamma

Slog mig har ni andra också problemmed barn som ritar på allt annat än papper hemma?
    Håller på att bli tokig på alla tuch sträck här hemma har ju precis flyttat och har helt ny målat och ändå har ungarna lyckats måla en massa GRR...
    Tilj jo man gör väll så jag menar glömmer hur hårt det var snart är det vår ture att bara komma i håg det goa

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)