kikidil skrev 2012-04-17 21:57:30 följande:
Vi har en väldigt fin öppen förskola här i stadsdelen som vi börjat gå till 2-3 gånger i veckan. Jag brukar ha lillasyster i sele då eftersom lokalerna är så stora och jag måste springa efter lilleman en hel del. Hade henne i liggdelen från barnvagnen första dagen men det kändes inte så säkert då det ju tumlar runt många små barn där. Så nu bär jag henne. Svettigt värre!
Jag kommer att vara stark som stålmannen efter mammaledigheten!
Sedan går vi på musiklek i kyrkan här en gång i veckan, där får man ha med sig småsyskon. Försöker vara ute så mycket som möjligt, gå i skogen, gå till lekparken... Allt för att storebror ska få springa av sig! Ändå känns det som dagarna är långa. Det tar ju ibland sån tid att ta sig ut. Det ska ammas, bytas blöja, på med nya kläder för de är nerspydda, då var det dags för storebrors mellis, hoppsan här har bajsblöjan runnit över... har vi fortfarande inte kommit utanför dörren??
Med första barnet hade man ju så mycket kontakt med andra mammor. Men i princip alla kompisar från den tiden har börjat på dagis nu och föräldrarna jobbar igen. Så med de kan vi inte umgås på dagarna. Och de grupper som finns som är till för föräldrar med små bebisar kan man ju inte gå till eftersom man inte kan ta med stora syskon dit. Så det känns rätt ensamt just nu. Men jag har börjat få lite kontakt med andra mammor nu som är hemma med två barn. Men visst är det en helt annan sak än med första barnet!
Vad är det för mammaträffar du går på 2barnsmamman89? Har ni grupper för flerbarnsförädrar?
tänkte på kyrkans barntimme och där jag bodde innan fanns det mammatfäff som anordnades av soc i samarbete med förskola och BVC och det va väldigt popullärt,, var alltid fullt där å massa barn :) plus att det fanns alltid utbildad personal i olika frågor om man undrade något=) Men det låter som ni gör ganska mkt roliga grejer med pojken, det gäller bara att komma in i rutiner nu när du är hemma själv=) vi blev särbos när lilla tjejen var knappt 4 månader så jag har ju barnen ensam på heltid sen dom va 4 och 20 månader gammla =) men lär sig och hittar sätt som passar en bäst! =)