• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Zirup

Härligt med utelek, Madde! Vi har en liten, liten trädgård men tillgång till mina föräldrars sommarstuga på Orust och där kan barnen verkligen sträcka ut! Tänkte köpa en studsmatta, likt den ni har, och ha där. Vi har två devon rexar.

Gillar du att göra fynd, Ronjas mamma? Det gör jag också. Slänger iväg skambud lite hit och dit, ibland får man napp.

• Sommar08

Haha ja ronjasmamma ibland är det lättare :) men ibland 4 gånger svårare ;) tänk 4 st 2 1/2 åringar som ligger på golvet på Ica ;) ingen rolig syn skönt att den åldern är över ;) inget är anpassat efter 4 lika gamla, hopplöst med kundvagnar mm men när dom är i en bra period som nu så är det nog klart lättar.

• GrönaDruvan
    Zirup skrev 2012-04-11 20:56:02 följande

Grattis till vinsten, Gröna Druvan! Vad var det som gjorde att du vann? Skall du ta före- och efterbilder på magen? Jag älskar sådant!

Vet inte riktigt varför de valde mig, men glad är jag!
    Det finns före bild i tråden, och kommer också en efterbild!
    Tråden heter "följ gröna druvans väg mot en plattare mage"...

Här är en sommarbild på min äldsta kille... då var han ju ca 2,5 år....

• Zirup

Ska hålla utkik! Ligger den tråden i det allmänna forumet?

Här är min lilla tjej från nu i påsk! Oj vad stor den blev!

• tilj75

Vad roligt att se allas bilder. Jag är själv inte så bra på sånt, har inte tålamod, men provar nog nåndag.
    Jag trodde vi skulle åka på kräksjuka här igår, både tim o kevin började hulka på morgonen men det kom bara vatten och slem, stackarna har varit förkylda så länge. (förlåt hoppas ingen är kräsmagad förresten) Men det blev inget mer efter det.

FruMadde, hoppas ni får en underbar semester!!!

GrönaDruvan, grattis till vinsten =)

Nu ska jag sova, ska ner till Sthlm och hälsa på kompisar imorgon, blir massor av lek för ungarna och massor av kaffe och trevligt sällskap till mamma =)

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • LinnL

Hej ni med barn tätt!
    Vi kommer snart att ha det - knappt ett år emellan. Hur gör ni med bilstolar? En fram, en bak? Går det med två bak? Kan man ha en i mitten, en på sidan bak (det blir väldigt trångt som vuxen att sitta emellan)?
    Lilleman vi redan har är inte jätteimponerad om man försöker sig på att ha honom bak ensam och åka i fram själv... men det är nog inte nummer två heller...

Vore tacksam för svar - det hade varit fint med lite erfarenheter innan vi kopplar ur airbagen... 

• Zirup

Hej Linn. Vi har valt att ha två bilstolar bak, en i mitten och en bakom passagerarsätet. Det beror på att vår airbag inte gick att koppla ur och sen går det inte att ha en bilstol bakom förarsätet ifall min långa man skall kunna köra bilen. Jag tror också det är ganska opraktiskt att ha mellanplatsen fri där bak, bilstolarna tas ju inte bort i en handvändning direkt och det är nog rätt klumpigt att som vuxen klättra över dem. Vi har en fällbar MaxiCosi Mobi och en britax freeway (som var bäst av de tre alternativen på bilstolar som var möjliga att placera mitt bak i vår Volvo 855). Vi är nöjda och barnen brukar inte bråka om att sitta bredvid varandra, de gillar det.

• Schtajn

Hej alla stålmammor (och kanske nån pappa?)
    Jag har en fråga till er som har fler än 2 barn tätt. Är det stor skillnad från att ha två st till tre st? Jag tänker lite "en mer eller mindre..." när man lika är inne i småbarnskarusellen :) eller vad säger ni?

• LinnL

Tack Zirup, bra tänkt där med förarsätet och ev lång förare. Det lutar åt att vi testar med det - bättre att koppla ur airbagen sen (hoppas att det går bara, jag tog det lite för givet...).

• Zirup

Linn: vi ringde faktiskt NTF i vår region och pratade med informatören där som kunde ge rekommendation på bilstolar som passade för vår typ av bil. Det var han som sa vilka tre alternativ vi hade på bilstol mitt bak. Kolla om inte ni har något motsvarande där ni bor... alltid lite enklare om man kan få lite färre att välja mellan...

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)