• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ronjas mamma

Vi har haft en super dag utan utbrott
    Vi tog en lång snack igår om hgur vi skulle göra för att få det att bli bättre med stora tjejen kom i tanke om att vi nog gör henne lite större än hon är har settt till hon fick mera uppmärkasamhet i dag. Så hoppas det fortsätter fungera.

Jag är nog något av en matnörd försöker laga allt från grunden och ekologiskt för jag tycker det är roligt det är min stund på dagen så är det när jag har fred i köket.
    Så här hemma är det väldigt olika vad vi får idag blev det ris med orientaliskt stekta gröansaker..

Tillgängäld är jag hopplös på heminredniing därför ser här fortfarande ut som om vi flyttade in för en vecka sedan

• FruMadde4barnTätt

tilj75
    känner igen det där, här kivas det också.....men samtidigt är de så goa mot varandra ,

krya på er!

kram 

• tilj75

FruMadde; jo, man blir ju ganska varm i hjärtat ibland när de kramas och verkligen tar hand om varandra. Det är värt allt =)

Nu har vi påsklov (fast Jonatan tycker att han har postlov). Inget dagis på drygt en vecka. Hoppas de blir friska snart. Idag har vi inte varit ute för det spöregnar och snöar om vartannat och Tim o Kevin har feber och är så griniga. I vanliga fall är vi oftast ute både fm och em, och nu när det är ljusare ofta efter middagen också.
    Hade tänkt hinna dammsuga och städa lite men fick kaffebesök på fm så jag har inte hunnit städa alls. Tar det en annan dag =) Har gjort 9 liter yoghurt iaf. Nu byggs det lego här så jag kanske hinner med golvet i åtminstone ett rum...

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Ronjas mamma

Tilj jag har försökt så mångagg att komma igång med egen yoghurt men det lyckas bara inte och om det blir bra ena gg blir det trist nästa gg blev så trött på det att jag gav upp.
    Har du några bra tips. Problemet var också att köpa grekisk youghurt för att starta upp blev så dyrt att det inte kunde betala sig med allt det bövl jag hade med det.

Sitter och överväger att få övertalat mina ungar till en middagslur vi sov länge i dag så nu straffar det..

• tilj75

Ronjas mamma, skriver ett meddelande till dig om yoghurten så slipper alla läsa =)

Hur är det med alla? Här är det ganska lugnt just nu, två sover och två bygger lego och kollar tv. Jag borde röja köket osv men satte mig vid datorn istället, jag ska baaaaara.....

• Ronjas mamma

Puha sitter här och undrar över vem som har påsklov??
    Tror inte jag vill kalla det påsklov..
     R's förskola har stängt hela veckan och idag har vi redan hunnit med lekplatsen, biblioteket, en til lekplats, cykeltur, plocka violer, ¨göra maränger och kandelisera violerna.. Nu ska vi bara handla ind plocka fler violer måla en lampa laga kvällsmat sen tror jag jag går omkull..

Tackar tilj75 du

• tilj75

Varsågod Ronjas mamma =)

Vi har oxå påsklov (Jonte säger att han har postlov =) men idag har vi inte gjort någonting alls. Ungarna har varit ute i snön men bara kortare stunder, inge kul väder, snöstorm och sol om vartannat. Tvillingarna är fortfarande supersnoriga och griniga och jag känner mig inte heller helt frisk ännu. Länge leve tvn! Och lego.

• 72Lisa
    Ronjas mamma skrev 2012-04-02 14:22:33 följande:
    Puha sitter här och undrar över vem som har påsklov??
    Tror inte jag vill kalla det påsklov..
     R's förskola har stängt hela veckan och idag har vi redan hunnit med lekplatsen, biblioteket, en til lekplats, cykeltur, plocka violer, ¨göra maränger och kandelisera violerna.. Nu ska vi bara handla ind plocka fler violer måla en lampa laga kvällsmat sen tror jag jag går omkull..

Tackar tilj75 du
    hur många barn har du och i vilka åldrar? Mina är nästan tre och snart två (14 månader emellan). Skulle inte hinna allt det före 1422;)
  • Ronjas mamma

Lisa har 3, en på 9 månader en på 2 och et halvt och en på snart tre och et halvt.
    Det är tre tjejer. Tror jag hinner med allt för jag vet vad alternativet är det är att de två stora blir utråkade och slåss.
    Jag lagar mat just nu med lille tjejen och maken föbereder till balkongen med de stora.
    Oh ja så sover jag kl 20 med barnen

• Boulder

Hejsan! Får jag hänga här med er? Jag har en tvåårig tjej och två treåringar (tvillingar) tjej och kille. Skulle vara skönt att få tips och råd av andra i samma situation.

Det är förstås jättehärligt att ha flera barn i samma ålder men inte alltid så lätt. Jag har kämpat mycket med min besvikelse när saker inte blir som man har planerat, för det blir det ju aldrig när man ska hitta på något. Kaos Men det känns tråkigt att det tar så mycket energi att göra något utöver vardagsrutinen. Mycket konflikter och gnäll upplever jag då. Känner ni igen er? Hur tacklar ni det?

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)