• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ronjas mamma

Vi har inte bil så kan inte riktigt hjälpa de få gg vi har ar det en liten mini bil som inte ens rymmer en barnvagn då sitter jag i mitten bak

Schtajn  från två til 3 tyckte jag var ett jättesteg´, puha aldrig armar nog jag hade maken hemma 14 dagar sen var jag ensam med alla tre och en ny snittad mage det var HÅRT.

Zirup ja det är alltid skoj när man fått något till en bra pris vad det än är..
    Överväger ett lagersalg "weat", barnkläder här i helgen

• 2barnsmamman89

Hur funkar det med rutiner å så för er som har 3 barn tätt? hur ser eran dag ut på ett ungefär? =)

har 2 små med 16 månader emellan och vill gärna ha en till, men kommer typ alltid vara ensam med alla barnen så bra att veta vad man ger sig in på :D 

♥Elina 22/1-2010♥Linnéa 21/6-2011♥
  • FruMadde4barnTätt

tilj75
    tack, vi reser ikvällGlad takboxen är på, allt är packat.  vi är borta 1 vecka.
    krya på er!

LinnL
    Vi har en bilstol fram, 2 stolar bak och jag sitter ofta på mittensätet, sen har vi en tredje rad i vår bil som är 7 sitsig, där vi på sista raden har 1 stol.
    vi har en toyota verso, men kommer behöva en lite större bil om ett tag, då det är lite plats för benen på rad 3 och lite bagage utrymme i denna bil.

ha en bra vecka! vi hörs!
    kram 

• Sommar08

Vi har en renult espace 7 sitsig men vi behöver en 9 sits så vi letar för fullt efter en som kan ha 4 bakåtvända stolar inte lätt :( tar tacksamt i mott tips ... 3 bakåt vända i mitten raden och en i sättes raden längst bak. Där en liten sitter Men vi får aldrig med oss någon packning :( vi vill inte ha någon fram mer än när Vi åker jätte långt som att bila till frankrike eller liknande då har vi en fram då en bak inte gillar att sova o bilen på natten utan vaknar och är ledsen då hjälper det att lägga en hand på så somnar hon om. Rätt smidigt också då man kan hjälpa alla 3 raderna från samma plats,

• tilj75

Vi hade två stolar i bakre baksätet, två i baksätet och jag och maken satt fram, tonåringarna på varsin rad (men längst bak var det väldigt trångt, jag hade inte fått ner rumpan men N är så smal =). Fick plats med massor av packning och hade dessutom takbox när det behövdes. Den bilen är precis såld (snyft) för den var ett bensinslukande monster, och just nu har vi bara makens bil, tre stolar bak, en i mitten fram och två vuxna fram. Platser till tonåringar finns inte just nu, men de är inte intresserade av att åka med nånstans iaf.

Schtajn, jag hoppade över steget från två till tre och gick direkt på fyra. Det var tufft, men inte så tufft som jag trodde faktiskt. Men första månaden hade jag hemtjänst som hjälpte med städningen, fick det när jag blev sjukskriven under graviditeten och inte kunde röra mig (maken har diskbråck och är oxå sjukskriven och inte till mycket hjälp). Och sen gick Jack o Jonte på dagis 30 timmar i veckan ett tag, nu går de 15 timmar. Men visst var det jobbigt, jag hade fyra blöjbarn och ammade två och försökte räcka till till fyra.

Igår blev det utflykt. träffade en kompis på fika på ett McDonalds, usch vad mycket barn det var, men det gick bra. Pojkarna var väl inte direkt på sitt bästa humör och tänkte absolut inte visa att de har nånsomhelst uppfostran. Det var värst när jag försökte gå till kassan och köpa mat och det var kö och Jonte kissade på sig och sen blev det slagsmål och när det äntligen var min tur så fick jag höra, ett ögonblick bara! och sen packade hon andras mat i fem minuter, fick sen beställa och maten fanns inte och fick uppmaningen att komma tillbaka. Ojojoj.
    Åkte till syrran sen, trevligt, full rulle. Träffas alldeles för sällan, jag och systrarna.
    Oj sorry, skrev nog en hel uppsats =) Trevlig helg alla!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • Zirup

Imorgon fyller Freja 2 år så idag har vi haft barnkalas för hela slanten. Hade bakat kärleksmums (som jag glömde ta fram), glasstårta, pandamuffins och fiskedamm med godispåse- barnen var rätt sockerhöga här ett tag... lägg till ballonger, serpentiner, sugrör och presentpapper och ni får en galet härlig röra! Trots allt är vi jättenöjda, det har varit en toppenbra dag! Nu väntar jag på att tjejerna skall somna så skall jag ställa mig och baka pajdeg, skall göra paj för halva släkten som kommer hit och firar imorgon! Blir inte mycket vila den här helgen men den här gången har det inte varit så mycket jobb utan faktiskt nästan bara skoj! Håll tummarna för att lilltjejen kommer till ro i sin nya säng nu också, vi har uppdaterat spjälsängen till utdragssäng och nu är det första natten med nytt!

God helg, alla!

• Ronjas mamma

Vet inte om jag kom ihåg att skriva att sist vi var i simhallen så var där en mamma asom använde mina tre busfrön som ex på barn som skötte sig bra, tro jag putasde min gloria..

2barnsmamma89 jag får nog säga det jag har tyckt var svårast var så mycket mindre sömn jag får med tre små än 2 små vissa dagar är tunga men nu har vi också valt att ha barnen hemma till de kan börja förskola vi 3 dvs alla tre var hemma til äldsta var 3 och ett halvt när hon fick plats nu har jag så bara 2 hemma hela dagarna och stor går i förskolan 9-14 fyra dagar i veckan.

I dag har vi varit i en stor park och plockat ramslök och skvallerkål, sen gick vi i zoo tyvärr hade maken glömt sitt årskort så det kostade oss 50 kr, men kunde ju inte gå hem igen med barnen.
    Idag var sådan en dag var allt klaffar och känns bra nu sover hela familjen och jag ska strax gå i säng jag också. Ha en bra søndag allihopa.

• 2barnsmamman89
    Ronjas mamma skrev 2012-04-14 21:18:34 följande:
    Vet inte om jag kom ihåg att skriva att sist vi var i simhallen så var där en mamma asom använde mina tre busfrön som ex på barn som skötte sig bra, tro jag putasde min gloria..

2barnsmamma89 jag får nog säga det jag har tyckt var svårast var så mycket mindre sömn jag får med tre små än 2 små vissa dagar är tunga men nu har vi också valt att ha barnen hemma till de kan börja förskola vi 3 dvs alla tre var hemma til äldsta var 3 och ett halvt när hon fick plats nu har jag så bara 2 hemma hela dagarna och stor går i förskolan 9-14 fyra dagar i veckan.

I dag har vi varit i en stor park och plockat ramslök och skvallerkål, sen gick vi i zoo tyvärr hade maken glömt sitt årskort så det kostade oss 50 kr, men kunde ju inte gå hem igen med barnen.
    Idag var sådan en dag var allt klaffar och känns bra nu sover hela familjen och jag ska strax gå i säng jag också. Ha en bra søndag allihopa.

tack för svaret! sömn får jag inte mkt av min lilla redan så kan nog inte bli värre iaf då ;) stora tjejen går på förskola 4 dagar i veckan och lilla ska börja runt sommaren så det kommer nog lösa sig=) Får bli gravid först hehe
    ♥Elina 22/1-2010♥Linnéa 21/6-2011♥
  • LillaIris
    LinnL skrev 2012-04-12 22:28:31 följande:
    Hej ni med barn tätt!
    Vi kommer snart att ha det - knappt ett år emellan. Hur gör ni med bilstolar? En fram, en bak? Går det med två bak? Kan man ha en i mitten, en på sidan bak (det blir väldigt trångt som vuxen att sitta emellan)?
    Lilleman vi redan har är inte jätteimponerad om man försöker sig på att ha honom bak ensam och åka i fram själv... men det är nog inte nummer två heller...

Vore tacksam för svar - det hade varit fint med lite erfarenheter innan vi kopplar ur airbagen... 

Hej! Jag är oxå nu här och vill gärna hoppa in i den här tråden! :)
    Vi har en dotter som föddes i augusti 2011 och en liten dotter i magen som kommer att födas i augusti 2012 som det ser ut just nu ganska exakt 1 år mellan dom :) Väldigt kul att höra andra och kunna få/ge goda råd och tips :) Har oxå samma funderingar kring bilstol och här verkar man ju få svar på allt innan man äns hunnit fråga ;)
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)