Inlägg från: tilj75 |Visa alla inlägg
  • tilj75

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej alla, får man vara med här?
    Har fyra pojkar, 17 mån mellan första och andra och 15 mån till tvillingarna.
    Läser lite bakåt i tråden...

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥
  • tilj75

FruMadde... Vad skönt att dina barn sover länge, mina börjar vakna vid fem. När går de och lägger sig?

• tilj75

FruMadde
    Mina minsta somnar kl 19 så det är ju lite skillnad. De håller dessutom på att sluta med att sova på dagen och sover kanske var tredje dag eller så, väldigt struligt just nu. Dessutom håller ju min enda egentid på dagen att försvinna! Skandal =)
    De andra två lägger jag framför en film uppe i vårt sovrum, Jonte somnar i pappas säng ganska snart och Jack ligger i soffan och tittar på hela filmen och sen ropar han och jag kommer upp och nattar honom i egen säng. Nattningen för de två var helt galen för några månader sen och jag orkade inte ta det varje kväll. Men nu funkar det ok.
    Usch ja, dessa kräksjukor. blä. J och J har varit hemma från dagis tre veckor nu på våren för det har gått så mycket sjukor. Kräks ett barn på dagis så ringer fröknarna till mig och talar om det så vi kan välja att vara hemma. Min man har diskbråck och får han kräksjuka så blir han så väldigt dålig. Så vi undviker.

Jag stekte oxå pannkakor till lunch idag, syrran var här med sina flickor så det blev en himla massa pannkakor =)

Är helt slut, har varit några intensiva dagar. Finlandskryssning i helgen och sen besök av syrran med barn. Ligger efter med allt! Har vikt tvätt hela kvällen.

Tack för välkomnandet =)

• tilj75

Joje, jag provade ett tag att sitta med dem i mörkt rum (med datorn i knät) och så fort nån sa nåt sa jag ssshhh. Det funkade just då iaf.  Jag satt hellre i ett mörkt rum 30-60 min och de somnade, än att de levde rövare i flera timmar.

• tilj75

Joje
    Ja, det är så himla jobbigt och man känner sig så maktlös när de inte lyssnar. Men ge inte upp, bestäm dig för ett sätt och kör på det. Allt är faser och går över ( om inte annat så går tiden så fort så snart är de tonåringar). En av mina bonusar for iväg bakpå pojkvännens moppe tidigare ikväll.... tiden går fort.

• tilj75

När mina går igång på kvällen så är det oftast för att jonte (3) är övertrött, får man honom bara att lugna ner sig så somnar han. Jack (snart fem) vill gärna ligga och lata sig framför en film men är ju självklart på om jonte drar igång.

• tilj75

Självklart får man säga att man saknar att ha sin man för sig själv! Du önskar ju inte precis bort dina barn bara för att du vill ha lite tid utan dem. Jag önskar att jag hade lite egentid.

Och nu till dagens roliga historia! Min granne ringde just och talade om att mina höns var ute på vägen och spatserade. Inte så bra. Jag beslutade mig i morse för att de kanske ska få gå ute lite och inte bara vara instängda i hönsburen, de går väl inte så långt... Men det gjorde de. Så nu har jag sprungit runt som en vilde i trädgården och jagat. Och när jag lyckats få in en genom grinden så sprang en annan ut under tiden. Det tog ett tag. Kände mig lite grann som en hönshjärna! De kommer ALDRIG mer att få gå lösa =)
    Grannarna fick sig ett gott skratt iaf =)

• tilj75

Jag har en inhägnad, relativt barnsäker trädgård, men tydligen inte hönssäker =)
    Alltså mina hönor som rymt ut på vägen.

• tilj75

Hoppas alla har haft en bra helg. Själv håller jag på att bli förkyld tror jag. Inte alls kul. =(

Äntligen håller lervällingen på gräsmattan på att torka upp lite så ungarna ser inte längre ut som träskmonster när man tar in dem.
    Idag har jag sett massor av tussilago, det blir jag lycklig av =) Spelar nog ingen roll hur gammal jag blir, blir alltid lika glad när vårens första tittar fram.

• tilj75

Ronjas mamma:
    Usch, stackars er. Jag ligger här och är förkyld men det är ju ingenting mot kräksjuka.
    Dessutom slutade tonårsdottern tidigt i skolan idag så hon har hjälpt till hela eftermiddagen. Nu sitter de och äter och jag passade på att krypa ned i sängen för att vila ett tag.
    Krya på er!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)