Loncelot: tack för tips! Det låter som att vi har det rätt så likt.
Min stora tjej är dumt nog också väldigt osjälvständig. Vi sover också i samma rum men i olika sängar. Har lyckats få henne sluts somna på mig, men jag måste läsa böcker för henne när hon ska sova, ibland 15 st, annars blir det skrik och gnäll.
Och ibland börjar bebisen gnälla och då börjar hon också gnälla och snart har vi ett inferno av skrik och gråt. På natten väcker de också varann. Hon sov hela nätterna innan lillebror kom.
Funderar på eget rum till henne, men det är nog svårt när bebisen än så länge är så ny. Hon har ett större mamma-behov än någonsin tror jag. Det är helt klart bebisen som måste bli mer självständig med en gång, men problemet är att han har svårt att sova så långa stunder i taget för att han har så mycket slem i halsen (är något med omogna luftrör sa BVC) och vaknar och rosslar och måste lyftas upp. Gah!
Just nu känns det som att man bara får stå ut några månader tills det blir bättre av sig självt. Som tur är så är det ju fint väder vilket underlättar när man ska gå ut! :)
Ha en fin dag i solen allihopa!