Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Hej får jag vara med här?
våra barn är 10 mån pojke, 2 år pojke, 4 år flicka, 5 år pojke
har de tre äldsta på dagiset 9-14
10 månaders pojken är jag mammaledig med 1år till då jag snart tar vårdnadsbidraget.
jobbigast är när man själv är sjuk speciellt om man själv har någon sjukdom som är jobbig, för man har liksom inte riktigt tid att själv vara sjuk , då allt annat måste ändå skötas om - hem och städ och mat och disk och barnen tar mycket tid.
sen är våra barn mycket sjuka vintertid och det kan vara rätt jobbigt också ibland.
sommaren alltid bäst, och när man kan vara ute mera med barnen.
vi har simskola och barndans till barnen.
vi har ganska fasta mat och sov rutiner, en dag godis en viss tid mitt på dagen, kakor/ glass en till två dagar i helgen.
Att räkna och skriva och sjunga och pussla och måla och sådant är bra, film och barnprogram är också bra ibland.
våra barn kivar mest när de är rastlösa och då får vi hitta på något, ibland dela upp barnen.
vi har en timeout plats när /om de inte lyssnar efter upprepade tillsägelser, vilket fungerar bra.
dushdagar har vi och vi handlar mat en gång i veckan.
min man hjälper mig mycket, då han har bra arbetstider.
Bor i hus på landet i barnfamiljsområde, så bättre kan det inte bli.
viktigt lära barnen städa och plocka bort efter sig. Att vara snälla mot varandra och hjälpa varandra.
Om man har råd , så är det mycket skönt att bo på hotell några dagar alternativt resa bort en vecka utomlands och bada alla tillsammans.
Små utflyckter till lekplatser och djurparker och badhus och äventyrsland och lekhus är också riktigt roligt.
husdjur är roligt och bra för barnen att lära sig vara snäll mot djuren och ta lite ansvar, vi har en katt och en kanin, så kan vara ute och gå med vår kanin ibland, det uppskattas.
vi har en liten lekplats i vår trädgård som är inhängnad, det är skönt att ha det.
Våra barn 5 år och 4 år sover i samma rum och hela nätter, de har stor trygghet av varandra.
2 åringen sover med pappa och 10 månaders med mig . Och vi får sova bra på nätterna.
hur sover era barn?
bild på våra barn
ha en bra dag!
kram