Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

måste säga att en papillon hund är perfekt till våra barn, han är underbar vår hund, har precis köpt hund, han är 11 månader och barnen har jätteroligt med honom, de leker hela tiden och gillar gå ut med honom, lagom stor hund för dem. 

är bra sugen på en liten till, får se när det blir, börjar fundera på det i alla fall.Glad

• FruMadde4barnTätt

marsbarn
    hon kanske har luft i magen, ont i magen, då hjälper det mest att vagga, vara uppe och gå och gunga och dansa med dem tills de somnar, sen skulle jag rekommendera att sova ihop.
    Har du provat napp?

MiniMillan
    det är skillnad med mer som behöver köpas med kläder och mat , fler att klä på och ta hand om och passa med allt när de ä'r sjuka osv.., och räcker bilen till, och  mer att göra, blir ju mer städ och tvätt osv...men det går bra, och man kommer in i nya rutiner, tycker det går bra med 4 barn. De har roligt ihop och skulle kunna tänka mig ett barn till.Glad

Det är mysigt med djur, en hund är precis vad jag och barnen behövde här, så vi/ jag kommer ut mycket mera är mycket mera gladare och positivare nu tycker jag, får lite eget intresse i detta.
    och barnen har mycket roligt med hunden och kivar mindre tycker jag
    ja det skulle var det med resor, men vi har rest mycket och det blir inte lika mycket nu och vi kan nog ordna hundpassning i såfall.Glad

mycket snö här i skåne nu...

• FruMadde4barnTätt

zargenta
    hoppas det blir bättre, Styrkekramar

Jose
    våra rutiner:

jag går upp 5.00-5.30 går ut med hunden, få iordning på min mage - äter yghurt och dricker te och går på toa, klär på mig, tvättar mig osv..
    gör iordning movico mediciner för hård mage till barnen, gör havregrynsgröt, macka och frukt läggs i 6 årings väska.
    kl. 6 väcker 6 åring , han ska äta, gå på toa , borsta tänder
    6.30 klä på de andra
    ca 6.50 -7.00 vi åker eller går till skolbussen
    7.20-7.30 hemma igen ge de andra frukost + äter själv osv..
    8.30 klä på sig till dagiset 
    hemma 9.05
    går ut med hunden och tar med vår son 1,5 år  i vagnen, långpromenad ibland eller springer om barnen hemma helg eller när det inte är dagis på måndag och fredag går vi till lekplatsen och cyklar/långpromenad
    ibland somnar sonen i vagnen eller hemma vid denna tiden
    ca 11.00 gör lunch och äter
    12.50 går med hunden och hämtar 6 åring från skolbuss
    hemma 13.30
    13.40 åker bil till dagis och hämtar dem pojke 3 år, och flicka 5år
    14.05 hemma
    14.15 fika occh sen lek ibland med kompisar, grannarna har många barn att leka med
    16.00 fika gå ut med hunden ibland följer barnen med ibland går vi till lekplats
    17.00 börjar med middagen
    18.30 - 19.00 middag äta
    19.20 städa diska, borsta tänder , nässpray om de är förkylda ( 3 gånger om dagen nässpray) 
    här på kvällen kan det vara mycket kiv och toabesök och tvätta händer och byta blöjor osv...
    20.15  alla barn ligger i sängarna i sina rum, de 2 minsta barnen ligger inne i tv rum med pappa på madrass
    jag går ut med hunden
    20.30 jag somnar minsta sonen uppe vid soffa och tv.
    21.00 sover ofta alla barnen och ibland vi med, annars har vi tid för varandra  en stund på kvällen

hur ser era rutiner ut?

ha de bra!

• FruMadde4barnTätt

glömde skriva att jag ska hinna med disken och tvätten och eldar med ved mitt på dagen, och tvätta golv/damsuga och annat städ varje dag också, vilket jag också hinner med däremellanGlad

ibland blir det en fika till vid 10.00 med frukt

fulla roliga dagar blir det!
    vi sjunger i sångbok, och pysslar, målar, och myser tittar film, och leker med lego och sånt också , sen underhåller vi  vår hund med leksaker och klappar hunden och borstar honom och tar in kaninerna ibland eller är ute i trädgården och leker, gungar, hoppas studsmatta
    nu är det roligt med snön, igår var vi på promenad till en stor ruschkana där alla åkte i snön även hunden ville åka med där.
    bus och lek i snön och på  snövallar och i pulkabacken är roligt! skönt komma ut.

sen har vi alla aktiviteter som ska köras till fotbollen och simbadet varje vecka.
    nästa år börjar väl läxorna i skolan

ha det bra!

• FruMadde4barnTätt

( 5 åringen och 6 åringen har aktiviteter ska det stå , men sen när alla 4 har det, så får det räcka med en aktivitet var, vad tycket ni om aktiviteter? )

• FruMadde4barnTätt

EQ85
    Grattis till er flicka! så fin och söt hon är! så mysigt med bebis!Glad diktig du är som klarar alla barnen själv.{#emotions_dlg.flower}

det blir nog lite så ibörjan , men det släpper nog mer och mer med din 1 åring, mycket uppmärksamhet till henne.

det som kan hjälpa med maten- -låt henne sitta i ditt knä och du matar henne lite, har hjälpt oss några gånger med matvägrare'´

allergi test är inga roliga - våra barn också gjort de
    hoppas de snart vet om det är någon allergi -och att hon får må bättre

har en 6 årig pojke som trotsar mig jättemycket nu och det är jättejobbigt när han inte lyssnar---trotsperiod verkar det som... jag kommer att ge honom konsekvenser för detta  - såhär får han inte bete sig!
    han vägrar gå till skolan, ljuger, slåss, gör farliga saker, kivar, vägrar lyssna på mig....

hoppas ni får en toppen bra dag!! kramizz

• FruMadde4barnTätt

EQ
    styrkekramar till dig{#emotions_dlg.flower}
    jobbigt du har det, men skönt du får hjälp, hoppas du får sova bättre.

babydoll
    ja längtar till sommaren är -15 -20 grader här...det är för kallt att vara ute.
    ja mycket kläder när alla ska ut, men skönt komma ut ändå, dock så är det ju för kallt ute nu.

kramizz 

• FruMadde4barnTätt

Babydoll
    Grattis igen till er fina flicka!Glad

vår son 6 år har samma symtom som mig från tarmen, blod och slem, orolig, tagit prover, väntar svar...

behöver handla sista julklapparna, är ni färdiga

kram madde 

• FruMadde4barnTätt

Ronjas mamma
    stackars din bror.

krya på er!

det är jobbigt är hemma, mycket oro för min son då vi inte fått någon diagnos vad det är, och ingen medicin, vi ska bara avvakta och se om han blir bättre....
    får han mycket blod och ont i magen så får vi väl åka in igen, vi får stå på oss.
    han behöver kanske göra en undersökning , dock måste han vara sövd då.
    kalprotektin prov på 1000 så inflammation har i allla fall.
    de tror det kan vara någon infektion.

jag ska skicka imupro prover på bakterier, mikroogranismer och parasiter för både mig och min son snart.
    och kolla vatten prov här hemma.
    provar att ge probiotika och skonkost.

min man har börjat få njur problem igen....

annars är det väl bra. God Jul! 

kramiz

• FruMadde4barnTätt

Hej
    Jose
    tack, ja vi kommer snart få tid till gastoskopi och koloskopi tarm undersökning och mag undersökning, så ska han bli sövd. orolig, men skönt han börjar få hjälp.
    ja man får stå på sig.

hoppas det blir bättre, är väl lite så i perioder, finns det någon filt eller kläder som luktar dig som du kan somna henne med, amma till sömns där hon ligger kanske? fungera för oss, hoppas något hjälper

EQ85
    kolla upp det.
    ja det kan ju vara någon spricka om det inte är så mycket blod, kan ju vara allergi också, eller infektion.
    styrkekramar till er!

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)