zargenta
hoppas det blir bättre, Styrkekramar
Jose
våra rutiner:
jag går upp 5.00-5.30 går ut med hunden, få iordning på min mage - äter yghurt och dricker te och går på toa, klär på mig, tvättar mig osv..
gör iordning movico mediciner för hård mage till barnen, gör havregrynsgröt, macka och frukt läggs i 6 årings väska.
kl. 6 väcker 6 åring , han ska äta, gå på toa , borsta tänder
6.30 klä på de andra
ca 6.50 -7.00 vi åker eller går till skolbussen
7.20-7.30 hemma igen ge de andra frukost + äter själv osv..
8.30 klä på sig till dagiset
hemma 9.05
går ut med hunden och tar med vår son 1,5 år i vagnen, långpromenad ibland eller springer om barnen hemma helg eller när det inte är dagis på måndag och fredag går vi till lekplatsen och cyklar/långpromenad
ibland somnar sonen i vagnen eller hemma vid denna tiden
ca 11.00 gör lunch och äter
12.50 går med hunden och hämtar 6 åring från skolbuss
hemma 13.30
13.40 åker bil till dagis och hämtar dem pojke 3 år, och flicka 5år
14.05 hemma
14.15 fika occh sen lek ibland med kompisar, grannarna har många barn att leka med
16.00 fika gå ut med hunden ibland följer barnen med ibland går vi till lekplats
17.00 börjar med middagen
18.30 - 19.00 middag äta
19.20 städa diska, borsta tänder , nässpray om de är förkylda ( 3 gånger om dagen nässpray)
här på kvällen kan det vara mycket kiv och toabesök och tvätta händer och byta blöjor osv...
20.15 alla barn ligger i sängarna i sina rum, de 2 minsta barnen ligger inne i tv rum med pappa på madrass
jag går ut med hunden
20.30 jag somnar minsta sonen uppe vid soffa och tv.
21.00 sover ofta alla barnen och ibland vi med, annars har vi tid för varandra en stund på kvällen
hur ser era rutiner ut?
ha de bra!