Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

vi är hemma på midsommar, min man är sjuk men skulle jobbat, blir kanske dans runt midsommar stången om vi orkar finns här på tingsgården de ordnar de och kommer folk dit

ätit goda jordgubbar och nektariner idag.

hoppas ni får en bra midsommar!

kram 

• FruMadde4barnTätt

hej, barnen har ändå mycket roligt av varandra, får man tänka på dåGlad men ja det är mycket jobb, aldrig en lugn stund och ja jag känner mig också otillräcklig ibland här.

här har min man njurstensinflammation och ska bara vila.

en tråkig svärmor, hon var inte trevlig igår.....

regn och regnväder......

barnen lekte med kompisar igår och hade roligt  i alla fallGlad 

hoppas ni får en bra dag! kram 

• FruMadde4barnTätt

Loncelot
    styrkekramar till dig

Babydoll
    grattis! vad roligt! hur mår du?

Ronjas mamma 
    låter inte heller så roligt med din svärmor...... 

kram till er! 

• FruMadde4barnTätt

hur får man bra tålamod och inre lugn? ibland känns det väldigt svårt??
    musik känns ibland som en bra lösning här.
    Hur hittar ni inre lugn och tålamod när allt är mycket jobbigt och inte en lugn stund?

svär ni något hemma eller ni lyckas hitta andra ord? här är vi dåliga på det tyvär, men vi försöker...

just nu har jag jobbig mage och tarm och min man har också jobbigt med mage och njurar. 
    men ändå måste allt göras ju...

kram 

• FruMadde4barnTätt

BabyDoll
    förstår det är jobbigt med trötthet och illamående och sen är det ju inte en lugn stund med 4 små barn...
    beundrar dig som orkar.
    om vi vill ha kanske ett barn till, men då får minsta vara 4-5 år tror jag, orkar inte ha barnen så tätt som vi har nu, men annars är vi också mycket nöjda med våra 4 fina underbara barn som vi har, Finns ändå alltid en liten längtan efter en liten tillGlad 

Tack, jag mår bra, har lite problem med mage och tarm till och från med det brukar bli bra med medicinen jag har som tur är och strikt och tråkig kost.
    min man har haft njurstensinflammation , han har tagit alla tabletterna nu, men känner forfarande lite, så han ska prata med läkaren idag.
    Barnen mår bra, men lite förkylda och 2 barn har feber här, känns som vi nästan aldrig är friska här, inte ens på sommaren.
    Vi längtar så efter att resa till cypern och bada hela dagarna , ska vi göra i  augusti, ska bli så jätteskönt!

Lycka till på KUB testet!
    jag är också 29 år, har aldrig gjort några test, men kanske bra att göra det.

ha det bra!
    många kramar 

• FruMadde4barnTätt

Zirup
    fin sommarbild

Babydoll
    läste det inte var planerat. Grattis igen till er!

Tobias 2,5 år snart, är riktigt busig här , hällde ut mycket vatten i storebrors säng, vatten på hela golvet och på tvätt igår, och hällde ut kycklingsåsen jag hällt upp i glas igår och sen skrattade han åt mig och sprang iväg,

idag hällde han ut hela tallriken med yoghurt på golvet och kladdade i sitt hår med det och sen skrattade han bara och då var han också nyduschad..........ja ja han vill väl ha mera uppmärksamhet och egentid här med mamma verkar det som. 

vi har en tvillingvagn  och två  enskilda vagnar, ibland kör jag de minsta i två enskilda vagnar men ändå ganska lättkörda.
    minsta somnar bäst i enskild vagn, det är ca 15 månader mellan mina minsta

ha en bra dag! kramar

• FruMadde4barnTätt

tilj75
    Grattis!

Miloxan
    jag hade somnat dem på natten såhär om båda barnen vaknat,
    ammat eller gått runt och gungat bebisen i samma rum, säng som det större barnet.
    Och väntar tills större barnet somnat och sen går jag och lägger bebisen i ett annat rum i en egen säng eller samsover ihop med bebisen, eller så sover jag med större barnet  beroende på vem som vaknar mest, 
    Väcker jag dem så får jag väl lägga mig själv i ett eget rum jag med.

så har jag löst det många gånger med mina små barn, 15 månader mellan , sen 2 år emellan och sen 15 månader emellan igen har jag mellan barnen.
    Det är verkligen mycket jobb.

Min kille som är snart 2,5 år är så jobbigt med han öppnar dörrar och sticker ut hela tiden, jättesnabbt, de andra barnen vill in och ut ofta på sommaren, och det kivas och puttas och slåss och river varandra 2 åringen är inte alls snäll mot min 1 åring, han har rivit honom mycket i ansiktet.......
    här orkar jag inte bad i pool när jag är själv hemma
    hur ska man orka städ och disk och göra mat, när de håller på som de gör, finns ju ingen tid till det........??
    hur gör ni? 
    skulle haft någon stor lekhage till 2 åringen , han blir fortfande sådär jättearg med utbrott flera gånger om dagen. 
    Det ska underhållas och lekas och passas hela tiden här.
    jag hoppas det snart blir lugnare.
    Känner jag blir dålig i magen när det är stressigt här, vet inte hur det ska gå jobba sedan, men barnen är sjuka  hela tiden så blir nog inte mycket jobb då jag får vara hemma då...

ha det bra!
    kram

• FruMadde4barnTätt

tilj75
    tack för tipset.
    är jobbigt med maten på kvällen, min dotter ska ha mjölkfri kost och min man också, och jag är vegetarian men äter kyckling gjord i ugnen har även specialkost, och så barnen gillar och gillar inte på olika mat.... 
    jag har havremjölk till alla barnen och de har lite problem med hård mage alla barnen, har movicol till dottern.
    har mycket proviva här.

ja ibland blir det bara typ makaroner och färdiga köttbullar med ketchup eller till lunch sallad och äggmacka.
    något lätt bara när man inte orkar....

ja kommer ju inte ifrån disk och tvätt och städ, det måste ju göras men ibland får det stå en stund.....

barnen på dagis idag och jag hemma med Filip som sover nu, skönt med en lugn stund.

Aanja
    tack. Det är nog trotsperiod och utvecklingperiod, han har svårt att prata och göra sig förstådd men nu börjar det bli bättre med talet så hoppas snart han mår bättre
    han lärde sig cykla igår med stödhjul, han var så jätteglad och snabbt iväg så man får skynda efter och ha koll på honom...

Zirup
    hon får krya på sig!

ha det bra! kram på er!

• FruMadde4barnTätt

kikar in.Glad
    vår 2,5 åring somnar mellan 21-22 på kvällen och alla andra våra barn somnar då också samma tid.

våra barn har vid 3 års åldern klarat att gå på toa och lära sig bli blöjfria men inte innan dess, pottan har inte fungerat men toan är spännande.

Jag har blivit dålig med tarmen igen, och jag håller diet nu, mest nyponsoppa, vatten, kokt mat, medicin.

tråkigt väder här, längtar efter sol och sommarvärme som lyser med sin frånvaro här.....
    Nu längtar vi efter att resa till cypern och bada hela dagarna, som vi ska göra i augusti månad.

Ha en bra dag!Glad
    kram

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)