• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • Dorian Ertymexx
    Toboas skrev 2011-07-10 10:35:18 följande:
    Det beror väl på var man drar gränsen för fanatisk, jag tycker en tydlig skiljelinje går vid de som anser att de har rätt att använda våld mot andra. Bombade abortkliniker och demonstrationer vid begravningar jämfört med hot och attacker mot rondellhundstecknare och självmordsbomber i Stockholm väger väl i alla fall klart över till muslimernas nackdel.

Så en person som spränger sig själv i luften är värre än Helge Fossmo? On what grounds?

Och abortmotståndarna bränner inte bara kliniker, de mördar abortläkare också. Kristna ägnar sig åt häxbränning också. 
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • ica
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-10 11:28:50 följande:
    Exakt. För sin intelligent design. Inte för allt mellan himmel och jord, hela tiden, i tråd efter tråd. Ateister i kristna länder anklagas inte för att vara kvinnoförtryckande för att mormoner och amish, JV och Livets Ord förtrycker kvinnor. Du blir inte anklagad för att vara för abortkliniksbrännande och festande vid homosexuellas begravningar för att du bor i ett (tidigare) kristet land. DET är vad man gör mot muslimer i de här trådarna.
    Jag har aldrig hört att muslimer anklagas för en bråkdel av vad du påstår. Kanske för att jag inte lyssnar på de som saknar vett.
    Däremot så Jehovas Vittnen och Livets Ord har ifrågasatts länge och berättigat. Jag är för ett öppet diskuterande och ifrågasättande av allt. Först då kan vi ha en öppen diskussion. Men det krävera att troende inte anklagar andra för att attackera deras personliga tro bra för att de inte får medhåll.
    Och där är ett problem. Att alla inte inser att det inte är farligt att vi tycker olika. För vi är olka. Men med samma mänskliga behov.
  • I Blackrose I
    oOHalalOo skrev 2011-07-10 10:41:53 följande:
    Jag har dessvärre sett många såna exempel genom åren. Här på FL finns det också en eller ett par som går in och ut och bara byter nick. Det är tragiskt rent utav att delta i diskussioner och inte vilja ha ut något av det.
    Ja, den personen jag har iåtanken är verkligen tragisk.
    Hur var det man sa? "Det är alltid lättare att se grandet i sin nästas öga än bjälken i sin eget"?
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • Dorian Ertymexx
    ica skrev 2011-07-10 15:25:12 följande:
    Jag har aldrig hört att muslimer anklagas för en bråkdel av vad du påstår. Kanske för att jag inte lyssnar på de som saknar vett.
    Däremot så Jehovas Vittnen och Livets Ord har ifrågasatts länge och berättigat. Jag är för ett öppet diskuterande och ifrågasättande av allt. Först då kan vi ha en öppen diskussion. Men det krävera att troende inte anklagar andra för att attackera deras personliga tro bra för att de inte får medhåll.
    Och där är ett problem. Att alla inte inser att det inte är farligt att vi tycker olika. För vi är olka. Men med samma mänskliga behov.

Absolut. Och det har jag inget emot heller. Det är det ensidiga och ofta aggressiva påhoppandet jag är emot, inte saklig kritik som tar in fler aspekter än "muslimer är onda".
  • asta66
    ica skrev 2011-07-10 15:25:12 följande:
    Håller med!
  • Dorian Ertymexx
    I Blackrose I skrev 2011-07-10 15:40:13 följande:
    Ja, den personen jag har iåtanken är verkligen tragisk.
    Hur var det man sa? "Det är alltid lättare att se grandet i sin nästas öga än bjälken i sin eget"?

Stickan. Det är lättare att se stickan i sin nästas öga än bjälken i sitt eget.
  • Dominant
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-10 11:27:03 följande:
    Och frågan ÄR ställd så. "Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?" kräver en jämförelse. Dålig kvinnosyn jämfört med vad? Vilka muslimer? Tror TS/vi att alla muslimer är en homogen massa? Och när jag tittar i tråden så ser jag samma sak som alltid - folk som bashar islam med fördomar, demoniseringar och rena (smyg och inte så smyg) rasistiska angrepp. Och en hel del okunskap.
    Jag har sett hundratalet inlägg från dig där du försvarar Islam. Jag har även sett hundratalet inlägg från dig där du klankar ner på kristendomen. Men aldrig något av det motsatta. Hur kommer det sig?

Ser du dig själv som någon godhetens riddare när du in absurdum skyddar Islam och klankar ner på Kristendomen eller vad är det som driver dig till denna frenesi dag ut och dag in?
  • I Blackrose I
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-10 17:32:14 följande:
    Stickan. Det är lättare att se stickan i sin nästas öga än bjälken i sitt eget.
    Nja, det jag skrev är tydligen en citat från Bibeln om jag minns rätt. Det kanske finns en variant med stickan också.
    The goodnes and the badness is inside you. Its your choice.
  • SweeneyTodd

Män får ha fyra fruar, varför får inte kvinnor ha fyra män? Och ja, jag vet att ''om du behandlar dem rättvist'', men det är sexism. Män och kvinnor behandlas olika, och kvinnan får inte samma priveliger. Varför får inte kvinnor ha flera män, männen får ju ha flera fruar?
    I Suran 4:34 får män slå sina fruar. Och du kallar det jämställt?! Man lär femåringar att man inte ska slå, och våld löser inget, det är bara patetiskt att vuxna inte förstår det. I en hadith står det ett land styrt av en kvinnlig ledare inte kan bli framgångsrikt.

• SweeneyTodd

Vill tilläga en sak: Alla muslimer är olika, vissa muslimer är undebara människor, som inte är sexistiska, men koranen hadith och sunna kan ha vissa konstigheter, precis som Bibeln. Men jag respekterar allas religion, folk får tro vad de vill.

Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?