• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • SkåneP
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:29:50 följande:
    Det handlar inte om det. Det handlar om att folk i parti och minut hela tiden vill "kritisera" just islam. BARA islam. Det är OK att hinduer bränner sina kvinnor, att kristna omskär och mördar, för just nu är det muslimerna som är Världens Ondska, och ska mobbas offentligt vid varje tänkbart tillfälle. Att detta skapar mer frustration, hat och konflikt gör inget, det spelar ju bara hatarna i händerna.
    Ja, jag har förstått att du vill tolka det så. Att det finns en allmän kamp mot det religiösa förtrycket har gått dig förbi.

Läs lite Dawkins vetja. 
  • Dorian Ertymexx
    SkåneP skrev 2011-07-09 22:32:16 följande:
    Ja, jag har förstått att du vill tolka det så. Att det finns en allmän kamp mot det religiösa förtrycket har gått dig förbi.

Läs lite Dawkins vetja. 

Jag har läst Dawkins. Och nej, det här är inte en kamp mot det religiösa förtrycket, det är ett konstant mobbande av muslimer. När jag ser lika många trådar om kristendomen, och samma ton och aggressiva sätt, så ska jag fundera på att se det som en kamp mot religion och förtryck. Till dess ser jag det som ett hycklande och en ursäkt för att mobba just muslimer och islam. No more, no less.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maskros81

TS...Hur menar du när du säger att muslimerna enligt Islam värnar om kvinnan....på vilket sätt värdesätter dom kvinnor högt, vad i religonen tyder på det enligt dig?

• Dorian Ertymexx
    maskros81 skrev 2011-07-09 22:37:59 följande:
    TS...Hur menar du när du säger att muslimerna enligt Islam värnar om kvinnan....på vilket sätt värdesätter dom kvinnor högt, vad i religonen tyder på det enligt dig?

Det är samma sorts värnande som i kristendomen. Kvinnor ses upp till, så länge de är "madonnan", och lever upp till normer och förväntningar. Om de inte gör det faller de snabbt till att bli "horan", precis som i kristendomen.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • maskros81
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:39:36 följande:
    Det är samma sorts värnande som i kristendomen. Kvinnor ses upp till, så länge de är "madonnan", och lever upp till normer och förväntningar. Om de inte gör det faller de snabbt till att bli "horan", precis som i kristendomen.
    Jo det va det jag ville komma fram till...:)
  • theangel01
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:35:56 följande:

Jag har läst Dawkins. Och nej, det här är inte en kamp mot det religiösa förtrycket, det är ett konstant mobbande av muslimer. När jag ser lika många trådar om kristendomen, och samma ton och aggressiva sätt, så ska jag fundera på att se det som en kamp mot religion och förtryck. Till dess ser jag det som ett hycklande och en ursäkt för att mobba just muslimer och islam. No more, no less.
  • maskros81

bacha bazi skulle man kunna se som ett resultat av ganska kass kvinnosyn, eller?

• Toboas
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:16:25 följande:
    Och när någon undrar varför inte djurgårdens huliganer diskuteras blir denne frågad "varför vill du förringa Black Armys våldsamheter?"
    Men om någon skulle fråga "Varför har Black Army en aggresiv kultur" så blir det väl OT och irrelevant att börja diskutera andra supporterklubbar? Om frågan däremot var "Varför är Black Army mycket värre än andra" så blir det relevant att jämföra.

Nu är ju TS själv en för islam och om du tittar på de trådar som startas om islam så är det inte enbart av kritiker.
  • asta66
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 22:35:56 följande:
    Kristna pikas väl visst för sin intelligenta design!
    Att muslimer tycks tolka allt som de är förtryckta får mig att misstänka att de som grupp är snarstuckna. Vilket som tur är inte stämmer med de muslimer jag umgås med.
  • oOHalalOo
    Anton Chigurh skrev 2011-07-09 22:03:28 följande:
    Tillåt mig småle............................................. ................!
    Varför det? Dorian har varit tydlig i flera inlägg hans syn på Islam och den faller dock inte alltid mig i smaken. Dock är han ärlig i jämförelse med flera andra, eftersom han vågar försöka vara objektiv, trots sitt ogillande av religion överlag. Få av er andra klarar det. Så rätt ska vara rätt, som Dorian sa.
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?