• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:10:47 följande:
    Näe, jag skämms inte ett dugg för att jag anser att Islam är den värsta och mest ondskefulla religonen, som förtrycker människans eget tankesätt och handlande.

men du har ju ingen kunskap om islam eller muslimer så vad baserar du denna åsikt på?
  • Polly S
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:11:05 följande:
    har du svårt att läsa? du frågade mig vem ska betala, jag svarade min man självklart. Selektiv läsning eller vad?
    "Mitt arbete borde avlönas lika mkt som makens och det är tyvärr han som får betala lönen, istället för staten. " betyder inte att du tycker att staten borde betala?
    varför alls dra in staten i det då?

att du blir otrevlig sänker bara dig själv.
  • Chipstern

Tja,vad jag baserar det på?
    Fakta kanske? För att de flesta männen kommer från muslimska länder...fast det kanske är en tillfällighet eller? De kanske är en grupp människor som är av den kristna tron med som svärtar ner islam genom att vara från det landet?

• Umm Elias
    Polly S skrev 2011-07-08 22:13:55 följande:
    "Mitt arbete borde avlönas lika mkt som makens och det är tyvärr han som får betala lönen, istället för staten. " betyder inte att du tycker att staten borde betala?
    varför alls dra in staten i det då?

att du blir otrevlig sänker bara dig själv.
    varför skulle staten betala? Hur kan du ens få den meningen till att jag tycker staten ska betala? Staten betalar de allra flesta arbeten som liknar hemmafruns men varför skulle de betala mig när det är ett internt val i mitt äktenskap?

Jag tror du totalt missförstått och sen förväntade dig ett annat svar, när det inte kom blev du besviken och körde ditt lilla förplanerade "diss race" iallafall. Sorry att göra dig besviken. 
  • Polly S
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:15:59 följande:
    varför skulle staten betala? Hur kan du ens få den meningen till att jag tycker staten ska betala? Staten betalar de allra flesta arbeten som liknar hemmafruns men varför skulle de betala mig när det är ett internt val i mitt äktenskap?

Jag tror du totalt missförstått och sen förväntade dig ett annat svar, när det inte kom blev du besviken och körde ditt lilla förplanerade "diss race" iallafall. Sorry att göra dig besviken. 
    jag hade hoppats på mer från dig men OK, då lägger vi ner.
  • Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:11:05 följande:
    har du svårt att läsa? du frågade mig vem ska betala, jag svarade min man självklart. Selektiv läsning eller vad?
    Varför är det självklart att mannen ska betala? Varför har du inte samma krav på dig att bidra ekonomiskt till familjens välstånd?
    Kan det bero på att du som kvinna inte FÅR gå i skola och bli bildad för att det anses okvinligt att jobba och tjäna sitt eget leverbröd? Kan det bero på att kvinnor i ett tidigt skede blir fostrade till att blidka mannen och inte tänka själv?
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:18:12 följande:
    Varför är det självklart att mannen ska betala? Varför har du inte samma krav på dig att bidra ekonomiskt till familjens välstånd?
    Kan det bero på att du som kvinna inte FÅR gå i skola och bli bildad för att det anses okvinligt att jobba och tjäna sitt eget leverbröd? Kan det bero på att kvinnor i ett tidigt skede blir fostrade till att blidka mannen och inte tänka själv?

men kära du, varför skulle jag inte få gå i skolan

En muslimsk kvinna SKA utbilda sig, helst ändra upp till universitetsnivå. En muslim FÅR INTE tacka nej till utbildning. Jag har inte samma krav på mig eftersom det är mannens plikt att försörja sin familj, vill jag bidra så gör jag naturligtvis det.  Det är definitivt inte okvinnligt att utbilda sig eller arbetam vem har tutat i dig dessa osanningar?  Kvinnan brukar ofta nämnas som mannens huvud, dvs hon är den som tänker åt mannen så att hon inte skulle tänka själv är också en fördom.

Vem har tutat i dig allt detta? Allt du skriver är ju aldelles åt skogen? 
  • Dreams Never Ends
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:26:47 följande:
    men kära du, varför skulle jag inte få gå i skolan

En muslimsk kvinna SKA utbilda sig, helst ändra upp till universitetsnivå. En muslim FÅR INTE tacka nej till utbildning. Jag har inte samma krav på mig eftersom det är mannens plikt att försörja sin familj, vill jag bidra så gör jag naturligtvis det.  Det är definitivt inte okvinnligt att utbilda sig eller arbetam vem har tutat i dig dessa osanningar?  Kvinnan brukar ofta nämnas som mannens huvud, dvs hon är den som tänker åt mannen så att hon inte skulle tänka själv är också en fördom.

Vem har tutat i dig allt detta? Allt du skriver är ju aldelles åt skogen? 
    Håller med!
  • Chipstern

Det är ingen som tutat i mig något förutom all en smörja som ni själv matar en med i tråden, vilket är rätt roligt att läsa. Speciellt som ni talar emot er sjävla hela tiden oxå.

Aja, ni ser er som förmer än andra, har ingen respekt för andra tankesätt. Så varför ska ni bemötas med respekt?

• Chipstern
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-08 22:29:06 följande:
    Håller med!
    Varför är jag inte förvånad, för du har ju redan avsagt dig din rätt till eget tänkande här i världen.
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?