• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • Umm Elias
    Polly S skrev 2011-07-08 21:11:28 följande:
    men varför skulle staten bekosta det?
    och är "islamiska regler" att ni ska ha lika mkt i lön?

öh, min man är inte staten?

hur kan du tolka det till att vi kska ha lika mkt i lön?  
  • Toboas
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 21:24:47 följande:
    Det är ALLTID om muslimer. Är det inte ruggigt tröttsamt att vara så ensidig och enformig?
    Då har du verkligen missat alla diskussioner där Pappi Jo, Benno3 / Användarnamn har varit med... Där diskuterars / kritiseras bibeln och kristendomen ordentligt.

Vitsen med att göra samma sak i en tråd som enligt TS ska handla om synen på muslimer förstår jag dock inte.
  • Dorian Ertymexx
    Toboas skrev 2011-07-08 21:33:06 följande:
    Då har du verkligen missat alla diskussioner där Pappi Jo, Benno3 / Användarnamn har varit med... Där diskuterars / kritiseras bibeln och kristendomen ordentligt.

Vitsen med att göra samma sak i en tråd som enligt TS ska handla om synen på muslimer förstår jag dock inte.

Jodå, jag har varit med om dem. Och det är inte alls samma sorts kritik. Där kritiseras Papi et al och deras fanatism, men sällan kristendomen som sådan. Få eller ingen säger att "kristendomen är en ond religion". Där kritiseras religionens kärna, men ingen säger att alla kristna tycker att kvinnor ska skyla sig eller "tiga i församlingen", det finns en förståelse för att fundisar inte är representativa för alla kristna. Det finns det sällan i trådar om islam. Det är en STOR skillnad.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Polly S

du skrev

Umm Elias skrev 2011-07-08 10:27:25 följande:
    Mannen arbetar för att det är hans plikt, precis som vi kvinnor gladrligen sköter vårt hushåll. Mitt arbete i hemmet är precis lika mycket värt som min mans arbete utanför hemmet. även om han drar in 35 tusen och jag endast får den fjantiga mammapengen. Mitt arbete borde avlönas lika mkt som makens och det är tyvärr han som får betala lönen, istället för staten. 
    Umm Elias skrev 2011-07-08 21:06:11 följande:
    därför att man jobbar precis lika hårt som vilken annan som helst, bara längre dagar och även nätter inräknade. Maken ska natruligtvis betala den "lönen" och vips har man en man som försörjer sin hårt arbetande fru = islamiska regler.
  • Chipstern

Jag skulle vilja säga att Islam är grunden till massor med ont i världen och faktiskt roten till masor av oroligheter och krig och förödelse i vårt svenska samhälle.
    Visst så låter det väldigt rasistiskt att säga, så men tyvärr fakta, och tyvärr så måste jag säga att att så fort man numera läser om "våldtäkt i XXXX" så går tankarna till att nu är det muslimska män som varit i farten igen..och i 8 av 10 fall så är det korrekt.

Varför?
    Tja, jag skulle vilja säga att muslimska män ser kvinnor som råvaror att stoltser med och att de har väldigt lågt människovärde. Jag menar, hur ofta är det av kärlek som det sker giftermål och hur ofta är det av bortgiftermål? Tror det faller över på det sista, och där så jta...jag gissar att mannen helt enkelt skiter i vem han stoppar veken i. Han får ju doppa, och han har ju som plikt att fortplanta sig, så varför bry sig?

Läste någonstans bakåt i tråden att det typ var ett "tvång" för kvinnan att vara gift, för annars skulle hon i princip inte ha något värde. Mannen försörjer kvinnan,kvinnan ger mannan sex och avlar barn. För mig är det symbolikt med ett prostitutionsförhållande.

Koranen säger ditt och koranen säger datt. Det viktigaste i det är nog att koranen förbjuder en att tänka själv och utanför pärmen på bokafan.
    Koranen ska ju tydligen vara emot hedersmord, men varför är då alla i princip alla hedersmord som skett i Sverige knutna till Islam?

• Dreams Never Ends
    Chipstern skrev 2011-07-08 21:53:22 följande:
    Jag skulle vilja säga att Islam är grunden till massor med ont i världen och faktiskt roten till masor av oroligheter och krig och förödelse i vårt svenska samhälle.
    Visst så låter det väldigt rasistiskt att säga, så men tyvärr fakta, och tyvärr så måste jag säga att att så fort man numera läser om "våldtäkt i XXXX" så går tankarna till att nu är det muslimska män som varit i farten igen..och i 8 av 10 fall så är det korrekt.

Varför?
    Tja, jag skulle vilja säga att muslimska män ser kvinnor som råvaror att stoltser med och att de har väldigt lågt människovärde. Jag menar, hur ofta är det av kärlek som det sker giftermål och hur ofta är det av bortgiftermål? Tror det faller över på det sista, och där så jta...jag gissar att mannen helt enkelt skiter i vem han stoppar veken i. Han får ju doppa, och han har ju som plikt att fortplanta sig, så varför bry sig?

Läste någonstans bakåt i tråden att det typ var ett "tvång" för kvinnan att vara gift, för annars skulle hon i princip inte ha något värde. Mannen försörjer kvinnan,kvinnan ger mannan sex och avlar barn. För mig är det symbolikt med ett prostitutionsförhållande.

Koranen säger ditt och koranen säger datt. Det viktigaste i det är nog att koranen förbjuder en att tänka själv och utanför pärmen på bokafan.
    Koranen ska ju tydligen vara emot hedersmord, men varför är då alla i princip alla hedersmord som skett i Sverige knutna till Islam?
    Och jag tycker att du har en usel kvinnosyn som anser att tjejer ska få sola topless, ligga runt som dom vill osv... Har man en bra kvinnosyn vill man värna om kvinnorna och inte utsätta dom för risker.
  • Polly S
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-08 21:56:10 följande:
    Och jag tycker att du har en usel kvinnosyn som anser att tjejer ska få sola topless, ligga runt som dom vill osv... Har man en bra kvinnosyn vill man värna om kvinnorna och inte utsätta dom för risker.
    har man en bra människosyn vill man att att alla ska få bestämma över sig själva och må  bra.
  • Dreams Never Ends
    Polly S skrev 2011-07-08 21:57:44 följande:
    har man en bra människosyn vill man att att alla ska få bestämma över sig själva och må  bra.
    Det håller jag inte med om. Alla vet inte alltid sitt eget bästa. Tyvärr :/
  • Umm Elias
    Umm Elias skrev 2011-07-08 21:06:11 följande:

därför att man jobbar precis lika hårt som vilken annan som helst, bara längre dagar och även nätter inräknade. Maken ska natruligtvis betala den "lönen" och vips har man en man som försörjer sin hårt arbetande fru = islamiska regler.

din fråga om staten kom efter detta inl'gg, förklara hur du tänker? Min man arbetar inte för staten.
  • Polly S
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-08 22:00:52 följande:
    Det håller jag inte med om. Alla vet inte alltid sitt eget bästa. Tyvärr :/
    så då ska... vem tala om det för dom?
    avgör du det?
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?