• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • oki
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 15:58:39 följande:
    JA! Slöjpåbud, underkastelse för mannen, total lydighet och liknande är inte muslimska påfund, utan starkt inspirerat från just kristendom. Samma sak med bildförbudet. Läs din bibel, den är genomvidrig på så många plan.
    så bibeln skrevs alltså innan koranen? Jag trodde båda religionerna var lika gamla och är dom det så är det ju knappast kristendomens påfund utan båda är lika dumma som varandra.
  • Dominant
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 15:58:39 följande:
    JA! Slöjpåbud, underkastelse för mannen, total lydighet och liknande är inte muslimska påfund, utan starkt inspirerat från just kristendom. Samma sak med bildförbudet. Läs din bibel, den är genomvidrig på så många plan.
    Skillnaden mellan bibeln och Koranen är att bibeln är skriven av femtiotalet personer upp till 1800 år efter händelserna utspelat sig, det är med andra ord deras tolkning av vad som hänt eller vad de hört har hänt och hur det bör vara.

Koranen är dock guds absoluta felfria ord, vilket alla muslimer själva tror. För tror de inte att koranen är guds ord, så innebär de att de tror att Muhammed hittat på allting och då är de inte muslimer. Det är vad som gör det så farligt med texterna som står i Koranen, att muslimerna tror det är guds egna ord.

Guds ord, som bland annat säger att mannen ska slå kvinnan om hon inte lyder.
  • SkåneP
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 16:02:10 följande:
    Är Bandidos svenskar? Är ganska säker på att de själva väljer att betrakta sig som svenskar, och ytterligt rättrogna sådana.

Är Jehovas Vittnen kristna? Är ganska säker på att de själva väljer att betrakta sig som kristna, och ytterligt rättroggna sådana.

Unt so weiter. Att några fundisar och tokar kallar sig för X betyder inte att de är de yttersta och finaste representanterna för X. Abortläkarmördarna är i högsta grad kristna, men inte fan sätter vi hela kristendomen till svars på grund av dem. Inte heller gnäller vi på hela kristenheten för katolska kyrkans synder. Men så fort en muslim fiser så är hela islam, från Dakar till Djakarta, från Kongo till Kina, varenda en av miljarden muslimer tvärskyldiga?      
    Ja, jag tror att det finns svenska medborgare som är medlemmar i Bandidos?

Ja, jag skulle hävda att JV är kristna (även om de förnekar treenigheten). Jesus har en rätt speciel ställning enl dem.

Vad vill du ha sagt? Att det inte finns svenska bandidosmedlemmar? Att JV inte är kristna?
    Vill minnas att jag ur en gammal diskussion med dig kunde härleda att medlemmarna i SKP (Sveriges Kommunistiska Parti) inte var riktiga kommunister, det inbillar de sig bara, så det förvånar med egentligen inte.

Att du verkar ha fobi mot att yttra minsta kritik mot den islamska sfären och allt vad som finns där är uppenbart, men annars kan du svara på frågan istället för att komma med irrelevanta motfrågor - är talibanerna muslimer eller inte?
  • Umm Elias
    Agdaa skrev 2011-07-08 06:34:17 följande:
    Sina egna kvinnor ja, men de har 0 respekt för vita kvinnor :(

jag är väldigt vit
  • Umm Elias
    Polly S skrev 2011-07-08 11:16:35 följande:
    varför skulle hemarbetet avlönas som ett jobb och av vem?

därför att man jobbar precis lika hårt som vilken annan som helst, bara längre dagar och även nätter inräknade. Maken ska natruligtvis betala den "lönen" och vips har man en man som försörjer sin hårt arbetande fru = islamiska regler.
  • Polly S
    Umm Elias skrev 2011-07-08 21:06:11 följande:
    därför att man jobbar precis lika hårt som vilken annan som helst, bara längre dagar och även nätter inräknade. Maken ska natruligtvis betala den "lönen" och vips har man en man som försörjer sin hårt arbetande fru = islamiska regler.
    men varför skulle staten bekosta det?
    och är "islamiska regler" att ni ska ha lika mkt i lön?
  • Dreams Never Ends
    Umm Elias skrev 2011-07-08 21:03:37 följande:
    jag är väldigt vit
    haha fattade INTE vad hon menade där faktiskt :)
  • Dorian Ertymexx
    Anton Chigurh skrev 2011-07-08 18:29:42 följande:
    Eftersom du påpekar just det i vartannat inlägg, så.........!

Dessutom skiter jag Joseph Ratzinger ett långt jävla stycke, han å hans religion suger lika mycket balle som islam.

Och, Dorian, så kan jag upplysningsvis tala om att tråden ämne är muslimers taskiga kvinnosyn, inte kristna bögar.

Det är ALLTID om muslimer. Är det inte ruggigt tröttsamt att vara så ensidig och enformig?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Mentat skrev 2011-07-08 18:43:29 följande:
    Ja, det får du nog göra. Vatikanen må fomellt sett betraktas som en stat men den är nog snarare att likna vid ett kloster medan Iran har nära 80 miljoner invånare. Vi skulle kunna studera lagstiftningen i en massa andra muslimska stater också, det där var ett koncist exempel.

Att försöka förneka att jämställdhet har kommit betydligt längre i den kristna världen än i den muslimska är väl ändå ett rätt hopplöst företag?

Knappast. Det är en söt myt som kristna älskar att intala sig. Men ser du på den kristna världen är jämställdheten över lag sorgligt eftersatt. Till och med Tyskland har starka patriarkala strukturer. De tyskor jag känner har alla flytt Tyskland just på grund av det, och inget annat. Sverige är inte hela kristenheten, vet du - och Sverige har för den delen långt ifrån ett vidare jämställt samhälle heller. Vi är jämställdare än många andra länder, men i motsats till Pakistan har vi tex aldrig haft en kvinnlig statsminister.
  • Dorian Ertymexx
    oki skrev 2011-07-08 18:45:14 följande:
    så bibeln skrevs alltså innan koranen? Jag trodde båda religionerna var lika gamla och är dom det så är det ju knappast kristendomens påfund utan båda är lika dumma som varandra.

Koranen skrevs på 600-talet, och var starkt inspirerad av Gamla testamentet, och var delvis också skapad för att locka till sig judiska troende, något som slog slint. Mycket av det negativa med islam är arv från den tidiga kristendomen, som sagt.
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?