• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • SkåneP

Är talibaner muslimer? Om inte, vilken religion tillhör de?

Är ganska säker på att de själva betraktar sig som muslimer, och ytterligt rättrogna sådana. 

• Morse
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 14:09:48 följande:
    Och det är inget unikt för islam, utan är lika sant för alla religioner, inklusive kristendomen i väst.
    I teorin ja, men inte i praktiken. Det är där den stora skillnaden ligger. Det står mycket galna saker i både bibeln och koranen men det är fler som agerar utifrån dessa galna texter bland den muslimska gruppen.

Se på USA och Förenade Arabmiranten, ungefär samma SES men i USA tycker inte majoriteten att det skall vara dödsstraff på att lämna sin religion.
  • Dorian Ertymexx
    Lavish skrev 2011-07-08 14:20:06 följande:
    Fast nu har jag inte läst Koranen pärm till pärm men är en icke självförsörjande kvinna som är helt utlämnad åt makens nåd och onåd verkligen något som förordas där? Tror det är mer kulturellt.

Inte i bibeln heller, och det var väl inte heller relevant när alla var bönder och allas arbete självklart. Men det är klart att situationen att man inte tillåter skilsmässa i kombination med att man inte själv får välja vem man ska gifta sig med också ställer till det.... Men såvitt jag vet är skilsmässa OK inom islam, under vissa förutsättningar?

JA! Slöjpåbud, underkastelse för mannen, total lydighet och liknande är inte muslimska påfund, utan starkt inspirerat från just kristendom. Samma sak med bildförbudet. Läs din bibel, den är genomvidrig på så många plan.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    SkåneP skrev 2011-07-08 15:08:42 följande:
    Är talibaner muslimer? Om inte, vilken religion tillhör de?

Är ganska säker på att de själva betraktar sig som muslimer, och ytterligt rättrogna sådana. 

Är Bandidos svenskar? Är ganska säker på att de själva väljer att betrakta sig som svenskar, och ytterligt rättrogna sådana.

Är Jehovas Vittnen kristna? Är ganska säker på att de själva väljer att betrakta sig som kristna, och ytterligt rättroggna sådana.

Unt so weiter. Att några fundisar och tokar kallar sig för X betyder inte att de är de yttersta och finaste representanterna för X. Abortläkarmördarna är i högsta grad kristna, men inte fan sätter vi hela kristendomen till svars på grund av dem. Inte heller gnäller vi på hela kristenheten för katolska kyrkans synder. Men så fort en muslim fiser så är hela islam, från Dakar till Djakarta, från Kongo till Kina, varenda en av miljarden muslimer tvärskyldiga?      
  • Dorian Ertymexx
    Mentat skrev 2011-07-08 15:26:25 följande:
    Iran påstår sig ju vara en uttalat islamisk stat och deras lagstiftning präglas inte direkt av jämställdhet om man säger så. Här är några exempel: www.wfafi.org/laws.pdf

Vatikanen utger sig för att vara en kristen, västerländsk stat. Need I say more?
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 16:02:38 följande:
    Vatikanen utger sig för att vara en kristen, västerländsk stat. Need I say more?
    Men snälla Dorian, två fel gör inte ett rätt. Det vet du bättre än någon annan !!!!!
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Dorian Ertymexx
    Anton Chigurh skrev 2011-07-08 16:19:23 följande:
    Men snälla Dorian, två fel gör inte ett rätt. Det vet du bättre än någon annan !!!!!

Och har jag sagt att det gör det då? Det jag säger är att det är ett evigt och förbannat hycklande med tjatet om hur "onda" muslimer och islam är, när vi är precis lika goda kålsupare här hemma.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 18:21:19 följande:
    Och har jag sagt att det gör det då? Det jag säger är att det är ett evigt och förbannat hycklande med tjatet om hur "onda" muslimer och islam är, när vi är precis lika goda kålsupare här hemma.
    Eftersom du påpekar just det i vartannat inlägg, så.........!

Dessutom skiter jag Joseph Ratzinger ett långt jävla stycke, han å hans religion suger lika mycket balle som islam.

Och, Dorian, så kan jag upplysningsvis tala om att tråden ämne är muslimers taskiga kvinnosyn, inte kristna bögar.

Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Mentat
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 16:02:38 följande:
    Ja, det får du nog göra. Vatikanen må fomellt sett betraktas som en stat men den är nog snarare att likna vid ett kloster medan Iran har nära 80 miljoner invånare. Vi skulle kunna studera lagstiftningen i en massa andra muslimska stater också, det där var ett koncist exempel.

Att försöka förneka att jämställdhet har kommit betydligt längre i den kristna världen än i den muslimska är väl ändå ett rätt hopplöst företag?
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?