• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:33:11 följande:
    Det är ingen som tutat i mig något förutom all en smörja som ni själv matar en med i tråden, vilket är rätt roligt att läsa. Speciellt som ni talar emot er sjävla hela tiden oxå.

Aja, ni ser er som förmer än andra, har ingen respekt för andra tankesätt. Så varför ska ni bemötas med respekt?
    jag har ingen respekt för ett tankesätt som baseras på osanning och är taget ur nattmössan.

Ta istället tag i detta och lär dig någonting. I mina två inlägg har jag ras 
    erat en hel del av dina hemska lögner de tutat i dig!
  • Chipstern

Det här tycker jag sammanfattar allt bra, från en muslimsk synvinkel:
    - Rätt kunskap definieras vara den som framgår främst av religiösa textböcker från Muhammeds tid

- Kunskapsbrist definieras som den utan bekräftelse i nämnda textkällor

- Det märkliga intresset för ovan definierade kunskap om Islam har samband med tron på räddning från helvetet

- Kunskap utanför Islams grundkällor från Muhammeds tid saknar värde om den inte är till fördel för Islam

- Muslimens tro på ett liv efter döden gör livet här oväsentligt i förhållande till det senare eviga livet i paradiset

- Eftersom olyckor, vulkanutbrott, jordbävningar, svält, personlig lycka/olycka orsakas eller styrs av Gud (=finns en avsikt bakom), blir det betydelselöst att försöka förstå eller hitta andra naturliga förklaringar

En bra beskrivning av mekanismerna bakom den muslimska världens bristande utvecklingspotential. När muslimens ambition att studera naturen, evolutionen etc. är så låg - ingen idé, eftersom Gud styr allt - kommer den huvudsakliga ansträngningen i det dagliga livet att ligga på meningslöst, slaviskt uppfyllande av alla detaljföreskrifter, som den troende muslimen har att uppfylla. Det gäller ju att att inte missa paradiset!

• Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:46:20 följande:
    jag har ingen respekt för ett tankesätt som baseras på osanning och är taget ur nattmössan.

Ta istället tag i detta och lär dig någonting. I mina två inlägg har jag ras 
    erat en hel del av dina hemska lögner de tutat i dig!
    Näe..du har ingen respekt för andra människor...då var där vi roten igen.
    Hemska lögner som någon tutat iu mig? Det måste isåfgall vara du själv och rain girl, för det jag gjort är jag vänder på era egna inlägg
  • Inima
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:46:20 följande:
    Hur kan du då respektera Allah? och Koranen?
    Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:49:07 följande:
    Näe..du har ingen respekt för andra människor...då var där vi roten igen.
    Hemska lögner som någon tutat iu mig? Det måste isåfgall vara du själv och rain girl, för det jag gjort är jag vänder på era egna inlägg

jag har definitivt respekt för andra människor så länge de har grund för sina åsikter.
  • Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:53:42 följande:
    jag har definitivt respekt för andra människor så länge de har grund för sina åsikter.
    Men vem är du att säga vad jag har för grund eller inte för just MIN åsikt? Hur kan du säga att MIN åsikt är felaktig då det är just MIN åsikt och inte din åsikt?
  • Umm Elias
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:59:08 följande:
    Men vem är du att säga vad jag har för grund eller inte för just MIN åsikt? Hur kan du säga att MIN åsikt är felaktig då det är just MIN åsikt och inte din åsikt?eftersom du dykt in med minst två inlägg där en hel bunt osanningar om islam är nedsrkivna?
  • Chipstern
    Inima skrev 2011-07-08 22:50:39 följande:
    Hur kan du då respektera Allah? och Koranen?
    Ja det var ju faktiskt en riktigt befogad fråga måste jag säga. T.ex så är det största lögnen att det finns ett paradise att besöka när man dör. Jag säger bara: trälåda, maskar och soon to be fishfood. Ser inte mycket paradise där inte...fast om man utvecklar det längre och längre och bryter ner det så kan man säkert få det till att det finns spår av människan i en Alladin Paradisask som man med gott samvete tuggar i sig på julafton (och fram till påsk för man fick så jävla många Skrattande)
  • Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 23:00:19 följande:
    Felaktiga enligt dig eller mig? Du kan inte på något sätt få mig själv att tycka att MIN åsikt är fel, om den sedan inte faller i god tro med din åsikt so fine.
    Men kom för gud skull inte och försök påtvinga mig att ändra MIN åsikt till något som jag inte står för. Är vi överens?
  • Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 23:00:19 följande:
    Jag undra även varför du valt att inte kommentera min sammanfattning över hur jag uppfattar dem muslimska synvinkel.
    Du hugger ju på allt annat...
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?