Inlägg från: Chipstern |Visa alla inlägg
  • Chipstern

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Jag skulle vilja säga att Islam är grunden till massor med ont i världen och faktiskt roten till masor av oroligheter och krig och förödelse i vårt svenska samhälle.
    Visst så låter det väldigt rasistiskt att säga, så men tyvärr fakta, och tyvärr så måste jag säga att att så fort man numera läser om "våldtäkt i XXXX" så går tankarna till att nu är det muslimska män som varit i farten igen..och i 8 av 10 fall så är det korrekt.

Varför?
    Tja, jag skulle vilja säga att muslimska män ser kvinnor som råvaror att stoltser med och att de har väldigt lågt människovärde. Jag menar, hur ofta är det av kärlek som det sker giftermål och hur ofta är det av bortgiftermål? Tror det faller över på det sista, och där så jta...jag gissar att mannen helt enkelt skiter i vem han stoppar veken i. Han får ju doppa, och han har ju som plikt att fortplanta sig, så varför bry sig?

Läste någonstans bakåt i tråden att det typ var ett "tvång" för kvinnan att vara gift, för annars skulle hon i princip inte ha något värde. Mannen försörjer kvinnan,kvinnan ger mannan sex och avlar barn. För mig är det symbolikt med ett prostitutionsförhållande.

Koranen säger ditt och koranen säger datt. Det viktigaste i det är nog att koranen förbjuder en att tänka själv och utanför pärmen på bokafan.
    Koranen ska ju tydligen vara emot hedersmord, men varför är då alla i princip alla hedersmord som skett i Sverige knutna till Islam?

• Chipstern
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-08 21:56:10 följande:
    Och jag tycker att du har en usel kvinnosyn som anser att tjejer ska få sola topless, ligga runt som dom vill osv... Har man en bra kvinnosyn vill man värna om kvinnorna och inte utsätta dom för risker.
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-08 22:00:52 följande:
    Det håller jag inte med om. Alla vet inte alltid sitt eget bästa. Tyvärr :/
    Jag har ingen dålig kvinnosyn utan jag har den åsikt att varje individ har rätt att göra det som han/hon vill, men uppenbart så anser du att man ska vara styrd med järnhand av en jävla bok?
    Men ja, om en kvinno vill knulla runt med män så är hon fri att göra det, hon blir inte sämre kvinno i min bok likväl som en man som gör det inte heller får lägre värde.
    Det är snarare så att de höjer sitt värde för de lever sitt egna och självständiga liv.

Vem är du att avgöra vem som vet sitt eget bästa eller inte? Inte någon skulle jag vilja säga. Du är en svag människa, "slav" under ett livslångt kontrakt med Allah och gud nåde sig om du säger annat. Då hamnar du i skärselden och får inte bli en glad kanin som hoppar på molnen.
  • Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:05:02 följande:
    Näe, jag skämms inte ett dugg för att jag anser att Islam är den värsta och mest ondskefulla religonen, som förtrycker människans eget tankesätt och handlande.
  • Chipstern

Tja,vad jag baserar det på?
    Fakta kanske? För att de flesta männen kommer från muslimska länder...fast det kanske är en tillfällighet eller? De kanske är en grupp människor som är av den kristna tron med som svärtar ner islam genom att vara från det landet?

• Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:11:05 följande:
    har du svårt att läsa? du frågade mig vem ska betala, jag svarade min man självklart. Selektiv läsning eller vad?
    Varför är det självklart att mannen ska betala? Varför har du inte samma krav på dig att bidra ekonomiskt till familjens välstånd?
    Kan det bero på att du som kvinna inte FÅR gå i skola och bli bildad för att det anses okvinligt att jobba och tjäna sitt eget leverbröd? Kan det bero på att kvinnor i ett tidigt skede blir fostrade till att blidka mannen och inte tänka själv?
  • Chipstern

Det är ingen som tutat i mig något förutom all en smörja som ni själv matar en med i tråden, vilket är rätt roligt att läsa. Speciellt som ni talar emot er sjävla hela tiden oxå.

Aja, ni ser er som förmer än andra, har ingen respekt för andra tankesätt. Så varför ska ni bemötas med respekt?

• Chipstern
    Dreams Never Ends skrev 2011-07-08 22:29:06 följande:
    Håller med!
    Varför är jag inte förvånad, för du har ju redan avsagt dig din rätt till eget tänkande här i världen.
  • Chipstern

Det här tycker jag sammanfattar allt bra, från en muslimsk synvinkel:
    - Rätt kunskap definieras vara den som framgår främst av religiösa textböcker från Muhammeds tid

- Kunskapsbrist definieras som den utan bekräftelse i nämnda textkällor

- Det märkliga intresset för ovan definierade kunskap om Islam har samband med tron på räddning från helvetet

- Kunskap utanför Islams grundkällor från Muhammeds tid saknar värde om den inte är till fördel för Islam

- Muslimens tro på ett liv efter döden gör livet här oväsentligt i förhållande till det senare eviga livet i paradiset

- Eftersom olyckor, vulkanutbrott, jordbävningar, svält, personlig lycka/olycka orsakas eller styrs av Gud (=finns en avsikt bakom), blir det betydelselöst att försöka förstå eller hitta andra naturliga förklaringar

En bra beskrivning av mekanismerna bakom den muslimska världens bristande utvecklingspotential. När muslimens ambition att studera naturen, evolutionen etc. är så låg - ingen idé, eftersom Gud styr allt - kommer den huvudsakliga ansträngningen i det dagliga livet att ligga på meningslöst, slaviskt uppfyllande av alla detaljföreskrifter, som den troende muslimen har att uppfylla. Det gäller ju att att inte missa paradiset!

• Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:46:20 följande:
    jag har ingen respekt för ett tankesätt som baseras på osanning och är taget ur nattmössan.

Ta istället tag i detta och lär dig någonting. I mina två inlägg har jag ras 
    erat en hel del av dina hemska lögner de tutat i dig!
    Näe..du har ingen respekt för andra människor...då var där vi roten igen.
    Hemska lögner som någon tutat iu mig? Det måste isåfgall vara du själv och rain girl, för det jag gjort är jag vänder på era egna inlägg
  • Chipstern
    Umm Elias skrev 2011-07-08 22:53:42 följande:
    jag har definitivt respekt för andra människor så länge de har grund för sina åsikter.
    Men vem är du att säga vad jag har för grund eller inte för just MIN åsikt? Hur kan du säga att MIN åsikt är felaktig då det är just MIN åsikt och inte din åsikt?
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?