Umm Elias skrev 2011-07-08 23:14:03 följande:
fel enligt ISLAM vilket är vad vi diskuterar, du kastar ur dig osanningar om oss muslimska kvinnor, jag berättar att du har fel ur ett islamiskt perspektiv men du väljer att ändå tro på de osanningar du börjat med? Din åsikt om Islam är inte fel i sig, men faktat åsikten grundas på är fel, är du med? Får du rätt fakta så bör du tänka över dina åsikter, det är lite så livet och människan fungerar. Man lär sig nya saker hela tiden och med de nya kunskaperna utvecklas man och med utvecklingen ändras ens åsikter.
Umm Elias skrev 2011-07-08 23:15:05 följande:
jag kommenterade inte då det inte var riktat till mig och dessutom förstår jag inte vad du skriver, det r ju bara urklippta citat någonstans ifrån, hade varit enklare med hela texten?
Det är inte alls svårt att förstå vad som menas med det som jag skrev, och klippta citat? Nej då...det är en sammanfattning...
Men hur kan du säga att muslimer vill utvecklas då ni det i eran tro inte finns något annat än det som står i koranen? Allt annat är ju fel och inget att sätta någon vikt vid.
Det finns en annan sak som definitivt påverkar civilisationens utveckling, synen på vetande och vad som är viktigt vetande/oviktigt vetande. Muslimer som Umar (andra khalifah) värderade definitivt inte kunskap om "ad-dunya" (muslimer som väljer att kalla denna världen för "det låga").
Allt som sker är ju något som är Gud har ett finger med i spelet, och då är det inget att bry sig om. Så med den inställningen kommer man ju ingen vart i utvecklingen. Så kom inte med något snack om att muslimer vill utvecklas som individer, för i praktiken skiter ni ju i livet här på jorden nu, då livet efter döden, paradiset som mål, är det viktiga.
Det skiljer ju en stor del i mitt tänk och erat tänk. Jag menar, livet är för kort för att gå till spillo så jag villta vara på den tid som jag är medveten om, inte en tid då jag ligger och ruttnar i en låda.