• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • oOHalalOo
    Chipstern skrev 2011-07-08 22:15:00 följande:
    Tja,vad jag baserar det på?
    Fakta kanske? För att de flesta männen kommer från muslimska länder...fast det kanske är en tillfällighet eller? De kanske är en grupp människor som är av den kristna tron med som svärtar ner islam genom att vara från det landet?
    I de flesta muslimska länder så bor det även de som har andra religionstillhörigheter. Så det är inte helt lätt alltid att avgöra.

Ja det finns en hel del som gör det ja, som kommer från muslimska länder.
  • oOHalalOo
    Chipstern skrev 2011-07-08 23:02:00 följande:
    Ja det var ju faktiskt en riktigt befogad fråga måste jag säga. T.ex så är det största lögnen att det finns ett paradise att besöka när man dör. Jag säger bara: trälåda, maskar och soon to be fishfood. Ser inte mycket paradise där inte...fast om man utvecklar det längre och längre och bryter ner det så kan man säkert få det till att det finns spår av människan i en Alladin Paradisask som man med gott samvete tuggar i sig på julafton (och fram till påsk för man fick så jävla många Skrattande)
    Om du inte tror på det kommande livet så är det ju ingen som tvingar dig till det. Om du endast tror på kroppens förmultningsprocess (vilket även muslimer tror på) och att du inte har någon själ, så är det inget att bry sig om, utan du är helt tillåten att fnysa åt det.
  • Dorian Ertymexx
    Toboas skrev 2011-07-09 16:57:50 följande:
    De du nämner ovan går ju emot kärleksbudskapet och det är rätt lätt att avfärda dem som äkta kristna (dvs NT-delen). Bibeln tillåter en bredare tolkning, koranen gör det inte.

Kärleksbudskapet är ett ganska sent, hippiesquet påfund, vet du. Och det stämmer inte. ALL text kan tolkas brett. Till och med så noggrannt skrivna texter som lagtexter är öppna för tolkning. Att hävda att koranen har en striktare tolkning, och att alla muslimer därmed har mindre utrymme för att tolka koranen är faktiskt inget mindre än demonisering. "Vi har en frihet att välja i vår bibel, men alla muslimer tänker likadant" typ.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    oOHalalOo skrev 2011-07-09 19:18:48 följande:
    Så är det. Men få lär erkänna det.

Nope. För då måste man ju börja erkänna att muslimer är individer, och inte en stor, ond massa som bara vill förinta västvärlden. ;-/
  • Dorian Ertymexx
    oOHalalOo skrev 2011-07-09 19:35:18 följande:
    I de flesta muslimska länder så bor det även de som har andra religionstillhörigheter. Så det är inte helt lätt alltid att avgöra.

Ja det finns en hel del som gör det ja, som kommer från muslimska länder.

Att många hedersmord begås av kristna familjer, liksom att mycket av tvångsgifte och till och med kvinnlig omskärelse begås av kristna verkar liksom inte gå in i det allmänna medvetandet.
  • oOHalalOo
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 20:12:56 följande:
    Nope. För då måste man ju börja erkänna att muslimer är individer, och inte en stor, ond massa som bara vill förinta västvärlden. ;-/
    Ja det fruktansvärt svåra steget lär inte hatande Islam-kritiker våga ta i alla fall, då rasar hela deras värld.
  • oOHalalOo
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 20:14:57 följande:
    Att många hedersmord begås av kristna familjer, liksom att mycket av tvångsgifte och till och med kvinnlig omskärelse begås av kristna verkar liksom inte gå in i det allmänna medvetandet.
    Nej då höjs alltid röster, 'jamen nu diskuterar vi Islam!' Och sen glömde man visst bort att diskutera det andra....
  • Dorian Ertymexx
    oOHalalOo skrev 2011-07-09 21:17:52 följande:
    Nej då höjs alltid röster, 'jamen nu diskuterar vi Islam!' Och sen glömde man visst bort att diskutera det andra....

Det är ett finfint trick. Om man inte får nämna kristendomen eller andra religioner i islam-trådar (vilket oftast känns som Fawlty Towers "don't mention the war"), så är det enkom för att man vill få ha sina fördomar om islam i fred. Så har jag uppfattat och tolkat det i alla fall.
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 21:54:51 följande:

Det är ett finfint trick. Om man inte får nämna kristendomen eller andra religioner i islam-trådar (vilket oftast känns som Fawlty Towers "don't mention the war"), så är det enkom för att man vill få ha sina fördomar om islam i fred. Så har jag uppfattat och tolkat det i alla fall.

Alltså - för att vara tydlig. Det finns saker att kritisera med alla religioner (ofta är det exakt samma saker också). Det är när det blir ett konstant och ensidigt bashande av en religion, speciellt när det pådyvlas en massa halvsanningar, överdrifter, generaliseringar och rena demoniniseringar som jag blir fasligt trött. Jag hyser ingen särskild kärlek för islam, men rätt ska vara rätt.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-09 21:58:00 följande:
    Alltså - för att vara tydlig. Det finns saker att kritisera med alla religioner (ofta är det exakt samma saker också). Det är när det blir ett konstant och ensidigt bashande av en religion, speciellt när det pådyvlas en massa halvsanningar, överdrifter, generaliseringar och rena demoniniseringar som jag blir fasligt trött. Jag hyser ingen särskild kärlek för islam, men rätt ska vara rätt.
    Tillåt mig småle.............................................................!
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?