Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 04:24:56 följande:
Jo, hedersmord förekommer, men det kallas sällan så, eftersom det är svenskar som begår brotten. ;/
Men återigen - att tala om muslimer är inte som att tala om pingstvänner, utan som att tala om kristna. Och bland kristna förekommer det i högsta grad terrorism, bombning (jag förstår inte varför "självmords"-biten gör det värre faktiskt) och hedersmord. Det är milt sagt orättvist att jämföra en hel religion med en liten sekt, och bara dra de allra värsta exemplen ur religionens sekter. Islam är inte representerat av dess minsta och mest fanatiska sekter, lika litet som att kristendomen är representerat av abortläkarmördarna och homohatarna.
förlåt råkade ramla in här men hur menar du att svenskar begår hedersmord? Tror faktiskt aldrig att jag hört Kalle mörda sin dotter Anna för att hon blev kär i Joseph bara för att han var jude. Inte bara det men hedersmord existerar världen över så jag förstår inte riktigt hur "killerswedes" har lyckats sprida sig så enormt att vi fått mynta uttrycket hedersmord.
Undrar också över vilka kristna i västvärlden dom senaste åren som terroriserat i kristendomens namn (och snälla skriv inte IRA då dom inte anger religion eller bryr sig om det)
Det finns otroligt många offer för kristendomens framfart med korståg och jag vet inte allt som drabbats oss europeer men man kan väl ändå dra en andningens suck att för tillfället har vi frigjort oss tillräckligt för att slippa vara rädda?
Ska man gå bakåt i historien är kristendomen lika grym som islam men vi lever NU och det är NU som bekymrar dom flesta av oss för tillfället.