• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2011-07-07 22:10:59 följande:
    För mig är mitt äktenskap mer jämställt än ngt av dessa sk "nu ska allt delas exakt på milimetrn lika" äktenskapen då vi inte lägger så mycket energi på att dela på aker utan det faller sig natruligt hur vi vill ha det. Vi har en mall att gå efter och vi trivs med den, inget vi ens behövt diskutera utan livet flyter på helt underbart utan många och långa tråkiga diskussioner om vem som ska göra vad.
    Och andra känner att de inte behöver en mall utan kommer genom diskussioner fram till vad som känns bra för alla inblandade.
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2011-07-07 22:16:58 följande:

jag har aldrig hört talas om en muslimsk hemmapappa så jag vet inte.

Okej.
  • MalinEddie
    Anna60 skrev 2011-07-07 15:01:17 följande:
    Jag har varnat mina döttrar hela deras uppväxt för att komma hem med en muslim.  Nu är de vuxna och jag tackar ödet (inte Allah) för att de är tillsammans med svenska män utan en massa religionsidéer. Jag var med i pingströrelsen som ung och jag vet vad fanatism kan göra med människor. Religion är bara en massa ord som ingen begriper och en massa regler att följa som ingen vet varför. Och även inom svenska frikyrkan så är det kvinnan som får stryka på foten. "Kvinnan tige i församlingen"! Fy ända in i gehenna.
    Fick de ens ha vänner som var muslimska? Jag tror att vi västerlänningar har blivit skrämda från böcker som "inte utan min dotter" och filmer som "stoning of soraya". Det är synd.
  • 1337
    Umm Elias skrev 2011-07-07 21:07:02 följande:
    Självklart skulle jag inte vilja vara man, jag har ju ett underbart liv som kvinna. Mannen har ett uppdrag, att försörja sin familj och det gör han med glödje för Guds skull. Sen finns det absolut inget fel med att vilja hjälpa sin man med pengar, jag menar i Sverige har vi alla två inkomster och inte sitter jag o snålar på mina pengar heller.
    Fast jag talar ju om att män pga manssynen i islam pressas att arbeta mer än vad som är standard med svenska mått mätt. Jag tror inte en sekund på att alla muslimska män gladeligen arbetar typ 60 h i veckan för att försörja sin fru som har " rätt" att slippa arbeta och " rätt" att få vad hon vill ha. Många män vill göra mer än bara äta, jobba och sova. Män kan vilja utöva nån hobby, träffa sin fru, sina barn och sina vänner. Alla män drar inte in typ 25 000 netto på vanlig heltid och särskilt inte muslimska män.

Nej " vi alla" har inte två inkomster.  Bara här på FL finns flera konvertiter som är hemmafruar. 
  • Dorian Ertymexx
    Anna60 skrev 2011-07-07 15:24:16 följande:
    Nåväl jag skulle inte blivit glad om de kommit hem med en pingstvän heller! Men det skrämmer inte lika mycket trots allt. Terrorism och självmordsbombning och hedersmord är inte förekommande inom den svenska frikyrkorörelsen. Men jag skulle fått kämpa för att inte hänga mej på vinden om de kommit hem med en pingstvän också. Alla dessa ORD och BIBELCITAT som bara är floskler utan substans. Det går inte att fråga en pingstvän vad han tycker utan att få ett bibelord i nyllet. En kristen fundamentalist tycker inget själv utan gömmer sig bakom ORD ORD ORD. Oftast högtravande men tomma.

Jo, hedersmord förekommer, men det kallas sällan så, eftersom det är svenskar som begår brotten. ;/

Men återigen - att tala om muslimer är inte som att tala om pingstvänner, utan som att tala om kristna. Och bland kristna förekommer det i högsta grad terrorism, bombning (jag förstår inte varför "självmords"-biten gör det värre faktiskt) och hedersmord. Det är milt sagt orättvist att jämföra en hel religion med en liten sekt, och bara dra de allra värsta exemplen ur religionens sekter. Islam är inte representerat av dess minsta och mest fanatiska sekter, lika litet som att kristendomen är representerat av abortläkarmördarna och homohatarna.  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    smlh skrev 2011-07-07 15:45:08 följande:
    Läs koranen, thats all im saying.

Läs bibeln, that's all I'm saying.
  • Dorian Ertymexx

">

Mr Deity visar som vanligt hur meningsfullt det är att skilja på religion och religion, snarare än notera att alla religioner super exakt lika mycket kol.  
  • oki
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 04:24:56 följande:
    Jo, hedersmord förekommer, men det kallas sällan så, eftersom det är svenskar som begår brotten. ;/

Men återigen - att tala om muslimer är inte som att tala om pingstvänner, utan som att tala om kristna. Och bland kristna förekommer det i högsta grad terrorism, bombning (jag förstår inte varför "självmords"-biten gör det värre faktiskt) och hedersmord. Det är milt sagt orättvist att jämföra en hel religion med en liten sekt, och bara dra de allra värsta exemplen ur religionens sekter. Islam är inte representerat av dess minsta och mest fanatiska sekter, lika litet som att kristendomen är representerat av abortläkarmördarna och homohatarna.  
    förlåt råkade ramla in här men hur menar du att svenskar begår hedersmord? Tror faktiskt aldrig att jag hört Kalle mörda sin dotter Anna för att hon blev kär i Joseph bara för att han var jude. Inte bara det men hedersmord existerar världen över så jag förstår inte riktigt hur "killerswedes" har lyckats sprida sig så enormt att vi fått mynta uttrycket hedersmord.

Undrar också över vilka kristna i västvärlden dom senaste åren som terroriserat i kristendomens namn (och snälla skriv inte IRA då dom inte anger religion eller bryr sig om det)

Det finns otroligt många offer för kristendomens framfart med korståg och jag vet inte allt som drabbats oss europeer men man kan väl ändå dra en andningens suck att för tillfället har vi frigjort oss tillräckligt för att slippa vara rädda?
    Ska man gå bakåt i historien är kristendomen lika grym som islam men vi lever NU och det är NU som bekymrar dom flesta av oss för tillfället.
  • Dorian Ertymexx
    oki skrev 2011-07-08 04:56:23 följande:
    förlåt råkade ramla in här men hur menar du att svenskar begår hedersmord? Tror faktiskt aldrig att jag hört Kalle mörda sin dotter Anna för att hon blev kär i Joseph bara för att han var jude. Inte bara det men hedersmord existerar världen över så jag förstår inte riktigt hur "killerswedes" har lyckats sprida sig så enormt att vi fått mynta uttrycket hedersmord.

Undrar också över vilka kristna i västvärlden dom senaste åren som terroriserat i kristendomens namn (och snälla skriv inte IRA då dom inte anger religion eller bryr sig om det)

Det finns otroligt många offer för kristendomens framfart med korståg och jag vet inte allt som drabbats oss europeer men man kan väl ändå dra en andningens suck att för tillfället har vi frigjort oss tillräckligt för att slippa vara rädda?
    Ska man gå bakåt i historien är kristendomen lika grym som islam men vi lever NU och det är NU som bekymrar dom flesta av oss för tillfället.

Det är skit samma om de anger religion som anldening. det var ett terrorkrig som bland annat berodde på religion. Katolska mot protestantiska.

Men det jag främst syftar på är kristna som bränner abortkliniker, mördar abortläkare och liknande. Sedan vill jag nog kalla folk som demonstrerar glatt om att "en till brinner i helvetet" vid homosexuellas begravningar för ett slags terrorism också, om än inte direkt mördande sådan.

Att man inte talar om svenskt hedersvåld betyder inte att det inte finns.     
  • Agdaa

Sina egna kvinnor ja, men de har 0 respekt för vita kvinnor :(

Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?