• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • Dorian Ertymexx
    Morse skrev 2011-07-07 11:57:23 följande:
    Tillåt mig att skratta.

Woman's equality in Malaysia:

"Women represent 36% of the Malaysian workforce according to official statistics. However, half of this comprises women working as unpaid, family workers"

"Within marriage, many women are expected to remain in the home, as homemakers and mothers. If women are given the choice to work, many are forced to give their salaries to their husbands. Many women who work before marriage have been ordered to give up their jobs when they marry."

Jämställdhet i Islamsk tappning då eller?

Det låter litet som många länder som hyllas av väst, så ja, varför inte? Det låter för övrigt som USA faktiskt. Eller Tyskland.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anna60

Jag har varnat mina döttrar hela deras uppväxt för att komma hem med en muslim.  Nu är de vuxna och jag tackar ödet (inte Allah) för att de är tillsammans med svenska män utan en massa religionsidéer. Jag var med i pingströrelsen som ung och jag vet vad fanatism kan göra med människor. Religion är bara en massa ord som ingen begriper och en massa regler att följa som ingen vet varför. Och även inom svenska frikyrkan så är det kvinnan som får stryka på foten. "Kvinnan tige i församlingen"! Fy ända in i gehenna.

• Dorian Ertymexx
    Anna60 skrev 2011-07-07 15:01:17 följande:
    Jag har varnat mina döttrar hela deras uppväxt för att komma hem med en muslim.  Nu är de vuxna och jag tackar ödet (inte Allah) för att de är tillsammans med svenska män utan en massa religionsidéer. Jag var med i pingströrelsen som ung och jag vet vad fanatism kan göra med människor. Religion är bara en massa ord som ingen begriper och en massa regler att följa som ingen vet varför. Och även inom svenska frikyrkan så är det kvinnan som får stryka på foten. "Kvinnan tige i församlingen"! Fy ända in i gehenna.

Jag finner det ironiskt att du har taskiga erfarenheter av pingstkyrkan, men varnar för muslimer, måste jag säga. Muslimer är liksom inte som pingstfolk. de är som kristna. En del är tossiga, men de flesta är som folk är mest.
  • Dorian Ertymexx
    oOHalalOo skrev 2011-07-07 13:30:49 följande:
    Det här strider ju helt mot Islams läror. Arbetar en kvinna så är det hon tjänar hennes privata pengar och hon har ingen skyldighet att bidra till familjens försörjning. Om hon vill göra det är det helt hennes val, eftersom hon bestämmer vad hon vill göra med sina intjänade pengar.

Därför har det du citerar inte ens något med Islams skrifter att göra. Så vad blir då din 'poäng'? Jo att så kanske det ser ut i Malaysia? Alla länder stiftar ju man-made-laws och det är väl så de flesta verkar tycka det ska vara? Det brukar kallas för demokrati om det sker i ett västerländskt land vad jag vet, eller?

Nu ska du inte blanda ihop västkvinnornas RÄTT att vara mindre värda och islams TVÅNG att förtrycka kvinnor. :P
  • Anna60
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-07 15:04:45 följande:
    Jag finner det ironiskt att du har taskiga erfarenheter av pingstkyrkan, men varnar för muslimer, måste jag säga. Muslimer är liksom inte som pingstfolk. de är som kristna. En del är tossiga, men de flesta är som folk är mest.
    Nåväl jag skulle inte blivit glad om de kommit hem med en pingstvän heller! Men det skrämmer inte lika mycket trots allt. Terrorism och självmordsbombning och hedersmord är inte förekommande inom den svenska frikyrkorörelsen. Men jag skulle fått kämpa för att inte hänga mej på vinden om de kommit hem med en pingstvän också. Alla dessa ORD och BIBELCITAT som bara är floskler utan substans. Det går inte att fråga en pingstvän vad han tycker utan att få ett bibelord i nyllet. En kristen fundamentalist tycker inget själv utan gömmer sig bakom ORD ORD ORD. Oftast högtravande men tomma.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-07 14:41:58 följande:
    Det låter litet som många länder som hyllas av väst, så ja, varför inte? Det låter för övrigt som USA faktiskt. Eller Tyskland.
    Nu var det ju DU, Dorian, som hänvisade till just Malaysia som vara väldans jämställt. Vilket tydligen ( i vanlig ordning !!! ) var en överdrift av grova mått.......
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • Anton Chigurh
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-07 15:05:48 följande:
    Nu ska du inte blanda ihop västkvinnornas RÄTT att vara mindre värda och islams TVÅNG att förtrycka kvinnor. :P
    Länka gärna till inlägg där någon skriver att muslimska män tvingas till att förtrycka sina kvinnor.
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • smlh

Läs koranen, thats all im saying.

♥Liten - BF 26/1-12♥
  • UmmAlina
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-07 15:04:45 följande:

Håller med dig! Det var riktigt ironiskt att ha upplevt något men varnar för något annat.

Hur tänkte man där?  
  • Anna60
    UmmAlina skrev 2011-07-07 15:45:32 följande:
    Håller med dig! Det var riktigt ironiskt att ha upplevt något men varnar för något annat.

Hur tänkte man där?  
    Jag tänkte följande: Kristen fundamentalism i vilken form den än må uppträda är obehaglig och skrämmande. Man tycker, tänker och agerar inte efter eget huvud och hjärta utan styrs av mystiska vanföreställningar om att det sitter en gubbe (Allah eller Jesus eller Gud whatever) någonstans (i himlen eller vad han nu kan sitta) som har all makt och om man håller sig "uppkopplad" genom bön, fasta, vissa ritualer etc så får man guidning av denna makt. Man behöver inte fatta egna beslut och empati och medmänsklighet finns inte på kartan. Man får för sig att man får budskap från denna makt (som tyvärr är osynlig och endast hörd ifrån via urgamla skrifter som, trots allt, är skrivna av människor!!!!!!)
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?