• Dreams Never Ends

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Varför skulle muslimer ha sämre kvinnosyn? Varför skulle dom ha sämre kvinnosyn än någon annan? Dom som förstår islam på rätt sätt förstår att det är totala motsatsen! Muslimerna värnar om kvinnorna och värdesätter dom högt.

Kom ihåg att det ända rätta är vad som står i koranen och inte hur en del muslimer misstolkar den. Var uppmärksam!

• Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?
  • Umm Elias
    anhe100 skrev 2011-07-06 18:06:19 följande:
    VAD ÄR SKILLNADEN SNÄLLA RAIN GIRL DET ÄR INTE JAG SOM ANSER DET ÄR OK MED HEDERSMORD,KVINNORS HALVA VÄRDE OSV DET ÄR DIN RELIGION SOM DU SÅ HETT FÖRESPRÅKA. Lev gärna efter din religon men högakta och respektera andra som kan tänka själv. VARFÖR skall en kvinna vara OSKULD innan giftemålet? VARFÖR är det fult att en kvinna har ett sexliv? Har du tänkt på att mannen som väljer dig kanske är en pervers typ som kräver dig på en massa sjuka sexprefrense. ÄR DET INTE DÅ BÄTTRE ATT DU FÅR VETA DET INNAN GIFTEMÅLET? eller du tycker att det är ok att gifta bort din 9-åriga dotter till en 50 årig släkting. ÖPPNA ÖGON TA TILL DIG NORMERNA I ETT FRITT LAND OCH LÅT INGEN TALA OM FÖR DIG VAD DU SKALL TYCKA O TÄNKA
    läs mitt inlägg o kom igen,
  • Umm Elias
    anhe100 skrev 2011-07-06 18:06:19 följande:
    VAD ÄR SKILLNADEN SNÄLLA RAIN GIRL DET ÄR INTE JAG SOM ANSER DET ÄR OK MED HEDERSMORD,KVINNORS HALVA VÄRDE OSV DET ÄR DIN RELIGION SOM DU SÅ HETT FÖRESPRÅKA. Lev gärna efter din religon men högakta och respektera andra som kan tänka själv. VARFÖR skall en kvinna vara OSKULD innan giftemålet? VARFÖR är det fult att en kvinna har ett sexliv? Har du tänkt på att mannen som väljer dig kanske är en pervers typ som kräver dig på en massa sjuka sexprefrense. ÄR DET INTE DÅ BÄTTRE ATT DU FÅR VETA DET INNAN GIFTEMÅLET? eller du tycker att det är ok att gifta bort din 9-åriga dotter till en 50 årig släkting. ÖPPNA ÖGON TA TILL DIG NORMERNA I ETT FRITT LAND OCH LÅT INGEN TALA OM FÖR DIG VAD DU SKALL TYCKA O TÄNKA
    Hedersmord är förkastligt och förbjudet i Islam.

Kvinnor har trippelt värde:
    "En man kom till profeten (saws) och frågade:
    ” Åh Allahs sändebud, vem förtjänar mest av alla mitt goda kamratskap? Profeten svarade: din mor. Mannen frågade igen: Och vem sedan? Profeten svarade igen: din mor. Mannen frågade igen: Och vem sedan? Profeten svarade igen: din mor. Mannen frågade igen: Och vem sedan? Då svarade profeten: din far ”. "

Kvinnor och män ska vara oskuld innan de gifter sig eftersom sex är en sak man inte ska kasta bort utan det är ngt speciellt som man delar med EN person och det är den manb älskar och gifter sig med. Sexlivet är mkt viktigt i ett äktenskap och definitivt inget fult, TVÄRTOM.

Det är förbjudet att gifta bort sina barn, döttrar och söner. Det står skrivet att så får man inte göra, dem som gör det bryter mot Islams regler.

Du ska öppna ögonen och läsa den fakta som serveras till dig här på silverfat.
  • Umm Elias
    Buster78 skrev 2011-07-06 19:56:23 följande:
    För INGEN har hittils sagt NÅGOT positivt om att va muslimsk kvinna
    Positivt : Jag blir respekterad för den jag är, jag slipper arbeta/dela med mig av mina tillgångar om jag vill, jag har rätt att kräva vad jag vill av min man, jag har rätt till ett bra sexliv, jag har rätt till mitt eget hushåll och min man ska ge mig det jag vill ha, jag har bestämmanderätt över mitt hushåll samt mina pengar och tillgångar, min man behandlar mig som en prinsessa, jag får klä på mig och täcka mig utan att folk omkring frågar om jag har ngra komplex eller fel på kroppen.

Skillnaden mellan en ickemuslimsk kvinna och mig är att jag har rätt att ställa krav på min man och jag har Allah på min sida i de kraven.
  • Umm Elias
    SkåneP skrev 2011-07-06 21:44:36 följande:
    Tror inte muslimer har exceptionellt dålig kvinnosyn jämfört med andra religiösa.

Religioners kvinnosyn är väl i allmänhet rätt unken.
    ickereligiösa är väl dem med absolut sämst kvinnosyn.
  • Dreams Never Ends
    Umm Elias skrev 2011-07-06 22:51:34 följande:
    Positivt : Jag blir respekterad för den jag är, jag slipper arbeta/dela med mig av mina tillgångar om jag vill, jag har rätt att kräva vad jag vill av min man, jag har rätt till ett bra sexliv, jag har rätt till mitt eget hushåll och min man ska ge mig det jag vill ha, jag har bestämmanderätt över mitt hushåll samt mina pengar och tillgångar, min man behandlar mig som en prinsessa, jag får klä på mig och täcka mig utan att folk omkring frågar om jag har ngra komplex eller fel på kroppen.

Skillnaden mellan en ickemuslimsk kvinna och mig är att jag har rätt att ställa krav på min man och jag har Allah på min sida i de kraven.
    Det är så sant! Att vara muslimsk kvinna är det bästa man kan vara :)
  • Dreams Never Ends
    Umm Elias skrev 2011-07-06 22:55:18 följande:
    Absolut!
  • Morse

Jag tror knappt på vad jag läser. Jag hoppas verkligen inte ni representerar vanliga muslimska kvinnor och att det är någon sorts slump att så många fundamentalister har hittat till denna tråd. Representerar ni icke-radikala muslimer måste jag säga som högintelligent liberal ateist att min syn på muslimer som grupp just KRAFTIGT försämrats.

• Gulliiver

Du har glömt att nämna att du även kan bli stenad till döds, inte många icke muslimska kvinnor som blir det!
  • Inima
    Umm Elias skrev 2011-07-06 22:55:18 följande:
    Tycker jag inte. Koranen är inte ensam om att vara en liten instruktionsbok i hur man tar ifrån kvinnan all makt över sitt egna liv och sina egna val.
    Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • 1337

Fast manssynen är ju inte så kul. Jag skulle aldrig kräva att min pojkvän ska dra in de 10 000 extra som behövs för mitt uppehälle för att jag ska slippa arbeta. Jag vill inte att han ska behöva arbeta mer än heltid för att jag är för osjälvständig för att vilja ta hand om min försörjning. Dessutom vill jag ju att vi har en del tid tillsammans. Den tiden blir mindre om han ska vara tvungen att arbeta mer.

Jag tänker också på de invandrade muslimerna i Sverige. Vissa grupper har svårt att fixa ett högavlönat arbete i Sverige. Hur upplever dessa män kraven islam har på dem? Skulle du själv vilja vara i den muslimske mannens kläder?
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?