Inlägg från: Dominant |Visa alla inlägg
  • Dominant

Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?

Dorian Ertymexx skrev 2011-07-08 15:58:39 följande:
    JA! Slöjpåbud, underkastelse för mannen, total lydighet och liknande är inte muslimska påfund, utan starkt inspirerat från just kristendom. Samma sak med bildförbudet. Läs din bibel, den är genomvidrig på så många plan.
    Skillnaden mellan bibeln och Koranen är att bibeln är skriven av femtiotalet personer upp till 1800 år efter händelserna utspelat sig, det är med andra ord deras tolkning av vad som hänt eller vad de hört har hänt och hur det bör vara.

Koranen är dock guds absoluta felfria ord, vilket alla muslimer själva tror. För tror de inte att koranen är guds ord, så innebär de att de tror att Muhammed hittat på allting och då är de inte muslimer. Det är vad som gör det så farligt med texterna som står i Koranen, att muslimerna tror det är guds egna ord.

Guds ord, som bland annat säger att mannen ska slå kvinnan om hon inte lyder.
  • Dominant
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-10 11:27:03 följande:
    Och frågan ÄR ställd så. "Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?" kräver en jämförelse. Dålig kvinnosyn jämfört med vad? Vilka muslimer? Tror TS/vi att alla muslimer är en homogen massa? Och när jag tittar i tråden så ser jag samma sak som alltid - folk som bashar islam med fördomar, demoniseringar och rena (smyg och inte så smyg) rasistiska angrepp. Och en hel del okunskap.
    Jag har sett hundratalet inlägg från dig där du försvarar Islam. Jag har även sett hundratalet inlägg från dig där du klankar ner på kristendomen. Men aldrig något av det motsatta. Hur kommer det sig?

Ser du dig själv som någon godhetens riddare när du in absurdum skyddar Islam och klankar ner på Kristendomen eller vad är det som driver dig till denna frenesi dag ut och dag in?
  • Dominant
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-10 20:40:36 följande:
    Enkelt. För att kristendomen har sina försvarare, medan islam sällan försvaras av andra än muslimer. Jag försvarar alla som får mer skit än de förtjänar.
    Man kan ju fråga sig varför ingen annan än dig försvarar godhetens religion, islam, men det är en annan fråga.

Att du ser dig själv som någon godhetens riddare när du spottar ut hundratals inlägg på ett forum och försvarar en religion som bland annat förutspråkar kvinnomisshandel är mer intressant. Hur går det ihop menar du?
  • Dominant
    Dorian Ertymexx skrev 2011-07-10 21:26:37 följande:
    Jag försvarar inte islam. Jag försöker få litet djävla perspektiv på det eviga islambashandet.
    I inlägget ovan så sa du ju precis att du försvarar islam för att ingen annan gör det?
Svar på tråden Varför skulle muslimer ha dålig kvinnosyn?