• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • PellePlutt81

Bree: hehe nää d gör jag inte.. men d kanske inte vore någon dum idé

• Fru Glad

Ja PellePlutt: vardags motion är inte att förringa...

• Mollie

Men..., jag har gått med stegmätare på mig och min säger att 10.000 steg är ca 3,8-4 km. Kan det stämma med 8 km? Jag har ställt in min steglängd, men tar jag hälften så korta steg som ni andra då?
    Jag fick den av min terapuet, men jag vet att det fins billigare varianter på t.ex. Clas Ohlson eller på sportbutiker.

Jag hänger med efter nyår i denna tråd...

• Vallivetu

Mollie - jo jag är rätt säker på att 10000 steg är runt 8 km. Jag har också lite uppehåll nu över jul. Sa att jag inte skulle det, men just nu storsnöar det ute.... inte så skoj att gå på långpromenad då. Lycka till tjejer, nyårslöfte kanske

• PellePlutt81

läste i nån sport/hälsa magasin att 1200 steg var 1km.. usch måste ut med stavarna.. :) lite jobbigt när man tänker på det men d är verkligen en super tränings form.. nån som kör med stavar?

• Vallivetu

Nej men jag önskade mig stavar i julklapp. Fick inga av min man för han tycker det ser så löjligt ut... Tycker visserligen jag med, men jag står ut med förödmjukelsen

• PellePlutt81

Var ute nyss med stavarna.. prommenerade raskt i ca 50 minuter vilket resulterade i 5300 steg :) Jo jag håller med dig om att det ser löjligt ut men jag bryr mig faktiskt inte Så ska jag rapportera in mina steg.. idag har jag gått 14 106.. Ha d gott alla

• emmzan

Å vilken rolig tråd...köpte en stegräknare till mig själv i julklapp och efter nyår börjar det "nya" livet så då hakar jag oxå på denna tråd

• Björkeli

Hej!

Vart har ni köpt era steg räknare?

Har det gett något resultat?

Kämpa på!

• Mollie

Oki.., kankse jag som inte har den rätt inställd då med andra ord...

Jag fick dubletter med stavar i julklapp... Så min man kommer inte ens undan, tyvärr har vi inte hunnit använda dem än...

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden