• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Trollens mamma

Så var då fredagsstädningen avklarad!
    Stegräknaren visar 4045 steg...ska sen ikväll ta en låååångprommis!

• Fru Glad

Har lyckats gå ihop en bit över 10000 i dag, känner mig riktigt nöjd. Måste bara fråga: vart sätter ni era mätare? Har sett att en del har de mer på höften, har hört och läst(?) att man ska ha den rakt över knät fast på byxlinningen?!? är detta korrekt?

• Frågis

Så många steg ni har! Bra jobbat!

Själv står min mätare på 7500 och då har jag ändå gått ut på en långpromenad idag! :-O Samt sprungit upp och ner till tvättstugan och varit och handlat! *hjälp*

• Fru Glad

Hallååååå!!!! Snälla vart har ni era mätare??? Vill ju att det ska bli rätt!!

• Vallivetu

Fru glad - ja, jag har min ovanför knät i byxlinningen. Har mest blivit så. Smygsteg syns inte på min mätare heller. Måste gå ordentligt.

• Frågis

ännu en ny dag!
    Ska snart gå ut och ta mig en promenad, ska bli skönt! Hur ligger ni andra till då?

• Fru Glad

Bree: På min står det att man ska ha den på höften... Har traskat en promenad och kommit upp tillca 5000 steg. Får hoppas det är med dans i kväll... Gott Nytt på er alla!!

• Mollie

Eftersom jag sa att jag skulle komma in hit lite mer på allvar efter nyår så kan jag ju tjuv-meddela att jag gått en promenix på ca 5 km idag, dock utan räknare på mig, eftersom den nya inte är inställd.

Gott Nytt steg-År!!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden