• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • emmzan

Fru Glad: Köpte en Silva på Stadium..den värsta varianten såklart..hahaha..nämen allvarligt talat så fanns bara det bara den sorten kvar så det fick bli en sådan...räknar steg, kalorier och tid..fast det är ju bara stegen jag bryr mig om

• Fru Glad

Har en likadan... hargått 10908steg,gått 7.74km bränt 404calorier och varit igång i 1.53.35 timmar!!

• Fru Glad

Opps kan ni räknaut min vikt nu?? spelar ingen roll, orkar ni så orkar ni!! utan att veta hur lång jag är är det oviktigt. fniss fniss

• Frågis

usch, blev nästan inga steg alls idag.. Har målat om i vardagsrummet hela dagen..Så det kanske är träning i sig, vad vet jag Blev ungefär 4000 steg ändå...

• Fru Glad

Frågis: visst är målning motion, hittade på en hemsida en tabell där man kunde omvandla annan motionsform till steg, tex cykling, paddlakanot mm mm. skakolla om jag vet vart jag var ngn stanns.

• Fru Glad

Här kommer lite info:
    Kajakpaddling ger 60steg/min
    Cykling= 150steg/min
    Inlines=280
    Judo=236
    Lättsimming=96
    Tygndlyfftning=100
    Yoga=50

Kanske inte helt användbara saker... Är det ngn annan som sett ngt liknande ngn stanns??

Är det ngn som vet hur många steg/dag som krävs för att hålla vikt? 10000 är rekomendationen vid viktnedgång??

• Fru Glad

Föresten har snart gått 7000 steg idag, inte hlt optimalt, ska dock unna mig en film och lite poppcorn.

• Vallivetu

Jag tror man måste äta vettigt också för att man ska gå ner, men hälsosamt det är det i vilket fall som helst .

Har inte tagit många steg idag, JÄTTEsjuk....

• Mollie

Jag skulle som sagt dyka upp här efter nyår med min nya stegräknare, men den vill inte fungera som jag vill, jag kan inte med den och maken kämpar förtvivlat med att få den rätt inställd...

Men jag lovar, jag SKA!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden