• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Fru Glad

Är tillbaka!! Har nu paserat 10000!!!

• emmzan

Har gått en sväng jag oxå så nu står stegräknaren på 9775..sköönt!

• emmzan

Hoppsan..lekte lite med sonen i köket innan han skulle gå och sova..bara det blev 600 steg

• Fru Glad

12000 steg blev det i dag, är helt slut nu så god natt! (snart i allafall)

• emmzan

Just ja..måste berätta en sak.

I måndags var jag ute på min vanliga runda..dvs gå ner till Ica för att handla lite. Tog på mig stegräknaren och la ner mitt VISA-kort i jackan....när jag kom ner till affären var kortet avmagnitiserat...jippi

Dom på banken sa att jag inte var den första med stegräknare som fått avmagnitiserat kort...så tänk på att inte lägga nått betalkort i fickan på den sida ni har pedometern

• Fru Glad

Tack för tipset, låter inte bra... Ska tänka på det. Ha en trevlig helg alla glada.

• emmzan

ahhh, räknaren står på 12301 steg just nu...hinner med några till under kvällen *nöjd*

• emmzan

I går hade jag över 14000 steg..känns som att det kommer att bli svårt att slå det i dag

• Fru Glad

Bra jobbat emmzan, hade bara 4000 steg igår. Riktigt dåligt men så blir det i bland.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden