• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Emmiez

Jessica K:

Jag har min sittande i trosorna, då syns den inte även om man har kläder den inte matchar till
    Jag dansade också i lördags
    Dansade Square Dance va där 3,5 timma och dansade kanske 2 timmar

• Jessica K

Emmiez: smart! Det ska jag göra nästa gång! Åh! Square Dance låter roligt!!

• Emmiez

Jessica K:
    Det är väldigt skoj, den roligaste dansen jag vet iallfall

• Angelica80

Emmiez: Hehe. Jo det är ju klart *s* Äter ju normalt o går inte direkt upp i vikt. Men tränade väldigt mkt innan fram till i somras då jag fick väldigt ont i ryggen. var grymt vältränad o satsade mer eller mindre på body building. Men nu har man lagt på sig fett ist =( Vill inte börja styrketräna heller iom att jag ska försöka bli gravid snart. O är inte så mkt för just konditionsträning. Ville bara testa stegräknare för skojs skull tänkte jag. kan va skoj. =))

• Emmiez

Angelica80:
    Det är kul att tävla med sig själv det är det roligaste med stegräknare

• bäbis nr2

Hej allihop
    Emmiez- gud va skoj med square dance. Dansade för några år sen men har slutat nu. Vart dansar du??

Lyckad dag igår med träning 5600 steg + 2 timmars fotboll/styrketräning. Det lär ju bli över 10000. Svårt att ha på sig stegräknaren när man spelar, för mycket närkontakt....

Ska snart iväg på 45 min mammagympa.

hejrå

• Emmiez

bäbis nr2:
    Jag dansade i mölnlycke utanför göteborg i lördags.. det var skoj
    Kul att du dansat, tråkigt att du slutade..

Igår gick jag 12000 steg, idag blir inte mycket, är sjuk orkar inte göra så mycket..

• Angelica80

Emmiez: ja det var de jag tänkte med =) Verkar skojigt! men man tröttnar väl efter ett tag som på allt annat *s*

• Jessica K

Grrrr... det går bara sämre och sämre här 4000 steg idag bara... *skämms*

• dundermusen

Eh, va?!
    Fick en stegräknare på jobbet för vi skulle vara med i en studie ang. detta.
    Fick då veta att man som vuxen bör gå 8000-10000 steg om dagen + utöver detta en rask promenad på ca 30 min om dagen.
    Detta för att dina "vardags steg" ej bränner som raska metodiska.
    Men döm om min förvåning när jag snittar 20000-25000 steg om dagen bara på jobbet.
    Om jag halverar detta antal o ser det som mina egentliga riktiga steg, kan jag skippa promenaden då?
    Svar NEJ.
    Raska steg är ett måste för förbränning.
    Så vi fortsätter springa på jobbet och hemma.
    Lycka till.KRAM

• Jessica K

dundermusen: 20000-25000 steg bara på jobbet?!! Shit! Vad har du för jobb? Fotbollsspelare?

• Fru Glad

Undrar samma som Jessika vart jaobbar du dundermusen och finns det ngra lediga jobb att söka?? Jobbar i vården och går mellan 10-15000/ dag och jag tycker vi springer häcken av oss.

• Emmiez

Angelica80:
    Jo precis, jag tröttnar, skippar räknaren i en vecka eller månad eller hur länge jag nu känner för det, och sen är jag på det igen
    Nu har jag haft den på nästan varje dag hela året, och det är skoj att se..

• Jessica K

Hihi! Idag har jag lyckats komma upp i drygt 11000 steg hittills... Men jag förstår inte hur ni kan få så många steg. Tycker att jag har sprungit runt massor i korridorerna i skolan idag + gått en promenad på 1 timme och 15 min. typ. Och då "bara" lyckats komma upp i 11000 steg. Tar jag väldigt stora kliv tro?

• Fru Glad

Halloj, i dag då solen sken insåg jag hur super skitigt vårt hem är/var urk!!! Avbokade det vi skulle göra och skurade hela hemmet uppifrån och ner, har lyckats få i hop 14500 steg hittills fast jag tror att mätaren stannar där för nu orkar jag inte mer!!

• Hästfisk

Jag snittat också 20 000 - 25 000 steg om dagen bara på jobbet. Jobbar på mcdonalds 6 dagar i veckan

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden