• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • bäbis nr2

Flyttar fram denna stegräknare.
    Jag tycker i och för sig inte att den stämmer helt men man har ju något att gå efter

Handla mat 500 steg
    Gå ett vara runt kvarteret 500 steg
    Städa 30 minuter 3000 steg
    Dammsuga 30 minuter 3600 steg
    Hårdare trädgårdsarbete 30 minuter 4875 steg
    Skotta snö 30 minuter 7500 steg
    Poweryoga 30 minuter 3450 steg
    Långfärdskridskor 30 minuter 3750 steg
    Cykling 30 minuter 4130 steg
    Styrketräning 30 minuter 4500 steg
    Utförsåkning 30 minuter 5300 steg
    Aerobics 30 minuter 5700 steg
    Simmning 30 minuter 6000 steg
    Ridning 30 minuter 6000 steg
    Längdåkning 30 minuter 6600 steg
    Spinning 30 minuter 9300 steg

• Laurencia

Vad skönt att läsa detta, för jag har hört att man ska gå över 15000 steg för viktminskning!!! Och jag har fullt upp med att gå 10000 steg efter att ha använt stegräknaren i 1½ vecka!

• Laurencia

Vad skönt att läsa detta, för jag har hört att man ska gå över 15000 steg för viktminskning!!! Och jag har fullt upp med att gå 10000 steg efter att ha använt stegräknaren i 1½ vecka!

• bäbis nr2

hade klätt på ungarna å skulle ut på proménad till lekparken, vad händer när man öppnar dörren?? jo det börjar toksnöa

fick gå in igen

men det slutar kanske snart, eller avtar iallafall

ha det

• Fru Glad

Tjena, har mysdag idag, ska iof iväg och handla så det blir nog ngr steg idag oxå, klarade med råge 10000 igår så idag är dag gyra på raken om det nu räknas...

• Jossebell

igår hade jag fått ihop 7000 tills jag kom hem efter jobbet. gick på träning kikade på räknaren efter 10 min och det hade ökat till 8000. kollade sedan efter ytterligare 20 min då stod den på 1000.. jag hade kommit åt resetknappen någonstans Då tog jag av mig räknaren och körde passet ut med vetskapen att jag nog lätt kom upp i 10000 den dagen. För efter airobics 1 timmer körde jag även power yoga 1 timme så lagomt mör var jag när jag kom hem

Idag blev det lunchprommis för övrig inte mer så jag kommer inte upp i några 10000 idag iaf.

Min stegräknare är så känslig så den känner av höftvridningar vilket gör att den inte känns tillförlitlig. Har haft en bättre förut som inte var lika känslig.

• Fru Glad

Josebell har du provat att ha den ngn annastanns än i byxlinningen?

Kommer inte upp i 10000 idag Men så är det vissa dagar och idag var en sådan dag. Nya tag i morgon

• Fru Glad

Föresten vore det inte snyggt att rapportera son fru juni gjorde? Tänkte "redovisa" veckovis i fortsättningen.

• Jossebell

nu har jag varit klurig idag, jag har medvetet tagit en dum kjol som rent tekniskt gör att det blir himla svårt att gå lunchprommisen. Men jag ska nog tvinga ut mig själv ändå

• bäbis nr2

Har endast fått ihop 4000 steg idag men ska snart ut och skotta snö så då kommer jag kanske upp i 10000 ändå om jag har tur.

Imorgon blir det promenad till dagis ca 8700 steg och sen ska vi skaka loss till Mora Träsk på eftermiddagen.

Hare så bra

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden