• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Malwina

Jag var så ladda för denna "Tävling" förra veckan gick jag mellan 11000-13000 steg om dagen!
    Nu har vi blixthalka och +grader, och regn!!!
    Vi brukar ha -grader och snö, alltså härligt promenad väder!!!

Igår kom jag bar upp i 9000 steg och en sträckning i ryggen pga jag halkade!
    iförrgår blev det 8000 steg!

Känner mig så j*vla frustrerad......

Har vart ut en sväng med det är omöjligt att fundera på nån långpromenad!! Jag bor på landet och sandningen är ju inte den bästa precis!!

Till helgen skulle det bli kallare sa de på nyheterna så då får jag hoppas att det går att ta några riktiga långpromenader!!!

• Fru Glad

Här har vi haft vårväder, 2 pluss och strålande sol, helt underbart har 14600 på min räknare är helt slut, ska kolla på lost och dricka lite kaffe snart. Kramisar

• Fru Juli

"Det är ganska mycket och motsvarar ungefär en halvtimmes eller trekvarts promenad."

Det där citatet undrade jag över redan då det dök upp här i tråden sist. Men stämmer det hör för nån av er eller? Hur korta snabba steg sk aman ta då?! Jag går i ganska rask takt men det tar mig närmare två timmar att få ihop 10 000 steg. Är visserligen lång och tar säkert längre steg än många andra, men ändå.

Efter den usla helgen har jag skärpt mig. Har gått 10 000 steg varje dag den här veckan och tränat en timme om dagen. Gäller bara att hålla ut också...

• Jossebell

Fru juli, det lät ju inte lovande. Ska ta och göra lite jämnförelser bara jag får den där maniken

• Jefa

Får hem min stegräknare vilken dag som helst! (Hoppas idag!)
    Hur lång tid går ni på dessa 10.000-stegen? Räknar ni med sånt ni går i jobbet och sen går för resten av stegen? Eller använder ni den bara då ni verkligen går ut?

• Jossebell

jag har förstått det så att folk här använder den hela dagen, så tänker iaf jag göra när jag får min...

• Fru Glad

Har min på mig hela dagen, alla steg tycker jag räknas. Har tänkt på vår lilla tävling, vi kanske skulle göra så att vi kollar vem som fått flest dagar med mer än 10000 steg fram till tex midsommar, på så sätt är inte tävlingen slut så snabbt. vad säger ni om det?

Är det ngn som vet vad som gäller för att starta en tävlning på FL? Vi kanske skulle starta en nu tråd och utlysa tävlingen lite mer officiellt.

Nä nu ska jag snart gå till öppnaförsklan så att jag får ihop mina steg i dag.

• bäbis nr2

Fru Juli- Jag kom precis hem fr 1 timme 15 min promenad och jag har "bara" fått ihop 8700 steg så jag tror inte att citatet kan stämma.

Igår 15996 steg + 45 min cirkelträning
    Idag 8786 än så länge ( lär inte bli så mycket mer...träningsvärk )

Jag tänker ha på min jämt .Från morgon till kväll. Alla steg räknas ju

Ha en bra dag

• Fru Glad

Har varit ute på en promenad på 1 timme och 20 minuter och det var ca 9000 steg. Hoppas det går bra för er andra, undrar bara om det är ngn mer som tycker att det är lite trögt att få ihop till alla steg?

• Salt Groda

Jag tycker det brukar ta 1,5 timmes promenad för att få ihop 10000 steg.
    Men om man har på sig stegräknaren hela dagen bör man få ihop tiotusen, annars är man för inaktiv. För viktnedgång gäller egentligen 15000 har jag hört. 10 är för att överhuvudtaget vara hälsosam... Oj, vad negativ jag låter, sorry

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden