• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Gissen76

Åhh vilken skojig "pepp 10.000 stegs tråd" jag vill jätte gärna var med . Har några kilon som envist satt sig hårt efter graviditeten...så jag hänger gärna med på att försöka komma uppp i 10.000 steg!! Beach 2006

• Gissen76

Kanske skulle berätta hur upplägget ser ut...Äta efter viktväktarnas recept och undvika äta socker och vitt bröd. Vill verkligen det här nu!

• Jossebell

hmm har börjat räkna steg så där lite inför att jag ska få min stegräknare. Idag gick jag och en kompis 2,5 km på lunchen. Man brukar säga att ett normalsteg ligger inom 60-70 cm. Räknar på 70 då jag är ganska lång. Det skulle då vara 3571 steg bara den lilla prommisen som tog ca 30 minuter. Perfekt lunchförströelse innan man måste jobba igen.
    Lägger då till att jag ska prommenera hem efter jobbet vilket är ungefär 3 km kan man lägga till ytterligare 4286 steg ungefär. Men det behövs lite till för att komma upp i 10.000.

• emmzan

Hej hopp..har inte använt min stegräknare på ett tag eftersom att man kanppt kunnat gå där vi bor...det är inte så att man blir less på traktorerna som snöröjer å sandar här preciiiiis..har just ringt kommunen och hotat med att "är det inte sandat här imorgonbitti ska jag ringa tidningen" Elak tjej jag är va??

• Fru Glad

Kul att se att det är fler som vill vara med och tävla , har själv kommit upp i 12600 hittills i dag ! Känner mig otroligt nöjd. dag ett avprickad för mig! Får se om det kan bli ngt rekord idag, tror inte det har haft bortåt 16000 som mest och det blir det nog inte i dag.

• Gissen76

Hej!! Har varit ute på långprommis med sonen i vagnen 1 h och 30min,han sov mest hela tiden så jag tittar lyckligt på min stegräknare nu 12260 steg och än är inte dagen slut!! Glad Lycka till ni andra!

• Fru Juli

Jag har haft skitdåligt med steg nu i flera dagar... Bara 5500 i lördags och 8500 igår. Men det är ju svårt om man är bortrest eller så. Och blir det för sent tycker iaf jag att det är lite obehagligt att gå ut ensam och promenera.

Hade veckovägning idag och det ser fortsatt trist ut. Ner ett par hg, men inget break ännu ;-(

• Jossebell

emmzan, är det inte utanför stan som i stan att det är upp till varje fastighetsägare att stå för sandandet? (gäller alltså sundsvall) Jag har varit så noga med att sanda vår trottoar utan för tomten till jag fick veta att eftersom det är E14 så är det inte kommunen som fixar utan det är vägverket...

• Malwina

Fy vad jag blir sur
    Här har det regnat hela j*vla dan, där det inte är massa snömodd är det så halt att man nästan ramlar...
    Så idag kommer jag inte upp i 10000 steg, det är då ett som är säkert!
    Blir så sur när jag är så laddad nu för att gå minst 10000steg/dag

• emmzan

Jossebell: Vi bor på Essvik (Kvissleby) och det är kommunen som har sandningen på gatorna här...hon på fastighetskontoret gjorde en anmälan så dom skulle komma sa hon..
    Min sambo har jour när det gäller både snöröjning och sandning, han har Granloholmsområdet och där är dom JÄMT och grejjar..han har klivit upp 04.00 på mornarna så att det ska vara "fint" när alla ska till jobbet..tänk om dom kunde tänka så överallt..hrmmpf!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden