• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Tesdy

Låter spännande Fru Glad... Nu är jag ju super nyfiken...

Själv hade jag ytterligare ett persnoligt rekord igår 12 552 WOW. Skeptiskt att det blir lika många steg idag, men jag jobbar på det.

• Malwina

Onsdag 15000steg

Torsdag 11500 steg

hitills idag 11550 steg, ska går en prommis med hunden sen så det blir nog lite till innan kvällen!

Ha en skön fredagskväll!

• Fru Glad

Har varit på jobb intervju!!! Känner mig lite trött efter åt. Känner mig nöjd, jag gjorde det jag kunde nu är det upp till dem, men man vet ju aldrig vilka de andra är.

Nu till stegen; vore det inte kul med en lite tävling?? Tex vem har gått flest steg? Eller vem klarar att gå mer än 10000/dag i flest dagar i sträck, ngn som vill vara med?

• Tesdy

Fru Glad: Jag anmäler mig Jag behöver lite extra putt i ryggen. .

Jag håller tummarna att intervjun gick lika bra som min gick nu i mellandagarna. Jag börjar nu på måndag.

Förövrigt gick jag 10100 steg igår.

• Malwina

Jag vill oxå vara med och tävla!

• Fru Glad

Ninnsan: gratttis och lycka till med nya jobbet!! Är du nervös? Det skulle nog jag vara. Nervös och förväntansfull...

Visst vore det kul med tävling? Vad säger ni, när ska vi börja?

• Tesdy

Fru Glad: Jag är allt lite nervös men samtidigt har jag inte fattat riktigt att jag inte skall till mitt gamla jobb på måndag utan till mitt nya. Det är ganska stor skillnad på arbetsuppgifterna så det skall bli super spännande.

Skall vi börja tävlingen nu på måndag? Så fler har en chans att anmäla sig?

• Fru Glad

Måndag låter kanon, ska på upptacktsmöte i morgon och kommer sitta still. Vad har vi för upplägg?

Jag röstar för:

Antal dagar med över 10000steg i rad.

Flest antal steg/dag.

vinsten tycker jag är äran.

Lycka till tjejer och killar! Lets the games begins...

• Tesdy

Antal dagar med 10 000 i rad låter väl bra, sen är det ju inte bara äran man vinner utan även en bättre kondition

• Fru Glad

Så klart man vinner en bra kondis, alla har sina egna mål de vill nå Fast jag tycker inte äran är att föringa...

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden