• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • emmzan

Oj vad ni är duktiga tjejer! Själv så "glömde" jag min räknare igår....*s* Nämen i dag är det nya tag, ska ta å fixa lite korvgryta här som vi ska ha till middag och sedan blir det en långprommis!

• Tesdy

OJ Fru Juli. 17740 steg WOW..

Själv började inte min dag bra alls då jag inte hittade nyckel till den bilen jag hade behövt ha till bussen så det blev bil till jobbet idag med :( får se hur detta slutar. Skall snart gå min lunch promenad. Funderar på att förlänga den lite idag.

• Tesdy

KÄnner mig lite nöjd nu efter lunchen. Fick ihop en promenad på 4100 steg ca. Rätt nöjd måste jag säga. Sen skall jag nog förbi en affär och se om jag hittar något fint till dottern som fyller tre år i morgon hoppas på lite fler steg då

• Fru Glad

Har varit och tränat, räknade ut att det blev 8500steg, känns bra. Igår slutade räknaren på 13000.

• Tesdy

Finns det något bra sätt att räkna om träningspass till steg?

• Fru Glad

Ninnsan: Titta tidigare i tråden så hittar du en tabell som ngn var snäll å la in. Jag gympade i 45min så jag gågrade arobics tiden med 1.5

• Tesdy

Har kollat nu. Jag tränar 20 minuter Pilates så det borde väl klassas som Power Yoga eller vad tror ni??

Nu efter att läst tabellen ser jag fram emot den ev snön som skall komma nu Sambon får inte skotta hemma längre då blir han glad tror jag då han har snö jour med sin firma på två ställen.

• Malwina

Hur många cm/steg, har ni er ställt in er stegräknare på?
    Tycker det var svårt att veta hur "stora" steg man tar!

Tycker ni är superduktiga som går 10000 och mer/dag!!

• Lioness

Malwina - mät ett steg från tå till tå så får du fram ditt steg. Tips, gå runt i vardagsrummet och stanna bara till å be nån vänn att mäta. Så gjorde jag och maken! Själv har jag 44 cm/steg.

Lycka till!

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden