• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Tesdy

Yihaaa. Nytt personligt rekord. Igår stod räknaren på 10 200 när jag tog av den igår kväll. Är sååå nöjd med mig själv. Vi lekte häst hemma dvs barnen red på våra ryggar alt axlar och så "jagade" vi varandra fram och tillbaka i hallen hemma.

• Fru Juli

Åh, jag vet fan inte vad jag ska göra. Förra veckan gick jag jättemycket och tränade flera ggr i veckan. De senaste veckorna har jag gått över 7000 steg alla dager, oftast lite över 10 000 och flera ggr förra veckan långt över 15 000.

Men vågen står helt still.

Vad ska jag ta mig till? Jäkligt svårt att känna sig motiverad när ingenting händer. Mäter mig också, men inte heller där märks just någon skillnad. Möjligen någon cm i midjan men det är rätt svårt att veta var den sitter... (Jag är typ smalast precis under bysten, och det är ju knappast min midja)

Jag försöker äta nyttigt och inte så mycket. Men det kanske bara är sallad som gäller nu eller? peppa mig nu brudar, annars lägger jag kanske av. ;-(

• Tesdy

Fru Juli: Du bygger antagligen en hel del muskler nu och det är därför som vågen står still. Muskler väger mer än fett Du går antagligen ner i vikt fettmässigt men så fort dina muskler har stabiliserat sig så kommer även vågen att röra sig neråt igen. Håll ut, jag vet hur jobbigt det är. Min våg stod still i tre veckor innan den satte av neråt igen.

Jag lovar att den kommer att fortsätta neråt. men jag vet hur jobbigt du har det nu när den står still. Huvudsaken är att cm minskar om än bara någon i midjan. Midjan brukar man räkna att den sitter vid naveln. Mät där.

Styrke och pepping kramar från lilla mig.

• Fru Glad

Halloj, inte kan vi ge upp nu?! Känner som du Fru Juli men det är bra att vänta och se, nästa vecka rör det nog på sig. Brukar tänka att det är bättre att det går långsamt men är långvarigt än att man rasar i vikt men inte kan hålla vikten sedan. viktigt att tänka på är att vi skaffar oss muskler och att dessa väger mer än fettet.

Har varit och tränat idag och jag känner stor skilnad i orken än innan jul, det tycker jag känns bra.

hade 9700 steg igår, får se vad räknaren stannar på idag.

• Trikarn

12080 hittils idag =) wooiii hoppas på en ordentlig viktnedgång i framtiden =)

• Tesdy

7310 inte nöjd.
    Men jag har nu på morgonen idag kört ett 20 minuters pilates pass. Det har ju snöat här i natt igen så jag vet inte om det går att gå på promenad idag vid lunch.

• Fru Glad

5100 + snöskottning i 20min hitills vi får se vad det blir tillslut.

• Jossebell

spännande grej och känns utmanande. Tyvärr så har våra 2 stegräknare pajjat. Men jag skulle tydligen få en nu när jag ska börja prenumerera på Topp hälsa. Så jag återkommer när den har kommit.
    Någon som har lite koll hur långt man får gå i stäcka för att det ska bli 10.000 steg. (förutsätter ju då att man inte går något för övrigt iof)

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden