• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • emmzan

Fru Glad: Ja man kan ju inte vara på topp alla dagar...svårt att komma upp i 14000 i dag..har "bara" 9115...hmmmzzz...kanske blir en liten prommis runt området för att fina till siffrorna lite när sonen somnat

• Lioness

Hej hej!
    Tror jag har tagit ut mig, får så himla ont i vaderna när jag är ute å går, troligen benhinnorna som spökar. Inget roligt alls, kan ju inte gå så fort och långt som jag vill. Så nu har jag haft ca 5000 steg två dar i rad... *suck*

Nån som känner igen sig och vet vad jag ska göra..!?!

Lioness

• Trollens mamma

Nu ska jag köpa en ny stegräknare!
    Har börjat skida ett par gånger i veckan...undrar hur många steg det är om man skidar 10 km???

• emmzan

Räknaren stannade på lite drygt 10000 i går....ska snart ut på promenad nu så man får några steg till samlingen...*s* Hur gåre för er andra?

• Tesdy

Hej hopp!!

Får jag hänga på här?? Jag hade som mål först att gå 9000 steg per dag, men skall nog öka detta nu.

Jag försöker också skriva upp antalet steg jag går per dag, om inte här så i alla fall i min dagbok

• Fru Juli

Idag ska jag väga mig igen... nervös. Men veckan har varit hyfsad i alla fall. (Redovisar i kväll, har inte anteckningarna här på jobbet.

Det värsta är att det är så lätt att tänka "Ja, men jag är ju hur som helst många gånger bättre än för en månad sedan så tusen steg för lite är väl ingen fara" eller "Jag kan ta några kakor till, för en månad sedan hade jag satt i mig en hel chipspåse" osv...

Vill se snabbare resultat!

• Fru Glad

Lyckades mindre bra i går, bara 6000steg. Var ändå på IKEA en sväng, trodde på mera men men, har varit till öppnaförskolan i dag och har redan gått 9500 steg så i dag kommer jag över10000. På ngt konstigt sätt tycker jag att stegen mellan 4-7000 är jätte sega att få ihop, före och efter går det mycket lättaree, varför är det så?

• Tesdy

Grattis Fru Glad. Själv lyckades jag bara med 9200 igår. Men idag skall jag åka buss till jobbet vilket innebär två extra promenader för mig

• Fru Juli

Igår tog jag ut mig alldeles, när jag kom hem på kvällen stod räknaren på 17740 steg!!! Jag fick parkera mig i soffan och låta maken laga mat åt mig...

Har bara minskat 4 hg den här veckan. Måste börja äta mindre portioner tror jag... Trist.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden