• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Frågis

annars kan jag skriva upp tabellen här om du vill

• Fru Glad

Vore super snällt!! tack på förhand

• Fru Glad

Var det en bra artikel med oxå? Kan ju vara en anledning att köpa tidningen.

• Frågis

okej... då ska vi se..

Handla mat 500 steg
    Gå ett vara runt kvarteret 500 steg
    Städa 30 minuter 3000 steg
    Dammsuga 30 minuter 3600 steg
    Hårdare trädgårdsarbete 30 minuter 4875 steg
    Skotta snö 30 minuter 7500 steg
    Poweryoga 30 minuter 3450 steg
    Långfärdskridskor 30 minuter 3750 steg
    Cykling 30 minuter 4130 steg
    Styrketräning 30 minuter 4500 steg
    Utförsåkning 30 minuter 5300 steg
    Aerobics 30 minuter 5700 steg
    Simmning 30 minuter 6000 steg
    Ridning 30 minuter 6000 steg
    Längdåkning 30 minuter 6600 steg
    Spinning 30 minuter 9300 steg

• Frågis

Jo, det var ganska bra artiklar med också, samt test på stegräknare och en massa nyttiga recept.

• Fru Juli

Oj himmel, vad många steg!! Det där tror jag inte på. Jag tar då inte 3000 steg om jag städar en halvtimme, och så fysiskt ansträngande att jag ska få så mycket bonussteg är det ju inte. 3000 steg för mig är en halvtimmes promenad i rask takt.

Jag tänker nog fortsätta räkna själva stegen... Att påta i trädgården en timme gör då inte min dag i alla fall.

• Fru Juli

Men... Det var inte min mening att döda tråden ;-

• emmzan

Hej hej, jag är kvar iallafall Ska precis ut med vagnen och gå en långrunda, hur gåre för er andra?

• Lioness

Bläää vilket jobbigt underlag, vägarna här är rena isgatorna... Svårt att promenera som man vill! *suck*

Lioness

• Fru Glad

ska gå o handla lite mjölk i affären ca 30min ort så i dag MÅSTE det bli över 10000, fuskade ju igår.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden