• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Fru Glad

Nu ger jag mig för idag, räknaren står på 12650. Känner mig nöjd med det.

• Tesdy

Suck ännu en "dålig" dag. Bara 9800 skämt åsido jag är rätt nöjd med tanke på att jag en hel timme på kvällen bara låg på britsen hos min akupunktör

• emmzan

Åhhh, här toksnöar det...har inte alls nån lust att gå på nån prommis..

• Malwina

Lioness

Tack för tipset!

Idag toksnöar det här, har redan skottat en gång. Men jag måste nog ut om nån timme igen! 2800steg hitills!
    Nu ska jag ta och äta grönsakssoppa somjag och barnen gjort tillsammans!

• Malwina

Nu har jag skottat för 2:a gången idag, hinner nog med en gång till för det snöar fortfarande...4600steg hitills!
    Ska gå en halvtimmes snabbpromenad sen med min dotter!

• Fru Juli

Är det nån som vet om man kan träna/gå FÖR mycket? För nu barkar det iväg. I förrgår över 17 tusen, igår 19 tusen och idag har jag redan lyckats komma upp i 16. Är det bra eller kan det leda till motsatt effekt?

Anledningen att jag undrar är att det gick så himla fort i början, jag gick ner 3 kilo på en dryg vecka, men nu har det stått typ still i två veckor! Vilket lett till att jag bara tänker på steg hela tiden...

Jag äter normalt, men har slutat med läsk och godis samt socker i te. Annars försöker jag äta regelbundet och bra. Vill inte börja skära på maten, för jag vill inte förstöra mitt förhållande till mat... Sånt har drabbat allt för många som står mig nära, det är lätt att åka dit och svårt att bryta sig ur! Så det är viktigt för mig att fortsätta äta ordentligt, även om jag vill gå ner.

Jag är alltså inte överviktig, ligger precis på gränsen med ett bmi på 24,8.

• Malwina

Haha vad jag gla'!

Jag har gått 10250 steg idag!

Jag känner mig så stolt!

• emmzan

Fru Juli: Oj, vad otroligt många steg du får i hop! Din fråga kan jag tyvärr inte svara på men så länge du har en sund inställning till mat så borde det ju inte vara någon fara.

Själv har jag skrapat ihop drygt 11000 steg i snöyran..rätt nöjd med det eftersom att jag hade tänkt stanan inne hela dagen från början...*s*

• Fru Glad

Haft en dålig steg dag bara 4100, men jag har gjort annat nyttigt, lagat mat och städat. undra om jag får ngr extra steg för städningen Spelar ingen roll dåligt är det iallafall.

• Tesdy

Fru Juli, kan det inte vara så att du står stilla viktmässigt just för att kroppen bygger muskler nu?? Vänta du snart rasar du i vikt igen. Fortsätt att äta bra och att gå så skall du se att det snart ger resultat.
    Oroa dig inte för att du går för mycket, vi hade en stegräknartävling på mitt jobb nu i våras och då hade en kollega ett dags snitt på 21000 steg. Han mådde jätte bra, gick ner i vikt som den bara

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden