• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • emmzan

Åhh, i dag blir det ingen bra stegdag..har inte ens tagit på mig den för jag är inne och är sjuk.. *synd om mig*
    Svärmor kom nyss och hämtade sonen så nu ska jag krypa ner under täcket med min O.C-box...

• Fru Glad

emmzan: Stackars dig, passa på och ta hand om dig ordentligt nu när du är sjuk. Krya på dig!!!

• Fru Glad

Hej lyckades skrapa ihop 16450steg igår!!! Rekord för mig!!! Snöskottning och ett stationsgympa pass 75min på friskis var rena guldgruvan!

• Malwina

Bra jobbat Fru Glad!

För mig har det inte blivit så mycket idag. Det har vart ett späckat schema hela dagen med olika aktiviter och saker som skulle ordnas!
    Hoppas på bättre lycka imorgon!

• Fru Glad

Tackar, har fått ihop 9500 i dag, har skapli träningsvärk och det kommer inte bli roligare i morgon...

• emmzan

Hej hej, här i Sundsvall är det världens snöstorm, sambon som kör traktor har varit ute i 3 dygn och kört (men lite sovtimmar emellan såklart) Har ingen som helst lust att gå ut, lär väl inte ens gå att dra vagnen eftersom att blåsten gör att snön driver hela tiden..blääeeeee!! Hoppas på bättre väder till veckan så att man kan komma ut på prommisar igen!

• Tesdy

Godmorgon tjejer..
    Igår var en effektiv dag Jag fick 9800 steg på stegräknaren men sen skottade jag snö i en hel timme..... Om tabellen stämmer så skulle det läggas till 15000 steg är det möjligt?????
    Vi hade kalas här hemma igår och för att alla bilarna skulle få plats så fick man liksom skotta rejält Sen var det storstädning av hela huset, men där lägger jag inte till några steg. Känns omöljigt att man skulle ha gjort 6000 steg till bara på detta. Såäven om jag bara tänker på vad stegräknaren visar så är jag nöjd med tanke på att det är en lördag och jag inte brukar röra mig så mycket på helgen i vanliga fall.

• Fru Glad

Ninnsan: Super duktikt, tror att du kan lägga till lite extra steg för barnkalaset... är det ngt som är energikrävande så är det kalas, hoppas det blev trevligt eller var du helt slut?

Har jobbat på bra i helgen! Över 10000 fyra dagar på raken, snart i alllafall.

• Tesdy

Tack Fru Glad. Sambon sa att eftersom jag var så possitiv mot att skotta snö med tanke på alla steg så kunde jag ju ta hand om skottningen hemma. Javisst svarade jag, men han bara skrattade. Nu råkar det vara så att jag tycker faktiskt om att skotta. Plus att han gör det på jobbet så att säga så kan jag ju ta den biten hemma.

Kalaset blev jätte trevligt, sambon hjälpte ju till så det var inte så påfrestande. Det var bara 6 barn men desto fler vuxna. Men lite lätt öm i armarna är jag.

Igår däremot var väl inte direkt en höjdar dag, bara 5200 steg. Men idag har jag redan kört en 20 minuters pilates program på morgonen och hittills gått 1500 steg. Stegräknaren satte jag på mig efter pilates passet i morse.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden