• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Tesdy

Jag har för mig att när jag gick en mil så blev det 12000 steg, men det har jag inte gjort sen i våras så det är bara vad jag har för mig.

Själv är jag nu supernöjd efter att gårdagen slutade på 12 324 steg NYTT REKORD igen. Plus 20 minters pilates som jag inte räknar med i stegen.

Idag har jag redan gått 4582 steg. Det blir en del steg när man får stå och hoppa i en ca 20 minuter för att bussen man skulle åka med bara kör förbi trots att man har reflexväst på sig. Det var väl ca -8 grader så det var ju inte direkt varmt....

• Trollens mamma

Hej!
    Nu är jag tillbaka!Har äntligen fått skaffat mej en ny stegräknare!
    Har just varit och promenerat och räknaren visar 8850!
    Ska sen och skida 10 km ikväll.Fast jag har märkt att skidning inte ger så mycket steg,fast man skidar långt.

• Tesdy

Hej Trollens mamma Hittade detta i tabellen längre bak i tråden:
    Längdåkning 30 minuter 6600 steg

Man har ju inte samma rörelse när man skidar som man har när man går så här har du något att gå på.

• Trollens mamma

Tack Ninnsan!
    Bra att ha nåt att gå efter.Vet bara senaste gång jag var och skida,hade stegräknaren bara ökat med 2500 steg och då hade jag ändå skidat 1 timme.

• Fru Glad

Tja, vad duktiga ni är, har knatat på idag, var ute och promenerade, här har vi riktigt vinter väder. solen lyser och det är två minus, snön gnistrar och det är underbart. har varit inne och jobbat extra i natt så jag är lite sliten, vi får se vad räknaren stannar på i kväll. Känner att jag skulle behöva ett mål, tex ett par nya jeans i st. 38 eller ngt liknande, jobbar ni andra mot ngt mål? Känner att det är bra med belöningssystem. Tänkte ev. börja se hur många dagar i följd som jag kan komma över 10000 steg, kanske en bra tävling för att sporra varandra?

• Trollens mamma

Nu har jag varit och skida.
    Om jag följer tabellen för vad skidning ger för steg(30 min. 6600 steg),skulle min mätare visa 23450 steg nu!
    Är alldeles slut i kroppen!

• Salt Groda

Ville bara skryta lite: Idag visar stegräknaren på 20460 steg!

Och dagen är inte slut än (kl 19.45 här i SM). *nöjd*

• Fru Glad

kan bara grattulera, förstår om ni är trötta! snacka om bra jobbat. har i dag en räknar fri dag, ska göa ngt viktigt... återkommer senare.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden