• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • bäbis nr2

jag tycker att jag rör mig nonstop hemma men jag tror knappast att jag kommer komma upp i 10000 om jag inte går en LÅNGpromenad.
    Vi får väl se i morgon...

• Vallivetu

Hejsan allihop kanske undrar ni vart jag tagit vägen? Jo... jag har börjat plugga nu igen, och med min 10 månaders flicka och en kärlekssugen man på halsen så blir det inte många sekunder på dagen kvar att sitta på fl och surfa runt. Tyvärr... Inte heller räknar jag steg längre. Men det kommer nog tillbaka med våren . Ha det så bra alla och lycka till med stegen.

• Fru Glad

Salta Katten: Jag har hört att det krävs 7000 för att bibehålla vikten och 10000 för viktnedgång... Vet inte vad som stämmer. Har gått 12300 idag. Jag kan inte bara vara hemma för att få ihop mina steg, måste ut på promenad annars fungerar det inte för mig.

• Jossebell

Bree, du som startade hela grejen och fått oss andra på fötter

Salt Katt, ja det lät ju inte så upplyftande.

• Malwina

Jag gick med i www.gikoll.com i onsdags, så nu hoppas jag på ett bra resultat på måndag.
    (Väger mig vaje måndag)

Lyckades med att skrapa ihop 14567 steg igår *stolt*

Hoppas jag lyckas med åtminstånde 10000 steg idag, har ju in kommit upp i det denna vecka(utom igår) det har vart 5500, 4489, 8880 tidigare i veckan!!

Nu i helgen ska jag gå som bara den!!!

Ha en skön fredag!!

• Jossebell

snön vräker ner och i sidled pga av blåst. Erkänner att jag kommer att ställa in min lunch prommis idag.

• Tesdy

Hej Gänget... Jag sitter för första gången vid datorn sen i måndags nu. Nytt jobb som slutat i att jag både igår och idag legat sängliggandes med hög feber. Jag jobbade till och med i onsdags med 38.5... Det är ju sååå kul vill ju inte vara hemma, men igår hotade min sambo med att binda fast mig om jag skulle försöka åka till jobbet.

Ja ja bra i alla fall. Men till en rolig sak. Jag var i linköping på möte hela tisdagen och när jag kom hem på kvällen så står steg räknaren på 2798 Jag visste inte att man kunde gå så lite på en dag, men jag satt ju i en bil i totalt 5 timmar och sen i ett konferensrum resten av tiden.

Jag tar en paus från stegräknaren nu men börar igen på måndag.

• Salt Groda

Om man tänker att man är vaken 16 timmar på dygnet (sover 8) så låter det inte så mycket att promenera 1,5 timme!
    Då kan man ju sitta still de resterande 14,5 timmarna

• bäbis nr2

fick ihop 10021 steg igår Tredje dan i rad men nu e det nog stopp. Snöar och -10 och sambon har "sin" dag idag så jag är själv så det blir nog ingen långprommis. Kanske nån kort.

Igår gick jag tre prommenader för att få ihop dessa steg. Hur fixar ni andra det??
    Har ju två ungar och det är inte alltid båda e på humör för 1,5 timmes prommis.

Om man kör lite step up hemma i trappan så borde väl det kanske räknas eller??

Ha en bra dag
    KramPetra

• Jossebell

fick en stegräknare igår, så ikväll på träningen ska jag kolla vad det ger. 55 min hoppande och studsande på airobics.
    Sedan träning på löpbandet i morgon bitti.
    Men för övrig vet jag inte om jag kommer att vara så ärtig att jag har den på hela dagarna. Fast det kanske man "måste" om man ska hänga med i denna utmaning

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden