• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Fru Glad

Hallå, har ni lagt av??? Hoppas inte, har idag bara gått 6200. hoppas på bättre en annan dag...

• Morbid Mistress

Nej då. har dock itne haft räknaren på mig idag men gått min 10000 stegsrunda så jag har klarat målet även idag.

• Annika 1983

Helmic. såg att du hade sport-techs stegräknare.. Är det den med överfalls larm och allt?

Uugh jag köpte min första stegräknare någonsin idag. Sport- Tehcs Pedometer heter den. Den har Överfallslarm, stopp ur , kaloriräknare , distans , radio mm.
    Jag tycker inte alls den e känslig. Jag gick 20 steg och den räknade 8!!! Någon som vet vad jag gör för fel? Jag ändrade känsligheten till max. Lite bättre blev det men inte mycket.

Några tips ang denna stegräknare? Hur fäster ni den? Var är bäst att ha den?

Det står att den ska hänga lodrätt för bästa resultat men det blir ju inte rätt resultat eftersom den inte räknar alla steg..

HJÄLP! Jag vill ju börja gå imorgon och då vill jag att den ska funka ju den kostade ändå 200 spänn!

• timberhochmandie

Kommer inte ihåg vad min heter, men den har de funktioner du beskriver! jag har den fastknipsad på strumpan. Enda sättet att få den att räkna alla steg...

*kram*

• Annika 1983

Med min verkar det som man verkligen måste ''stöta till'' undersidan för att den ska räkna ett steg. Men jag ska testa det där med strumpan hehe.

Tack för tipset

• Fru Juli

Bra tips med strumpan!! Då döljer man den ju lite också... Jag vill inte direkt skylta med att jag räknar steg. När någon sett lilla räknaren och frågat vad det är har jag spelat dum och undvikit frågan, börjat prata om något annat (!)

Sen tror jag man ska vara lite försiktig med det här att gå i affärer... Visst blir det många steg, det har jag också märkt, men man får ju aldrig upp något tempo.

Jag vil skryta lite och reovisa mina steg sedan årsskiftet:

1/1 13950
    2/1 9780
    3/1 11680
    4/1 11864
    5/1 9510
    6/1 7355
    7/1 15301
    8/1 8000 (ca, tappade räknaren)
    9/1 11500
    10/1 7412

Har redan gått ner 3 kilo! Och äter gör jag som vanligt, förutom att jag slutat med socker i te/kaffe och inte äter riktigt lika mycket godis.

Kämpa på tjejer!

• Fru Glad

TJena igen!!

Vad kul att se att ni inte gett upp!!! Hade nästan gett upp hoppet. Himmla bra tips med strumpan, har min på höften tycker att det är stor skillnad på hur den räknar mot när jag hade den i byxlinningen rakt ovanför knät. Läste ngn stanns att man kunde fästa den i mitten på BH fram (tror att det rekomenderades till storvuxna kvinnor (utan midja???) fniss) Fast lite av min taktik är att berätta för alla jag känner så att de frågar hur det gå för då kommer jag inte undan.

Har redovisat alla mina steg i min dagbok, titta gärna in. Har ju varit dunderförkyld sedan i torsdags men nu börjar det släppa. Är det ngn som hittat ngn tabell där man kan omvandla annan aktivitet till steg? Ska i väg på anställningsintervju i dag så om det blir lite steg så beror det på det, det är AoO att känna mig allert i dag!

• Frågis

Har ni läst Må Bras nya nummer? Där hade det med en tabell som man kunde omvända olika sysslor till steg.

• Fru Glad

tackar frågis. ska köpa den i dag.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden