• Vallivetu

10000-steg-om-dagen-tråden

Japp, nu har jag letat fram och dammat av min gamla stegräknare, och just nu visar den stolt upp 10484steg

Min plan är att gå minst 10000 steg om dagen, eftersom jag har läst i en hälsotidning att det är någon slags drömgräns för att gå ner i vikt.

Jag startar tråden mest för att jag inte ska fuska.... Tänker skriva varje kväll ( i den mån jag kan ) hur många steg jag tagit under dagen.

Vill någon hänga på???

• Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden
  • Frågis

jag gick i ungefär 1 timme och en kvart...gick snabbt och långt Gör fortfarande ont i låren, sticker och känns kalla fast jag sitter här med pläd virad runt om mig

• Fru Glad

Hmm 1 timme och en kvart, bra gjort fattar inte varför jag inte får fler steg, kanske inte lyfter på fötterna?? Eller så är jag inte mer aktiv bara... Är dock nöjd med att hittills ha gått8567 steg, dagen är ju inte slut ännu. har provat att ha räknare uten filter och de ger "bättre" utslag än den jag har nu som först börjar räkna efter sex steg. Nä nu ska jag nog städa lite innan min man kommer hem

• Trollens mamma

Är såååå lessen.......
    Jag har tappat min stegräknare när jag var ut och skotta snö idag
    Har försökt leta men det är ju ganska lönlöst...har ju kommit MASSA snö.
    Alltså,jag måste ha en så jag får väl köpa en ny....buhuuu.

• Vallivetu

Trollens mamma - Nä va tråkigt! Själv har jag letat som en tok men utan resultat. Ska kolla i lådorna i sovrummet i morgon, och ta nya friska tag Gick en liten promenad i dag men det är superslaskigt, och jag blev dyngsur om fötterna. Dessutom blev lillan pipig igen (tänderna som sagt). Gissar att jag gått runt 5000 steg totalt.

Ha en skön kväll, och missa inte prisonbreak i kväll klockan 21! Ska tydligen vara tokbra.

• Fru Glad

Har oxå hört att prisonbreak ska vara bra . Stackare som tappat era pendometrar som det så fint heter. Du Trollens mamma: det som göms i snö kommer fram i tö heter det ju men det kanske inte är så roligt att vänta på tö och frågan är hu den mår då. Har bestämt mig för att rapportera varje dah i min dagbok hur många steg jag gått, får se hu länge jag orkar med det... Har en teori om att vi får räkna vajre eteg två gånger i dag då det var så mycket snö och slask, vad tror ni om det? Fniss...

• Lioness

Hej!

En liten beräkning...

Säg att du är aktiv 12 timmar om dygnet...

10 000 steg på 12 timmar är ca 830 steg i timmen...

830 steg i timmen är ca 14 steg i minuten...

Låter inte så mycket när man tänker på det sättet, eller !?!

Lioness

• Fru Glad

Hallå Bree och trollens mamma: Hur går det med letandet? Bra hoppas jag

• Trikarn

ag ska iväg och köpa mig en stegräknare så att jag kan "hänga" här inne jag också =)

En liten fråga bara- har ni gått ner något?

• Fru Glad

Trikaren: Tyvärr kan jag inte rapportera ngn viktnedgång ännu men jag väntar med spänning... Lycka till idag med valet av pendometer!! Lova att rapportera hur mycket du går.

• Vallivetu

Hittat den!!! Låg i lådan i sovrummet .

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden